۳۳۲۸۳۴
۵۰۲۶
۵۰۲۶
پ

فعال میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد؛

نا امنی موزه های قدیمی برای حفظ آثار

مسئول کمیته موزه و صنایع دستی مجمع گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: موزه‌های اصفهان در حال حاضر از نظر حجم، تجهیزات، بزرگی و استفاده از روش‌های جدید و مکان مناسب وضعیت مناسبی ندارند.

خبرگزاری ایسنا: مسئول کمیته موزه و صنایع دستی مجمع گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: موزه‌های اصفهان در حال حاضر از نظر حجم، تجهیزات، بزرگی و استفاده از روش‌های جدید و مکان مناسب وضعیت مناسبی ندارند.

نا امنی موزه های قدیمی برای حفظ آثار

سیداحمد عطایی اظهار کرد: موزه‌ها در حالی که در زمان حال پایه گذاری می‌شود، گذشته را حفظ و با آن ارتباط برقرار می‌کند و در حقیقت در ذات خود یک ارتباط دهنده بین نسل‌ها هستند و اجازه می‌دهد نسل حال و آینده هویت و تاریخ خود را بهتر درک کنند.

وی افزود: وضعیت موزه‌ها با آنچه در مورد تاریخ چندهزار ساله و غنی این کشور گفته می‌شود همخوانی ندارد و موزه‌های کشور با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند. برخی موزه‌ها تعطیل و برخی دیگر هنوز راه اندازی نشده‌اند این در حالی است که برخی از ساختمان‌های قدیمی نه تنها حفاظی برای اشیا نیستند بلکه خود موجب ناامنی گنجینه‌های تاریخ می‌شوند.

مسئول کمیته موزه و صنایع دستی مجمع گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: موزه‌های در حال حاضر از نظر حجم، تجهیزات، بزرگی و استفاده از روش‌های جدید و مکان مناسب وضعیت مناسبی ندارند و باید انقلابی در موزه‌ها شکل بگیرد چراکه حرکت‌های سطحی چندان پاسخگوی مشکلات امروز نیست و موزه‌ها باید جمع آوری و مجدد با آخرین تکنولوژی‌ها برپا شوند.

عطایی تصریح کرد: در کشور موزه خصوصی نداریم و در این زمینه پیشرفت چندانی وجود نداشته است در حالی که برابر قانون و اسناد بالادستی مانند برنامه پنجم توسعه رونق موزه‌های خصوصی به رونق گردشگری و موزه داری می‌انجامد و چون موجب حوصل درآمد می‌شود موزه و مجموعه داران را به فعالیت ترغیب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رونق موزه داری در کشور منوط به توسعه موزه‌های خصوصی است، ادامه داد: شهرداری با داشتن خانه‌های تاریخی می‌تواند به گسترش و توسعه موزه‌های خصوصی و ترویج موزه‌داری کمک کند که امیدوارم چنین اتفاقی رخ بدهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج