اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۳۳۲۱۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

عارف: مردم منتظر تحقق وعده ها هستند

رییس فراکسیون امید مجلس دهم خطاب به منتخبان مردم در مجلس دهم و دولت یازدهم هشدار داد: مردم منتظر تحقق وعده های خرداد ۹۲ و اسفند ۹۴ هستند از این رو مجلس و دولت با همکاری یکدیگر باید حداقل دو اقدام موثر در حوزه اقتصادی در سال ۹۵ انجام دهند تا برای انتخابات خرداد ۹۶ با مشکل روبرو نشوند.

خبرگزاری ایسنا: رییس فراکسیون امید مجلس دهم خطاب به منتخبان مردم در مجلس دهم و دولت یازدهم هشدار داد: مردم منتظر تحقق وعده های خرداد ۹۲ و اسفند ۹۴ هستند از این رو مجلس و دولت با همکاری یکدیگر باید حداقل دو اقدام موثر در حوزه اقتصادی در سال ۹۵ انجام دهند تا برای انتخابات خرداد ۹۶ با مشکل روبرو نشوند.

محمدرضا عارف در جمع اعضای مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: افتخار ما این بود که کسانی که تا ماه قبل از انتخابات در لیست رقیب بودند در لیست امید قرار گرفتند.

وی ادامه داد: هزینه این کار هم حذف اعضای خودمان بود اما این هزینه را با هدف ائتلافی فراگیرتر و درازمدت تر پذیرفتیم.

منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم با تبریک اعیاد شعبانه و گرامیداشت یاد شهدای ۱۵ خرداد ۴۲ و شهدای عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر گفت: ماه خرداد ماه انقلاب امام حماسه ها و غرور و عزت ملی است. تلاقی این نشاط با ماه خرداد را به فال نیک می گیریم.

وی که خود را عضو افتخاری مجمع نمایندگان ادوار مجلس می دانست این مجمع را عصاره فضائل مردم دانست و ابراز امیدواری کرد سهم بالایی در قانونگذاری و بررسی های کارشناسی ایفا کند.

عارف با آسیب شناسی از جریان اصلاحات، گفت: جریان اصلاحات فراز و نشسیب های زیادی در دهه ۸۰ داشت که باید به صورت عمیق واکاوی شود اما با همتی که این جریان کرد در خرداد ۹۲ موفق شد با هدف تغییر در قوه مجریه، سکاندار شود. حاکمیت اخلاق و امید به آینده دستاورد خرداد ۹۲ بود که خوشبختانه با استقبال مردم روبرو شد. مطالبه مردم از ۲۴ خرداد ۹۲ استمرار این مسیر است البته مردم از اصلاح طلبان و مسئولان در این امور پیشگام تر هستند.

رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با تاکید بر اینکه انحصار در گفتمان ۹۲ را قبول نداریم، افزود: به همین دلیل ائتلاف فراگیر حامیان دولت و اصلاح طلبان را در سال ۱۳۹۲ شکل دادیم و شورای ۴۴ نفره همواره با اجماع آراء نظرات خود را با محور همگرایی اعلام کرد. نتیجه این دستاورد ارزشمند، پاسخی بود که مردم در ۷ اسفند ۹۴ و ۱۰ اردیبهشت ۹۵ در انتخابات مجلس دادند.

رییس فراکسیون امید مجلس دهم، وزن لیست تهران از نظر سیاسی، تقنینی و اجرایی را حاوی پیام قوی به جریان رقیب دانست و افزود: اقبال مردم تهران به لیست امید پیام زیادی دارد. مردم اصلاح طلبان را به دلیل برنامه ۱۲۸ بندی تحسین می کنند که البته این برنامه در مجلس دهم عملیاتی خواهد شد.

منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم اعضای لیست امید در تهران و شهرستان ها را مخاطب قرار داد و افزود: نماینده ای که به پشتوانه ائتلاف به مجلس راه پیدا کرده است نمی تواند پس از ورود به مجلس هر کاری دلش خواست انجام دهد. نتیجه رفتار سلیقه ای و فردگرایانه جز شکست نیست. باید تدبیر کرد تا در ادامه کار، قوی تر عمل کنیم. باید مسیر اخلاق، تدبیر و عقلانیت تداوم یابد.

عارف خواستار آسیب شناسی عملکرد شورای عالی اصلاح طلبان در تهران و مراکز استان ها شد و افزود: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۹۶ برای ما بسیار مهم است. باید هرچه سریعتر شورای عالی جمع بندی از عملکردش داشته باشد. نیاز به نقد جدی عملکرد داریم. برخی معتقدند تشکیل شورای عالی موجب تضعیف احزاب اصلاح طلب شده است. البته نمی توان تا ابد شورای عالی را تداوم داد.

وی خطاب به اعضای مجمع نمایندگان ادوار مجلس پرسید: با فرض انسجام گروه های اصلاح طلب چه کنیم تا احزاب در کشور فراگیر و قوی شوند؟ ما را در یافتن پاسخ منطقی این سوال یاری کنید.

رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان «امید و نشاط» را شعار نرم افزاری و «رونق اقتصادی» را شعار سخت افزاری فراکسیون امید اعلام کرد و افزود: امید و نشاط را به عنوان راهبرد نرم افزاری مطرح کرده ایم. همبستگی، وحدت و شراکت در اداره مجلس را دنبال می کنیم. مجلس دهم باید مجلسی مبتنی بر تفاهم ملی اداره شود.

رییس فراکسیون امید مجلس دهم هشدار داد: هویت فراکسیون های مجلس با هر گرایش سیاسی باید به رسمیت شناخته شود. فراکسیون های مجلس نباید با فشارهای مختلف دست از هویت اصلی خود بردارند.

عارف افزود: شعار سخت افزاری ما رونق اقتصادی است و البته بعد از شعار ما رقبا نیاز به شعار اقتصادی دادند. اختلاف اساسی با رقبا داریم اما امروز مطالبه اصلی مردم «معیشت» و «اقتصاد» است و به مسائل اختلافی به وقتش خواهیم پرداخت. درخواست مردم «تغییر در مجلس» است. باید وزن لیست‌ها در مجلس مشخص شود. مجلس باید شریک دولت در توسعه باشد نه رقیب او.

منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم اولویت فراکسیون امید را کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی دانست و افزود: از منتخبان مجلس خواسته‌ام عضو این کمیسیون شوند. این کمیسیون تاثیر بالایی در کنترل فساد کشور دارد.

رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان دومین اولویت جریان اصلاح طلب در مجلس دهم را تغییر نگاه به قانونگذاری اعلام کرد و افزود: نگاه سنتی به قانونگذاری نگاه مچ گیری بوده است که جواب نداده است. این نگاه باید در مجلس دهم تغییر کند. اداره تنقیح قوانین قوای مقننه، مجریه و قضاییه هیچ اقدام موثری برای تغییر در وضع قوانین نداشته است. باید قوانین غیرقابل تغییر، کوتاه، مدرن و موثر بنویسیم.

رییس فراکسیون امید مجلس دهم در پایان ابراز امیدواری کرد که ارتباط مجمع نمایندگان ادوار مجلس با کمیسیون های تخصصی این مجلس از طریق فراکسیون فراهم شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رحمت دبیقی

      ازآقای عارف وهمکارنشان توقع دارم ملت مظلوم ایران رااز فقر تن فروشی وبدبختی نجات داده تا رضای خدا برآورده شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج