۳۳۳۹۹۲
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

نصف جهان مقابل نصف ایران

قهرمان جام حذفی ایران امشب در خرمشهر معرفی می‌شود.

روزنامه شرق: قهرمان جام حذفی ایران امشب در خرمشهر معرفی می‌شود. استقلال و ذوب‌آهن امشب ساعت ٢١ برگزار‌کننده بیست‌ونهمین فینال جام حذفی ایران خواهند بود، فینالی که برای اولین‌بار در خرمشهر برگزار می‌شود. دو تیم برای حضور در بازی امشب، شرایطی متفاوت دارند؛ ذوب‌آهن پس از بازی در لیگ ‌قهرمانان آسیا تیمی خسته به نظر می‌رسد و شاید از این بابت در گرمای خرمشهر لطمه بخورد. در سوی دیگر استقلال هم بیش از دو هفته است که در مسابقه‌ای حضور نداشته و شاید این دوری از میدان، برایش مشکل‌ساز شود. استقلال و ذوب‌آهن به کسب این جام نیاز مبرمی دارند. ذوب‌آهن همین چند روز پیش از لیگ ‌قهرمانان آسیا حذف شد و در لیگ هم ششم شده است. استقلال هم با سومی در لیگ‌ برتر، نتوانست انتظارات هواداران را به طور کامل برآورده کند.

همچنین نتیجه بازی امشب در سرنوشت دو مربی هم تأثیرگذار خواهد بود. احتمال جدایی یحیی گل‌محمدی از ذوب‌آهن وجود دارد، پرویز مظلومی هم که هفته‌هاست با شایعه برکناری‌اش به کار در استقلال ادامه می‌دهد. قهرمانی در جام حذفی می‌تواند سرنوشت مربی قهرمان را هم تغییر دهد. نتیجه بازی امشب در سرنوشت سه تیم تأثیر دارد. استقلال هم‌اکنون سهمیه حضور در پلی‌آف لیگ‌ قهرمانان آسیا را کسب کرده و اگر قهرمان شود، به سهمیه مستقیم می‌رسد. ذوب‌آهن هم در صورت قهرمانی، فرصت دوباره‌ای برای حضور در آسیا به دست می‌آورد. از طرفی قهرمانی استقلال باعث خواهد شد تیم چهارم لیگ، تراکتورسازی هم به سهمیه حضور در پلی‌آف لیگ‌ قهرمانان برسد. هر دو تیم برای بازی مهم امشب، غایبانی هم دارند. خسرو حیدری و سجاد شهباززاده، دو بازیکن کلیدی استقلال، محروم‌اند و در سوی دیگر هاشم بیگ‌زاده و احسان پهلوان مصدوم هستند و شاید به بازی امشب نرسند.

ذوب‌آهن می‌تواند به آمار یحیی گل‌محمدی امیدوار باشد که هرگز به استقلال نباخته است. در آن‌سو هم استقلال این فصل تیم بسیار خوبی در خارج از خانه بوده است. ذوب‌آهن با برد برابر همشهری‌اش سپاهان خود را به فینال رسانده و استقلال هم با پیروزی در خانه تراکتورسازی، فینالیست شده است. ذوب‌آهن مدافع عنوان قهرمانی است؛ آخرین قهرمانی استقلال در جام حذفی هم در سال ١٣٩٠ بوده که در آن بازی، پرویز مظلومی سرمربی استقلال بود.

اعتراض دوباره ذوبی‌ها به زمان بازی

درحالی فینال جام حذفی امشب در خرمشهر برگزار می‌شود که از همان ابتدای اعلام روز برگزاری بازی از سوی سازمان لیگ، مسئولان باشگاه ذوب‌آهن اصفهان به تاریخ آن اعتراض داشتند. اعتراض ذوبی‌ها به دلیل حضور آنها در لیگ‌ قهرمانان آسیا بوده است و زمان کمی که بعد از بازی مقابل العین امارات تا فینال برای استراحت داشته‌اند. در آن‌سو سازمان لیگ تأکید می‌کرد، برای اینکه ملی‌پوشان دو تیم ذوب‌آهن و استقلال زودتر به اردوی تیم‌ملی ملحق شوند، نمی‌شود این بازی را دیرتر از نهم برگزار کرد. در همین باره روز گذشته باشگاه ذوب‌آهن بعد از اینکه کارلوس کی‌روش روز جمعه بازیکنان ملی‌پوش این تیم و استقلال تهران را برای بازی دوستانه مقابل مقدونیه و قرقیزستان خط زد، بیانیه تندی را منتشر کرد و در آن خواهان این شد که فینال جام حذفی فردا(دوشنبه) برگزار شود. البته تنها موضوع اعتراض ذوب‌آهن زمان بازی نیست آنها به بازی‌کردن مهدی رحمتی هم معترض‌اند.

در بخشی از بیانیه ذوبی‌ها آمده است: «انتقال محرومیت سنگربان تیم استقلال به فصل بعد، آن هم برخلاف متن صریح آیین‌نامه مسابقات لیگ‌برتر، یک بدعت تاریخی در فوتبال ایران خواهد بود و از این پس فوتبال را به هرج‌ومرج خواهد کشید و نقطه تاریکی در فینال رقابت‌های جام حذفی خواهد بود که به‌حتم مورد اعتراض باشگاه ذوب‌آهن قرار خواهد گرفت و در مراجع قانونی و ذی‌ربط داخلی و خارجی مطرح خواهد شد تا حق مردم اصفهان، هواداران، کارگران زحمت‌کش کارخانه ذوب‌آهن، بازیکنان و... در استان شهیدپرور اصفهان استیفا شود. از طرف دیگر فارغ از مسئله فاجعه‌بار دور زدن آیین‌نامه برای هدیه‌کردن رحمتی در دیدار فینال به استقلال، زمان برگزاری دیدار فینال به‌عنوان مسئله‌ای تأسف‌بار بررسی می‌‌شود. درحالی‌که برای دیکته‌کردن تاریخ بی‌رحمانه فینال، تنها با فاصله سه روز تمرینی، به تیم فوتبال ذوب‌آهن، به نوعی باشگاه اصفهانی با تحمل فشاری مضاعف باید در دیدار فینال حضور یابد که مشخص شد به‌هیچ‌وجه این فشار لازم نبوده است و برگزارکنندگان این مسابقه می‌توانستند با یک یا دو روز تأخیر همچون سال گذشته، این مصاف را در تاریخ دهم یا یازدهم خرداد برگزار کنند.

امیدواریم مسئولان حالا که فشارهای تیم ‌ملی را احساس نمی‌کنند، اجازه دهند دیدار فینال با یک روز تأخیر در روز دهم برگزار شود تا حداقل بخشی از فشارهای غیرمنصفانه و ناعادلانه در حق باشگاه همیشه بااخلاق ذوب‌آهن، تعدیل شود». مهدی رحمتی، از سوی کمیته انضباطی با محرومیتی دوجلسه‌ای روبه‌رو شده، اما این کمیته این محرومیت را به فصل آینده موکول کرده است؛ حکمی که شدیدا مورد اعتراض استقلالی‌هاست. بااین‌حال، خیلی زود مشخص شد پیشنهاد ذوب‌آهن برای تعویق بازی به جایی نمی‌رسد. غلامرضا بهروان، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، در گفت‌وگو با تسنیم تأکید کرد بازی فینال امشب برگزار خواهد شد: «ما نمی‌دانستیم کی‌روش قرار است چنین کاری کند و بازیکنان ملی‌پوش دو تیم را خط بزند و تازه دیشب متوجه شدیم. ذوب‌آهن هم امروز صبح به خرمشهر آمده و ما هم اینجا هستیم تا بازی را به‌موقع برگزار کنیم و فرصتی نداریم بخواهیم زمان بازی را تغییر دهیم. قضاوت درباره رحمتی هم به عهده رسانه‌ها و مردم است، اما مسئولان باید این مسائل را بررسی کرده و پاسخ روشنی بدهند. ما فقط مجری کار هستیم».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی ب

      اقایون دوب اهنی.مدیران عزیز چطور وقتی که یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولبس بود و محرومیتش برای فینال حذفی بخشیده شد اون موقع بدعت تاریخی نبود؟چرا اعتراض نکردید و از حق نگفتید؟همین اقا یحیی.پس بیخودی ادای ادمای منصف رو در نیارید.بچاپ ازتون خواهش میکنم.بادینی از زاهدان

    • بدون نام

      واقعا جواب خدا رابا دادن جام به استقلال با این حق خوریها وظلمهادرحکم دادن ناعادلانه چطوری میخواهندبدهند من استقلالی واقعی ام دعا میکنم باشرایط قهرمان نشویم تا این نفرینهابه حق بجای گرفتن تیمم رادرآینده گردن ناعادلان ونون به نرخ روزخوران رابگيرد

    • بدون نام

      اگه خود سیدمهدی اوج اخلاق را بابازی نکردن نشون بده خیلی ارزشمنده وهزارتاجام میارزد

    • محمد علی

      این برنامه اخبار داغ فقط بلده حاشیه سازی کنه.فقط از دید کوتاه و احساسی خودش به همه چی نگاه میکنه.شما چکار استقلال داری که همش به زبان تند اخبار استقلال رو پخش میکنی.جگرتون خونه به کمک داوری هم قهرمان که نه اول نشدید.حالا هی پرسپولیس پرسپولیس بکن .واقعیت با قلم کثیف شما تغییر ممکنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج