۳۳۵۳۳۹
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

نحوه دریافت هزینه حج تمتع

سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه ای از متقاضیان حج خواست با توجه به لغو اعزام زائران به حج تمتع سال جاری در مورد نحوه دریافت مبلغ پرداختی قسط اول خود به همراه سود تعلق گرفته به آن اقدام کنند.

روزنامه آرمان: سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه ای از متقاضیان حج خواست با توجه به لغو اعزام زائران به حج تمتع سال جاری در مورد نحوه دریافت مبلغ پرداختی قسط اول خود به همراه سود تعلق گرفته به آن اقدام کنند.

در روزهای گذشته بالاخره تکلیف حج تمتع سال ۹۵ ایرانیان مشخص شد و در پی به نتیجه نرسیدن مذاکرات مسئولان سازمان حج و زیارت ایران با مسئولان وزارت حج عربستان سعودی و تغییراتی که مقامات سعودی در وزارت حج خود به وجود آوردند، مسئولان ایرانی اعلام کردند که حج تمتع سال ۹۵ منتفی است.

پیشینه‌ای که دولت عربستان در سال گذشته از خود به جای گذاشت و منجر به شهادت بسیاری از زائران ایرانی و سایر کشورهای اسلامی شد و همچنین دستگیری‌های مختلفی که در سال‌های قبل‌تر هم به بهانه‌های واهی از حجاج ایرانی صورت ‌گرفته است، سبب شده که یکی از شروط اصلی ایران برای اعزام زائران به حج تمتع، برقراری امنیت آنان از سوی سعودی ها باشد که این شرط پذیرفته نشد. به همین دلیل با وجود شرعی بودن فریضه حج، ایران امسال زائری را اعزام نخواهد کرد، چرا که با فاجعه سال گذشته و عدم توجه و پاسخ‌دهی به اعلام راهکارهای پیشنهادی ایرانیان برای حفظ امنیت زائران ایرانی از جانب سعودی ها و همچنین شروطی که عربستان برای صدور ویزا مطرح کرده، موانعی در این زمینه ایجاد شده است.

عربستان شروطی را مشخص کرده که فعالیت‌های ایران را در مکه دچار مشکلاتی می‌کند. با وجود اینکه سعودی‌ها شروطی را برای صدور ویزا داشتند ولی در واقع هیچ‌گونه مساعدت و اقدامی در این زمینه انجام نداده اند. گرچه جمهوری اسلامی نسبت به شروط عربستان سکوت کرد، ولی هیچ‌‌گونه اقدامی برای صدور ویزا از سوی عربستان صدور نگرفته است، چرا که اگر قرار بود در این رابطه اقدامی کند، باید تاکنون حداقل ویزا برای کارمندان و کارشناسان را که قرار است آنجا قرارداد هتل بسته و یا مکان‌یابی کرده یا برای تامین خوراک و دنبال کردن موارد مختلف همچنین اعزام برای جانمایی و مرکز درمانی و از این دست موارد اقداماتی انجام دهند صادر کرده باشد اما هیچ‌گونه پیش‌مقدماتی در این زمینه نداشته است و این نشان از عدم علاقه‌مندی عربستان سعودی به اعزام زوار ایرانی است.

حتی سعودی ها اعلام کردند که هیچ هواپیمای ایرانی حق ورود به عربستان را ندارد و آنطور که مشخص است آنها هیچ‌گونه میلی برای حضور ایرانیان در حج امسال ندارند، چون بر اساس روال سال‌های قبل می‌بایست حدود دو ماه پیش برنامه‌ریزی‌ها بین دو کشور برای مراسم حج امسال انجام می‌شد، اما این دیدارها به دلیل تیرگی روابط دو کشور صورت نگرفت. همچنین با اطلاعیه صادرشده از سوی وزارت حج عربستان سعودی این کارشکنی‌ها علنی شد و تعمدا زائران ایرانی به طور رسمی نمی توانند امسال حج تمتع را به جای آورند. بر این اساس بود که در روز‌های اخیر سازمان حج و زیارت با صدور بیانیه ای رسما اعزام زائر برای حج تمتع امسال را منتفی دانست.

اطلاعیه جدید سازمان حج و زیارت

روز گذشته در اطلاعیه سازمان حج و زیارت آمده است: با توجه به محروم شدن زائران ایرانی از انجام فریضه حج سال جاری در پی کارشکنی های عربستان سعودی، زائران که برای پرداخت قسط اول هزینه سفر خود اقدام کرده‌اند، می توانند نسبت به دریافت اصل مبلغ قسط اول و سود تعلق گرفته به آن اقدام نمایند. در این اطلاعیه تاکید شده است:‌ در صورت پس گرفتن مبلغ قسط اول، اولویت اعزام زائران در نوبت تشرف برای سال های آتی محفوظ خواهد بود و در صورت فراهم آوردن شرایط لازم از سوی کشور میزبان و راه اندازی مجدد سفرحج، زائران می توانند به این سفر معنوی اعزام شوند.

در این اطلاعیه آمده است: پس گرفتن مبلغ یک میلیون تومان ودیعه‌ که بابت ثبت نام اولیه زائران در شعب بانک های ملی (مربوط به ثبت نام های اولیه از زائران در سال های ۸۶ به قبل) از متقاضیان دریافت شده، به منزله انصراف از اعزام به حج تلقی شده که لازم است متقاضیان در این خصوص دقت لازم و کافی را به عمل آورند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسد

      ایران اصلا حج وروابط سیاسی خودرا باعربستان برای همیشه قطع کند نه تنها عربستان با تمام دنیا تازه برجام را هم به هم بزند واصلا روابط به چه درد می خورد مرگ بر امریکا مرگ بر شوروی نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی ما باید روی پای خود باستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج