۳۳۲۵۵۶
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

زمین خوردن مظلومی، آرزوی بعضی ها

بحث اختلافات داخلی و درون باشگاهی در تيم استقلال تهران موضوعی است که در فوتبال ما تازگی ندارد.

روزنامه قانون: بحث اختلافات داخلی و درون باشگاهی در تيم استقلال تهران موضوعی است که در فوتبال ما تازگی ندارد. کسانی که حواشی فوتبال را پیگیری می‌کنند خوب یادشان هست که در طول سال‌های گذشته آنقدر که استقلال از درون لطمه خورده هرگز از جانب رقیبان خود مورد آزار قرار نگرفته است. این رویکرد مخرب از اواسط دهه ۷۰در باشگاه استقلال کلید خورد و پس از آنکه آبی‌پوشان با منصور پورحیدری به مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا صعود کردند، پورحیدری برکنار شد و ناصر حجازی سکان هدایت استقلال را به دست گرفت تا از همان روزها به نوعی، باشگاه استقلال اسیر تفرقه و دودستگی شود.

سال ۷۴وقتی حجازی جای پورحیدری را روی نیمکت استقلال گرفت تعدادی از پیشکسوتان باشگاه به حمایت از پورحیدری ارتباط‌شان با باشگاه قطع یا سرد شد.تا جایی‌که به نظر می‌رسید از شکست‌های استقلال با حجازی از همان روزهای اول برخی پیشکسوتان و اطرافیان باشگاه استقلال خوشحال مي‌شوند! از همان روزها بود که شکافی عمیق میان پیشکسوتان استقلال به‌وجود آمد و پس از آن اتحاد و رفاقت استقلالی‌ها چنان از هم گسسته شد که گاه شاهد علنی شدن اختلافات و رسانه‌ای‌شدن بعضی مناقشات در فضای عمومي‌بودیم که از آن جمله می‌توان به اختلافات عمیق بین ناصر حجازی و امیر قلعه نويی اشاره کرد که تا مدت‌ها به یک سوژه داغ برای رسانه‌ها تبدیل شده بود.

به عبارت ساده تر اوضاع در استقلال به‌گونه ای شده بود که خود استقلالی‌ها به صورت علنی علیه یکدیگر شمشیر بسته بودند و در تمام این سال‌ها هر کسی که روی نیمکت جایش را به نفر بعدی داده با نگاهی بدبینانه به جانشین خود چنین پنداشته که حق خودش غصب شده است.

حضور پورحیدری

گذشت و گذشت تا اینکه پرویز مظلومي‌به استقلال آمد.ورود او به استقلال به دلیل کاراکتر خاصش که معمولا زاویه منفی با دیگر پیشکسوتان ندارد در ابتدا از برقراری فضایی آرام و عاری از حسادت و کدورت خبر می‌داد.به خصوص که منصور پورحیدری که حالا بزرگ استقلالی‌ها بود به عنوان بزرگ‌تر و محور اتحاد آبی‌ها پشت مظلومي‌قرار داشت تا مبادا کسی از کاه کوه بسازد و با حرفی نسنجیده استقلال را به حاشیه بکشاند.

اوضاع در استقلال بسیار خوب پیش می‌رفت،هر چند که در نیم فصل دوم چند نتیجه تساوی دور از انتظار و از دست دادن امتیاز در مقابل حریفان آسان خبر از روزهای سختی برای استقلال می‌داد تا اینکه نتیجه شکست سنگین ۴بر۲مقابل رقیب دیرینه اوضاع استقلال را آشفته کرد و اینجا بود که دوباره حرف و حدیث‌ها آغاز شد!

حتی یک پیشکسوت خارج از گود چون منصور رشیدی که معمولا چند ماه یک بار هم در محافل فوتبال و رسانه‌ها دیده نمي‌شود حرف‌هایی درباره مظلومي‌زد که انگار مدت‌ها در سینه‌اش تلنبارشده بود.حرف‌های رفیق سال‌های دور و نزدیک مظلومي‌بیشتر شبیه یک تسویه‌حساب شخصی بود تا انتقاد سازنده اما به هر حال مظلومي‌هم خویشتنداری کرد و جوابی نداد تا اوضاع از آن که هست بدتر نشود.

آلترناتیوهایی به نام منصوریان و قلعه‌نویی

در طرف دیگر دو استقلالی که اتفاقا تیم‌هایشان اختلاف امتیاز نسبتا کمي‌با استقلال در جدول داشت به شدت زیر ذره‌بین بودند تا نظرشان درباره اوضاع استقلال پس از شکست دربی رسانه ای شود.

امیر قلعه نويی که حالا سیاستمدارتر از سال‌های اول مربیگری خود به نظر می‌رسد نظری مثبت درباره شرایط استقلال و مظلومي‌ارائه کرد تا ذهنیت منفی و اتهامات احتمالی درخصوص اینکه از شکست استقلال شادمان شده و برای گرفتن جای پرویزخان دورخیز کرده را از خود دور کند.اما دیگر آلترناتیو نیمکت آبی‌ها که به نظر می‌رسد ارتباط نزدیکی هم با رسانه‌ها داشته باشد با اتخاذ سیاست سکوت تا حدودی انگیزه و میل زیاد خود را برای تصاحب نیمکت استقلال علنی کرد.علیرضا منصوریان اگرچه در هیچ مصاحبه‌ای علیه پرویز مظلومي‌حرفی نزد اما سکوتش به نحوی تایید انتقادات تند برخی هوادارانش بود که در فضای مجازی برای جدایی مظلومي‌لحظه‌شماری می‌کنند!

هوادارانی که در بعضی گروه‌های استقلالی در برنامه‌های تلگرام و دیگر فضاهای پرمخاطب به صورت علنی آرزو می‌کنند که استقلال در روز ۹خرداد برابر ذوب‌آهن بازنده باشد تا مظلومي‌برکنار شود و مربی مورد نظر آنها جای مظلومي‌را بگیرد!

پرویز مظلومي‌نیز که به دقت اتفاقات روزهای اخیر را رصد می‌کند به خوبی می‌داند که عده‌ای از خودی‌ها کمین کرده‌اند که او زمین بخورد تا صندلی آبی نیمکت استقلال را اشغال کنند.این شاید بزرگ‌ترین انگیزه مظلومي‌برای بازی فینال باشد تا هم تیمش را قهرمان کند و هم بهانه به دست بهانه‌جویان ندهد اما باید دید که تمام اعضای تیم استقلال هم به اندازه مظلومي‌انگیزه قهرمانی دارند؟!

استقلال در یک قدمي‌فتح جام حذفی و کسب یک افتخار دیگر قرار دارد اما شواهد نشان می‌دهد که اتحاد و همبستگی لازم بین آبی‌پوشان وجود ندارد. با یک حساب سرانگشتی متوجه مي‌شوید که چه کسانی از شکست و زمین خوردن پرویز مظلومي‌سود می‌برند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عسگری

      ازپرسپولیس بیشتر ضربه خورده چراکه سرورشان اینطور به جان هم انداختشون وسردرگمشون کرده

    • abi

      لطفالنگی هادرمورداستقلال نظرندن،بعدش هم هیچ استقلالی دوست نداره توفینال بازنده باشه،فقط دوست نداریم مظلومی بااستقلال ادامه بده،به امیدقهرمانی استقلال عزیزم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج