۳۳۳۴۷۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

همه چیز درباره اولین حریف والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران برای نخستین صعود خود به المپیک در اولین بازی استرالیایی را پیش رو دارد که با تغییرات اندک اما با حضور چهره‌های شاخص خود پا به توکیو گذاشته است.

خبرگزاری ایسنا: تیم ملی والیبال ایران برای نخستین صعود خود به المپیک در اولین بازی استرالیایی را پیش رو دارد که با تغییرات اندک اما با حضور چهره‌های شاخص خود پا به توکیو گذاشته است.

مهم ترین رقابت والیبال ایران از شنبه ۸ خرداد در توکیو آغاز می‌شود و تیم ملی والیبال ایران برای شکستن طلسم ۵۲ ساله حضور در المپیک در اولین گام به مصاف استرالیا می‌رود.

با توجه به سابقه ملی پوشان ایران در شروع نه چندان قدرتمندانه در تورنمنت های مهم جهانی و همچنین اهمیت زیاد نتیجه بازی با استرالیا در کسب سهمیه المپیک، این بازی اهمیت زیادی دارد.

در ترکیب اعلام شده استرالیایی‌ها به فدراسیون جهانی والیبال چهره‌های باتجربه این تیم حضور دارند و با توجه به این لیست "روبرت سانتیلی" سرمربی ایتالیایی این تیم همچنان به چهره‌های کارآزموده تکیه می‌کند.

بازیکنان تیم ملی استرالیا:

"لوک پری" اصلی‌ترین گزینه حضور در ترکیب اصلی تیم ملی استرالیا در پست لیبروست. این لیبروی ۲۰ ساله و ۱۸۰ سانتی متری استرالیا به خوبی توانسته جایگزین لیبروهای قدیمی این تیم شود. با وجود کم سن‌وسال‌تر بودن "پری" نسبت به "ژاک بورگرد" دیگر لیبروی تیم ملی استرالیا اما تجربه بازی کردن در میادین مهم مثل لیگ جهانی باعث شده که "پری" مورد اعتماد "سانتیلی" در پست لیبرو باشد.

"پری" جایگیری‌های بسیار خوبی در دفاع عقب زمین دارد اما در برابر سرویس‌های هدف دار مشکل دارد که بازیکنان ایران همچون معروف و غلامی می‌توانند با استفاده از سرویس‌های موجی این بازیکن و هم‌چنین تیم ملی استرالیا را دچار مشکل کند.

"پیکاک هریسون" و "گریگوری سوکوچف" پاسور ازبکستانی، دو گزینه سرمربی تیم ملی استرالیا برای طراحی نقشه‌های خط حمله هستند. این دو بازیکن به ترتیب ۱۲۳ و ۱۷۷ بازی ملی دارند و این نشان می دهد که هردوی آن‌ها شانس حضور در ترکیب تیم ملی استرالیا را دارند. هریک از این بازیکنان در ترکیب تیم ملی استرالیا قرار بگیرند کار دشواری در برابر سعید معروف دارند.

"نمیا موته" ۲۳ ساله و ۲۰۲ سانتی‌متری، سرعتی‌زن تیم ملی استرالیا و دفاع وسط این تیم است اما در پست دفاع آمار خوبی ندارد. "ژاکوب راس گایمر" و "تراویس پاسیر" دیگر سرعتی‌زن‌های بالای دو متر تیم ملی استرالیا هستند که در رقابت‌های مهم در ترکیب کانگوروها قرار گرفتند.

"توماس ادگار" و "پل ساندرسون" بهترین بازیکنان و دریافت‌کننده‌های تیم ملی استرالیا هستند که امتیازهای زیادی را کسب می‌کنند. مقابله با ادگار ۲۱۲ سانتی متری برای همه مدافعان روی تور جهان حتی محمد موسوی کار دشواری است.‌"ساندرسون" نسبت به "ادگار" دریافت کننده بهتری است اما در حمله ادگار بهتر است.

"داگلاس" هم یکی از پشت خط‌ زن‌های تیم ملی استرالیاست.

نقطه قوت تیم ملی استرالیا سرویس‌های ساندرسون، داگلاس و ادگار است. توماس ادگار سرویس‌های سریع و قدرتی اما با خطای زیاد دارد. با این حال دریافت‌کننده‌های ایران کار سختی در زمان دریافت سرویس‌های بازیکنان استرالیا دارند.

"توماس ادگار" ستاره تیم ملی والیبال استرالیا در ایران بسیار شناخته شده است چرا که در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۱۲ و در بازی برابر ایران نمایش خوبی داشت و یکی از اصلی ترین عوامل صعود کانگوروها به المپیک بود. او علاوه بر آبشارهای قدرتی در دریافت، دفاع و سرویس هم عملکرد خوبی دارد و به نوعی همه کاره استرالیایی هاست. هرچند این بازیکن در بسیاری از بازی‌ها و بعد از دست دادن چند امتیاز کنترل اعصاب خود را از دست می‌دهد.

"روبرت سانتیلی" ایتالیایی سرمربی تیم ملی استرالیا جزو مربیان شناخته شده در جهان نیست اما ثابت کرده که به خوبی کار هدایت این تیم را انجام می‌دهد هرچند که از لحاظ تنوع تاکتیکی خیلی قوی نیست. او اعتقاد فراوانی به ادگار دارد و شاید این موضوع در رقابت‌های انتخابی المپیک کار دست این مربی بدهد.

توماس ادگار (کاپیتان)، آیدین زینگل، جاکوب راس، ناتان روبرتس، پاول ساندرسون، تراویس پاسیر، هریسون پیکوک، ژاک بورژو، مکس استپلس، بنجامین بل، لوک پری، نمیا موته، ساموئل والکر، گریگوری سوکوچف، توماس داگلاس، جردن ریچادرس، پاول کارول، لینکلن ویلیامز، گراهام بو و ویلیام مرکر ۲۰ بازیکن تیم ملی والیبال استرالیا هستند.

استرالیا یکی از مهم‌ترین حریفان اصلی ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک به شمار می‌رود و با توجه به اینکه بهترین تیم آسیایی سهمیه المپیک می گیرد بنابراین پیروزی در این بازی برای هردو تیم اهمیت زیادی دارد و می‌تواند تا حدود زیادی سرنوشت این تیم‌ ها را مشخص کند. تجربه تلخ شکست برابر این تیم در انتخابی المپیک لندن به اندازه کافی به شاگردان لوزانو انگیزه می‌دهد که به هیچ وجه این حریف را دست کم نگیرند.

استرالیا سه دوره حضور در المپیک را در کارنامه دارد که همه آن در دوره‌های اخیر و از سال ۲۰۰۰ به بعد بوده که آن‌ها در آن سال میزبان المپیک بودند. بهترین نتیجه کانگوروها در المپیک در همان زمان میزبانی بود که موفق شدند در رده هشتم قرار بگیرند. استرالیا در قهرمانی جهان و جام جهانی دو رتبه پانزدهمی و هشتمی را دارند. در آسیا نیز یک بار قهرمان و دو بار نایب قهرمان شده‌اند.

استرالیایی‌ها در سال جاری در لیگ جهانی بعد از ایران در رده هفتم قرار گرفتند و در جام جهانی ژاپن نیز نهم شدند.

دیدار تیم های ایران و استرالیا شنبه ۸ خرداد ساعت ۵:۴۰ صبح به وقت تهران و در افتتاحیه این رقابت‌ها برگزار می‌شود.

در این دوره از رقابت‌ها تیم های ایران، لهستان، فرانسه، چین، ونزوئلا، کانادا، ژاپن و استرالیا حضور دارند.

سه تیم برتر رقابت ها به همراه بهترین تیم آسیایی راهی المپیک ۲۰۱۶ ریو خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج