جاباما
۳۳۲۷۵۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پاسخ لاریجانی درباره انتخاب رئیس مجلس دهم: دو روز صبر کنید

خبرنگاری در مورد ریاست مجلس دهم از لاریجانی سوال کرد که او خطاب به رسانه‌ها گفت: خیلی در این زمینه حساس نباشید اگر یکی دو روز صبر کنید مساله حل می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: خبرنگاری در مورد ریاست مجلس دهم از لاریجانی سوال کرد که او خطاب به رسانه‌ها گفت: خیلی در این زمینه حساس نباشید اگر یکی دو روز صبر کنید مساله حل می‌شود.

لاریجانی تاکید کرد: توجه داشته باشید که ساختار داخلی مجلس کاملا دموکراتیک است ما هم باید متوجه باشیم که از این ساختار عبور نکنیم. ما در داخل مجلس روش داریم و نمایندگان افراد خبره‌ای هستند. آنها نباید احساس کنند که از بیرون مجلس دارد فشاری وارد می‌شود، این مساله روند و مکانیزمی دارد.

لاریجانی در پاسخ به این پرسش که آیا در این مورد با عارف گفت و گویی داشته ؟ گفت: نه؛ ما سلام و علیک داریم و رفیق هستیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره‌ی اقدامات مجلس نهم گفت: تصمیمات مجلس دو بخش دارد. یک بخش مربوط به تصمیمات مجلس برای منافع کشور است که نمونه آن همین طرح مذاکرات هسته‌ای و چند قانون دیگر بود. اقدام متقابل در دزدی آمریکا از منابع ایران هم جزء این طرح‌ها بود. بخش دیگر مربوط به تعامل اعضای پارلمان و کشورهای دیگر است. گروههای دوستی وجود دارد که با نمایندگان کشورهای مختلف مذاکره داشتند و خیلی وقت‌ها فضای دیپلماتیک را تسهیل می‌کرد. ایران در مجالس جهانی مثل بین‌المجالس و مجالس اسلامی هم حضوری فعال داشت.

لاریجانی درباره‌ی مناقشات موجود در کشور نیز گفت: در کل وفاق در کشور را خوب می‌بینم که این ازنعمت وجود ولی فقیه است که همه آراء را در زیر یک چتر هماهنگ می‌کند. می‌بینید که کشورهای همسایه چقدر آشفتگی دارند اما رهبری هوشمند ما توانسته تمام اقدامات را در درون مسیر تکاملی سوق دهد و این ارزشمند است، این قدر اختلاف هم در جایی که دموکراسی وجود دارد عجیب نیست.

یکی دیگر از سوالات خبرنگاران درباره‌ی اختلاف ایران و عربستان بود که رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد:‌ گروهی از ایران برای آخرین بار به عربستان رفته‌اند تا مذاکراتی داشته باشند و بتوانند مشکل را حل کنند.

او ادامه داد:‌ ما با عربستان اختلافات نسبتا جدی داریم و شرایط یمن را به نفع عربستان و کشورهای مسلمان نمی‌دانیم. این مساله را به عربستان هم گفته‌ایم اما حج خارج از این موضوع و موضوعی اسلامی است باید با شرایط طبیعی صورت بگیرد و شرایطی باشد که مردم بتوانند این فریضه را انجام دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج