۳۳۴۷۹۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ایستگاه فضایی بین المللی بزرگتر شد

اتاق جدید ایستگاه فضایی بین المللی با موفقیت باد شد تا بدین ترتیب این آزمایشگاه فضایی با ظاهری پیچیده تر از قبل به دور زمین بچرخد.

خبرگزاری مهر: اتاق جدید ایستگاه فضایی بین المللی با موفقیت باد شد تا بدین ترتیب این آزمایشگاه فضایی با ظاهری پیچیده تر از قبل به دور زمین بچرخد.

ایستگاه فضایی بین المللی بزرگتر شد

آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) اعلام کرده که مدل جدید انعطاف پذیر BEAM پس از یک بار ناکامی در باد شدن، حالا به اندازه ای که از قبل مد نظر دانشمندان بوده رسیده و از این پس به عنوان فضایی جدید برای ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی قابل استفاده خواهد بود.

پایگاه خبری Space در توصیف این اتاق جدید از عنوان ذرتی استفاده کرده که حالا به اندازه کافی پف کرده است!

جف ویلیامز از فضانورد ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی بیش از ۷ ساعت مشغول بادکردن این اتاق جدید بود. او این کار را با کنترل دقیق دستگاهی انجام داد که جریان هوا را به داخل BEAM هدایت می کرد. این مدل جدید توسط شرکتBigelow Aerospace طراحی و ساخته شده است.

ایستگاه فضایی بین المللی بزرگتر شد

ویلیامز در توضیح لحظاتی که مشغول کنترل فرآیند بادشدن این اتاق جدید بوده می گوید: صداهای عجیبی به گوش می رسید، صداهایی که تداعی کننده پف کردن دانه های ذرت بود. البته کنترل کننده های زمینی در هوستون آمریکا اعلام کردند که این صداها طبیعی بوده و نشان از موفقیت فرآیند بادشدن دارد.

پس از پایان این مرحله حساس نوبت به هم فشارسازی هوای داخل این اتاق با سایر نقاط ایستگاه فضایی بین المللی رسید تا بدین ترتیب فضانوردان بتوانند بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنند.

باد شدن این اتاق درحالی انجام شد که پیشتر ناسا در این امر ناکام بود. فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی در روز پنجشنبه و بر اساس برنامه ریزیهای از پیش صورت گرفته اقدام به بادکردن این اتاق کردند اما با توجه به اینکه سرعت متورم شدن اتاق با محاسبات از پیش انجام شده همخوانی نداشت ادامه کار به روزهای بعد موکول شد.

این اتاق جدید ۴ متر طول و ۳.۲ متر عرض دارد حال آنکه در زمان پرتاب به فضا در حالت فشرده ای قرار داشت که ۲.۱ در ۲.۴ متر ابعاد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج