۳۳۴۶۱۶
۵ نظر
۵۰۴۱
۵ نظر
۵۰۴۱
پ

شرایط بازنشستگی فرهنگیان

تمام کارکنان آموزشی و اداری که تا پایان شهریور دارای سابقه خدمت ۳۰ سال و بالاتر می‌شوند، می‌توانند بازنشسته شوند.

خبرگزاری فارس: تمام کارکنان آموزشی و اداری که تا پایان شهریور دارای سابقه خدمت ۳۰ سال و بالاتر می‌شوند، می‌توانند بازنشسته شوند.

با توجه به بند الف ماده ۱۰۳، قانون مدیریت خدمات کشوری، «فرهنگیان اداری ۳۰ سال سابقه»، «فرهنگیان اداری دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر و جانبازان دارای مدرک لیسانس و بالاتر با ۳۵ سال سابقه»، «فرهنگیان دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر و فرهنگیان جانباز و مشمولان قانون حالت اشتغال دارای مدرک کارشناسی دارای ۳۰سال سابقه منوط به ارائه درخواست کتبی» می‌توانند بازنشسته شوند.

البته فرهنگیان مأمور به سایر دستگاه‌ها که دارای شرایط فوق هستند نیز مشمول بازنشستگی می‌شوند؛ ضمناً تمام کارکنان آموزشی و اداری که تا پایان شهریور دارای سابقه خدمت ۳۰ سال و بالاتر هستند، می‌توانند بازنشسته شوند.

با توجه به بند ب ماده ۱۰۳ قانون مدیریت کشوری، امکان بازنشستگی «فرهنگیان زن دارای ۲۵ سال سابقه»، «فرهنگیان مرد دارای ۲۵ سال سابقه و ۶۰ سال سن»، «جانبازان و معلولان با حداقل ۲۵ سال سابقه و ۵۵ سال سن» وجود دارد.

بازنشستگی نیروهای اداری و آموزشی واحدهای آموزشی(اعم از مدیر، معاون و ... ) که از تاریخ اول مهر ماه ۱۳۹۵ به بعد حائز شرایط هستند در صورتی که باعث افزایش سقف ساعت حق‌التدریس نشود، بلامانع است.

تمام فرهنگیان واجد یکی از شرایط زیر اجباراً از تاریخ احراز سابقه یا سنی بازنشسته می‌شوند: «فرهنگیان اداری حداقل ۲۵ سال سابقه خدمت و ۶۵ سال سن (شرایط سنی برای مشاغل تخصصی ۷۰ سال است) البته برای فرهنگیان فوق‌الذکر که سابقه کمتر از ۲۵ سال دارند در صورتی که سابقه خدمت آنها بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت است، می‌توانند تا رسیدن به ۲۵ سال ادامه خدمت دهند در غیر این صورت بازخرید می‌شوند»، «کارکنان با سابقه خدمت ۳۵ سال»، «شهدا و جانبازان (حالت اشتغال) در صورت دارا بودن مدرک تحصیلی کمتر از لیسانس و با داشتن ۳۰ سال سابقه خدمت».

فرهنگیان بازنشسته مشمول تأمین اجتماعی

بازنشستگی کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی تابع قوانین تأمین اجتماعی خواهند بود بنابراین لازم است حداقل ۳ ماه قبل از تاریخ احراز شرایط درخواست بازنشستگی متقاضیان پس از ثبت در دبیرخانه برای انجام مراحل لازم به شعبه مربوط به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شود.

مدارک مورد نیاز جهت بازنشستگی

مدارک مورد نیاز جهت بازنشستگی شامل «تکمیل فرم ماده ۱۰۳»، «کپی کارت ملی پشت و رو، ۲ عدد برای بازنشسته و یک سری برای افراد تحت تکفل خانم و آقا»، «کپی تمام صفحات شناسنامه بصورت خوانا حتی صفحات توضیحات ۲ سری کامل»، « فرم افتتاح حساب در بانک‌های تعیین شده»، «فرم پرداخت کسورات غیر رسمی (در خصوص افرادی که قبلاً بدهی سنوات غیر رسمی حق التدریس، قراردادی، پیمانی، نظام وظیفه تحصیل خود را پرداخت نکرده‌اند)»، «فرم تسویه حساب داخلی ۱ برگ»، «فرم بیمه عمر»، «فرم‌های درخواست بیمه تکمیلی یا انصراف از آن» و «فرم برقراری عائله‌مندی خانم‌ها و آقایان به همراه یک سری کامل کپی شناسنامه ذینفع و افراد تحت تکفل» است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اصغر

      آیا با مدرک کارشناسی و سی سال سابقه امکان ادامه همکاری وجود دارد.؟

    • بدون نام

      فرهنگیان زن با25سال سابقه درصورت یازنشستگی چند روز حقوق میگیرند؟پاداش پایان خدمت چطور؟

    • حمزه ای

      سلام نیروهای که با مدرک سیکل تدریس دارند وبدوا به صورت حق التدریس کار کرده وبالای ۳۰ سال کار کردند وبرایشان محاسبه نشده وهیچ بازده درکلاس درس ابتدای نارند خواهشمند است فکری برای بازنشستگی انان شود چون دانش اموزان متضرر می گردند

    • بدون نام

      نامه سرگشاده اعضای فرهنگیان بازنشسته ، به مسئولان
      به نام حضرت دوست ، معلم ازل واول
      با سلام واحترام
      بی شک همگان معترفند که اساس هر تمدن و توسعه کشور به آموزش و پرورش وابسته است زیرا شالوده فرهنگ آموزش وپرورش است . اما بعضی از سیاستگذاران فرهنگ و قانونگذاران بودجه ای و.... به این امر بی نهایت مهم توجه و عنایت ندارند!
      همگان اذعان دارند که حقوق فرهنگیان شاغل و بازنشسته نه در شان آن هاست نه امکان زندگی شرافتمندانه را برای این قشر خادم فرهنگ را فراهم می کند
      در تاریخ 16 اردیبهشت جناب آقای نوبخت میانگین حقوق معلمین را 2340000 تومان اعلام کرد. اما آیا می دانستید که حقوق معلمین بازنشسته میانگین زیر 1200000 تومان است !؟ این یعنی حدو ۶۰ درصد حقوق فرهنگیان شاغل ! مگر نه این است براساس قانون خدمات کشوری می بایست حقوق باز نشستگان باید برابر شاغلین افزایش یابد !؟
      آیا سزاوار است فرهنگیان باز نشسته که عمرشان را فدای فرهنگ این کشور کرده اند اینگونه مستاصل زندگی کنند ؟!! ایا این است اجری که پیامبر بزرگوار (صٌ) در مورد مزد معلم می گوید : " اگر دهانش را پر از گوهر کنند بازهم جادارد !؟" (قریب به مضمون )
      آری بازنشسته ، شیره جان و جوانی و بینایی و تمام توانش را داده و الان حتی طلب پاداش پایان خدمتش که ارزش یک پنجمی سایر دستگاهها ست را پر داخت نمی کنند ! یا آنقدر دیر پرداخت می کنند که ارزشش را از دست می دهد!؟ آیا بازنشسته با فرزندان بیکار که تنها سرمایه زندگیش هستند چه کار کنند. (متاسفانه حتی آموزش وپرورش هم رسم جایگزینی فرزندان را که در سایر دستگاهها مرسوم است را انجام نمی دهد) ، با انتظارات فرزندان ، نوه و ...و هزار مشکل و آرزوی دیگر که به امید بعد از باز نشستگی داشت، چه کار کند ؟
      چه کسی باید به داد این فرهنگ مستاصل ! ونیروهای مستاصل آن برسد ؟ آیا ذوقی می ماند!؟ که حتی صرف نوه وفرزندانمان کنیم !
      درتاریخ خواندیم ، روزی که امیر کبیر گریست ! ؟ امیر کبیر برای جهل مردمش گریست !
      آیا فقر فرهنگ ، فقر فرهنگی نتیجه اش چیست ؟ آیا از چنین فرهنگی زایش وتوسعه باید انتظار داشت؟ !
      نکته دیگری که دردناکتر است، تقسیم نا عادلانه ی بودجه در حوزه فرهنگ است که رییس جمهور محترم در چند روز گذشته اعلام کردند که اگر حتی یک سوم تا یک پنجم اعتبار فرهنگ را به آموزش وپرورش بدهند ، که اصل فرهنگ است ! مشکل آموزش وپرورش حل می شود !؟.
      مسول محترم ؛ شما تر بیت شده همین معلمان هستید. مگر حضرت علی (ع) نفرمود :" هرکس یک حرف به من بیاموزد مرا عبد خود کرده است" !
      مسول گرامی ،عبد نمی خواهیم، حق پایمال شده مان را پرداخت کنید ! حق پایمال شده برای، بد اجرا شدن قانون خدمات کشوری ، حق ضایع شده قانون بودجه که می بایست بر اساس تورم طی سالیان گذشته پرداخت می شد !؟ حق هم طرازی با دانشگاه ، حق رفاهیات و مزایایی که همه دستگاهها غیر از آموزش و پرورش از آن برخوردارند !
      در پایان از دوستان در خواست می کنیم به گروهها انتقال دهید شاید گوش شنوایی پیدا شود که درک کند معلم معمار فرهنگ است و بنای فرهنگ با وجود معلمان ساخته می شود ....

    • یک فرهنگی

      بهترین عیدی برای فرهنگیان بازنشستگی انهاست. وکاش میشدبه ازای هرفرزندازسنوات کم شود با تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج