اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۳۳۰۲
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

واکنش کاخ سفید به اظهارات احمدی‌ نژاد

کاخ سفید در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران داخلی و خارجی مدعی شد که نوسانات اخیر بازار ارز در ایران نمایانگر آن است که دولت ایران تحت «فشار زیادی» قرار دارد.

خبرگزاری فارس: کاخ سفید در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران داخلی و خارجی مدعی شد که نوسانات اخیر بازار ارز در ایران نمایانگر آن است که دولت ایران تحت «فشار زیادی» قرار دارد.

«جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات شب گذشته «محمود احمدی‌‌نژاد» رئیس‌جمهوری ایران در نشست مطبوعاتی وی با خبرنگاران ایرانی و خارجی گفت که وخامت سریع اوضاع اقتصادی در ایران که منجر به افزایش ناگهانی قیمت مواد غذایی شده است، نمایانگر آن است که دولت ایران تحت «فشار زیادی» قرار دارد.

وی مدعی شد: تردیدی نیست که ما در ۳۶ ساعت گذشته شاهد آن بودیم که نظام تحریم‌هایی که عملی شده‌اند، تأثیر منفی چشمگیری طبق آنچه انتظار می‌رفت، بر اقتصاد ایران داشته است.

کارنی با اشاره به سخنان احمدی‌نژاد گفت: رئیس‌جمهور [اوباما] بر این باور است و شرکای ما بر این باور هستند که نظام تحریم‌ها رویکرد صحیحی است. مردم ایران از این مسئله آگاه هستند که چه کسی مسئول پیامدهایی است که برای اقتصاد ایران رخ داده است که این پیامدها در نتیجه ناسازگاری نظام ایران در جهت امتناع از عمل به تعهدات این کشور حاصل شده است.

این گزارش به بخشی از سخنان احمدی‌نژاد در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد که گفته بود: ما مردمی نیستیم که از موضوع هسته‌ای عقب‌نشینی کنیم. اگر برخی فکر می‌کنند که می‌توانند به ایران فشار بیاورند، به طور قطع در اشتباه هستند و باید رفتار خود را اصلاح کنند.

خبرگزاری فرانسه در خصوص وضعیت بالا رفتن قیمت دلار و ارز در ایران گزارش داد که احمدی‌نژاد در کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران گفت که این مساله اقتصادی بخشی از جنگ اقتصادی است که توسط غرب علیه جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده است و یک جنگ روانی در بازار ارز به حساب می‌آید.

«ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه در خصوص نوسانات بازار ارز در ایران مدعی شد: از دیدگاه ما، کاهش ارزش ریال نشان‌دهنده موفقیت فوق‌العاده فشار بین‌المللی است که ما بر اقتصاد ایران وارد کرده‌ایم. ایران تحت فشار زیادی قرار دارد.

آمریکا و همپیمانان غربی این کشور در تلاش هستند تا فشارها علیه ایران را به دلیل داشتن برنامه هسته‌ای افزایش دهند و گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که اتحادیه اروپا در صدد است با تشکیل نشستی در «لوکزامبورگ»، تحریم‌های جدیدی علیه ایران را بررسی کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • افشین

      از کشوری که مثل کرکس و لاشخور از اون بالا داره مارو نگاه میکنه که زود از پا در بیایمو بیاد چپاول؛چی انتظار داریم.هیچ غلطی نمتونن بکنن.

    • احمد

      چی بگم واقعا!؟؟

    • reza

      چه ذوقی میکنن این امریکا ها!

    • فاطیما

      هرچند ک همه چیز دوبرابرشده خیلی زندگی سخته ولی به امریکاواسراییل زورگو هیچ ربطی نداره! اگه شماها نبودید مثل لاشخور ب جون ملت ها نمی افتادید دنیا گلستون بود و همه از صلح وازادی لذت میبردن!

    • بدون نام

      avazia ... moshkeli nist.ma sakhtiaro tahamol mikonm vali zire bare oona nemirim. khoda komakemoon mikone....

    • رضا

      چهار خط نظر نوشتم که هیچ موردی هم نداشت و اونو تو نظرات نگذاشتید . سانسور تا اینقدر . نظرم برگشت . همه ما حقمونه.

    • ایرج عباسی

      سلام.خدا به ملت و کشور ایران رحم کند.متشکرم.ایرج عباسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج