۳۳۳۴۵۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اعزام ناو جنگی انگلیس به سواحل لیبی

نخست‌وزیر انگلیس پس از توافق سران کشورهای جهان در اجلاس گروه ۷ در ژاپن در خصوص اوضاع لیبی اعلام کرد که این کشور به زودی یک ناو جنگی به سواحل لیبی اعزام خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس روز جمعه اعلام کرد که این کشور ناوهای جنگی خود را به لیبی اعزام خواهد کرد تا با «قاچاق انسان» در این منطقه مقابله کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی نخست وزیر انگلیس نیز گفت که این ناوها به ارائه راه‌حلی برای اوضاع فعلی در این منطقه کمک خواهند کرد.

«جرج کروان» سخنگوی دولت انگلیس تأکید کرد: «نخست‌وزیر انگلیس این مسئله را طرح خواهد کرد که این یک چالش جهانی است که نیازمند راه‌حلی جامع است. وی همچنین بر تعهد ما به همکاری با دولت لیبی و کمک به ایجاد و افزایش قابلیت نیروی گارد ساحلی این کشور برای مقابله با قاچاقچیان انسان در سواحل این کشور تأکید خواهد کرد.»

کروان همچنین گفت: «هم‌اکنون ما نقش رهبری فعالی در این فرایند ایفا می‌کنیم. زمانی که قطعنامه‌های امنیتی مرتبط سازمان ملل اجرایی شود، ما قصد داریم تا یک ناو جنگی در منطقه مستقر کنیم تا بتوانیم به رهگیری قاچاق انسان و تسلیحات در این منطقه کمک کنیم.»

کشور غنی از منابع نفتی لیبی تا سال ۲۰۱۱ میلادی تحت حاکمیت «معمر قذافی» بود که با مداخله نیروهای غربی به رهبری ناتو در این کشور، دیکتاتور سابق لیبی نیز خلع شد و همین مسائل باعث ایجاد خلأ قدرت در لیبی و بروز بی‌ثباتی در این کشور شد.

به دلیل ناآرامی‌ها و درگیری‌های سال‌های اخیر در لیبی، این کشور شاهد افزایش بی‌سابقه سیل مهاجران از این کشور به سمت اروپا بوده است که شمار زیادی از این افراد به قاچاقچیان انسان روی آورده‌اند.

رهبران سیاسی در نشست گروه ۷ در ژاپن در خصوص مداخله در اوضاع لیبی به منظور بهبود شرایط در این کشور به توافق رسیدند. سران کشورهای جهان در این اجلاس تأکید کردند که انجام هر چه سریعتر اقدامات بیشتر به منظور جلوگیری از افزایش قاچاق مهاجران به مرزهای اروپا ضروری است. وعده نخست‌وزیر انگلیس نیز پس از این توافق اعلام شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج