۳۳۴۷۹۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شد

اعضای کابینه رژیم صهیونیستی به اتفاق آرا، با انتصاب آویگدور لیبرمن به وزارت جنگ موافقت کرده و وی رسما به این سمت برگزیده شد.

خبرگزاری فارس: طی جلسه رای‌گیری کابینه رژیم صهیونیستی که امروز (دوشنبه) برگزار شد، «آویگدور لیبرمن» بطور رسمی به وزارت جنگ این رژیم منصوب شد.

با توافق «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی، ائتلاف کابینه ۸ رای حزب «بیت یهودی» را بدست آورده و ضمن ممانعت از انحلال، وزارت جنگ لیبرمن تصویب شد.

بحران روبه وخامت ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی که می‌توانست مانع ورود حزب «اسرائیل خانه ما» به کابینه، انحلال آن و به تبع برگزاری دوباره و زودهنگام انتخابات فراگیر در اراضی اشغالی شود، در ساعات پایانی روز گذشته (یکشنبه) در جلسه کابینه امنیتی اسرائیل بررسی شد.

رای منفی حزب بنت به انتخاب لیبرمن، کابینه تازه تاسیس و البته متزلزل نتانیاهو را در معرض انحلال قرار می‌داد. درپی این تهدید، حزب لیکود نیز هشدار داده بود که اگر بیت یهودی رای منفی صادر کند، سه وزیر این حزب (نفتالی بنت وزیر آموزش، آیلت شاکد، وزیر دادگستری و یوری آریل وزیر کشاورزی) را اخراج خواهد کرد.

ائتلاف فعلی نتانیاهو با ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان بدلیل اینکه نتوانسته اکثریت را بدست آورد به ۸ رای از سوی حزب خانه یهودی نیازمند بود تا ضمن انتصاب رسمی لیبرمن به وزارت جنگ، از فروپاشی کابینه جلوگیری کند.

رژیم صهیونیستی هفته‌های اخیر را در تنش‌های سیاسی میان سران خود طی کرد و نتانیاهو در تلاش بود تا با مذاکرات همزمان با دو حزب اتحاد صهیونیست و اسرائیل خانه ما، رهبران آن یعنی هرتزوگ و لیبرمن را وارد کابینه و به وزارت انتخاب کند.

«موشه یعلون» وزیر جنگ سابق بدلیل اختلافاتی که با نتانیاهو پیدا کرده بود دو هفته قبل استعفا داد. نتانیاهو که برای تشکیل کابینه واحد و مستقل ناموفق بوده، بارها تلاش کرد تا با جذب احزاب مختلف ائتلاف متحدی را برای تقویت سیاست‌های اشغالگرانه رژیم تشکیل دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج