۳۳۴۹۴۴
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

۸۰ درصد سپرده بانک‌ها زیر ۵۰ میلیون است

وزیر کار با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد سپرده‌های مردم در بانک‌ها زیر ۱۰۰ میلیون تومان است، گفت: طبقه متوسط توان پس‌انداز ندارند.

خبرگزاری مهر: وزیر کار با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد سپرده‌های مردم در بانک‌ها زیر ۱۰۰ میلیون تومان است، گفت: طبقه متوسط توان پس‌انداز ندارند.

علی ربیعی با تاکید بر تغییر پارادایم نظام بانکی مبتنی بر رشد فراگیر و جامعه محور گفت: اگر بانک ها کسب و کارهای کوچک را پوشش ندهند، نابرابری کم نمی شود. امیدواریم امسال با سختکوشی، عقلانیت و مدارای بزرگ به رشد ۵ تا ۶ درصد دست پیدا کنیم، یعنی اگر خواهان رشدی باشیم که در زندگی اجتماعی مان تاثیرگذار باشد نیاز داریم که نظام بانکی مان این تغییر پارادایم را انجام دهد.

وزیر کار با اشاره به اینکه بیش از ٩٠ درصد سپرده های مردم نزد بانک ها به طور متوسط کمتر از ١٠٠ میلیون تومان است و ٨٠ درصد نیز کمتر از ٥٠ میلیون تومان اظهارداشت: در بخش تسهیلات ٥٠ درصد مردم هیچ گونه تسهیلاتی نگرفته اند و ٩٠ درصد تسهیلات بانک ها به ١٠ درصد مردم اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ساختار اشتغال کشور به سمت خُرد و متوسط رفته و کمترین سهم اشتغال مربوط به بنگاه های سرمایه بَر بزرگ است گفت: در زمینه حذف یارانه ها، بیمه و مسائلی از این دست باید بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم که مطلوبیت و اثربخشی داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه با بیان اینکه بخش اعظم طبقه متوسط توان پس انداز ندارند، زیرا میزان هزینه و درآمدها به گونه ای است که قدرت پس انداز این اقشار را گرفته است افزود: مطالعات نشان می دهد که منابع بانکی تاثیر زیادی در رشد اقتصادی ندارند و منابع با یک واسطه به بازار غیر متشکل پولی منتقل شده است.

ربیعی با تاکید بر اینکه نظام تسهیلات و نظام مالی در سیستم بانکی متناسب با اشتغال نیست ادامه داد: نمی توان اشتغال بزرگ را از روال موجود سیستم ارائه تسهیلات انتظار داشت. وی با اشاره به اینکه در دوران رکود ٢٥ درصد نقدینگی به سمت بازار غیر متشکل پولی رفته است گفت: برای حل این مشکلات به تغییر پارادیم نظام تامین مالی نیاز داریم و انتظار ما تدبیر در این راستا است.

وی افزود: نرخ سود را نمی توانیم دستوری کاهش دهیم و تسهیلات باید به سمت گروهی از جامعه هدایت شود که بیشترین بهره اجتماعی را داشته باشد و موجب اشتغال شود. در شرایطی هستیم که حق نداریم حتی یک دلار اشتباه کنیم و تصمیم غلط بگیریم.

وزیر کار با اشاره به اینکه توسعه فقط به معنای کارخانجات بزرگ نیست و باید بتوانیم نشاط و شادی را توسعه دهیم و رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم اظهارداشت: امروز اگر نتوانیم زیرساخت های اجتماعی را بهبود بخشیم ممکن است بسیاری چیزها قابل بازگشت نباشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نجفی

      ادم دروغ گو کم حافظه است شما که میگفتید جسابهای مردم بررسی نمیشود از کجا این امار را به دست اوردید اگر بررسی نکردید پس باز هم امارتان دروغ است

    • ناشناس

      اغلب اقشارمتوسط و پائین بخشی ازهزینه معاش خانواده راازطریق سود سپرده بانکی تامین میکنندونیاز به آورده مورداعتمادماهیانه ومستمر دارندبه نظر من مسئولان فکری برای خواسته این قبیل خانوارازطریق استفاده ازسپرده غیر بانکی ویاروش های دیگری تامین نمایند، درحال حاضرکاهش سود بانکی کمر این قبیل خانواده را خم کرده وتداوم آن خواهدشکست

    • بدون نام

      در پاسخ به آقای نجفی که اولین نظر دهنده است ، گرفتن آمار کلی به صورت میزان درصد سپرده در بانک ها دال بر سرکشیدن به حساب افراد نیست و صرفأ آمار میانگین از بانک گرفته شده ، نه اینکه اسم اشخاص را از بانکها گرفته باشند .

    • بدون نام

      این کاهش سودبانکی بازی جدیدهست راه انداختیدبه توهم کاهش ماه تورم(یاپولتونوازبس اضافه هست که قیمتهای گرونه اجناس روحس نمیکنیدیاکوریدنمیبیند!!!! تاکمریه پیرزن وپیرمردازکارافتاده یامریض که باسودبانکی ویارانه 45تومانی زندگیشونومیچرخونن فلج کنید؛براستی چه کاسه ای زیرنیم کاسه هست وزیردولت تدبیروامید!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج