اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۳۵۷۷۳
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

گزارش توئیپلماسی؛

واکنش آمریکا به بی اعتنایی ظریف در توییتر

پایگاه توئیپلماسی در گزارشی نوشت وقتی وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۱۳ به امید برقراری روابط با ایران در فضای توییتری، حساب کاربری «حسن روحانی» و «محمد جواد ظریف» را دنبال کرد و از جانب آنها پاسخی دریافت نکرد، هر دو را آنفالو کرد.

خبرگزاری فارس: پایگاه «توئیپلماسی» در گزارشی به فعالیت‌های رهبران جهان در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر اشاره کرد و نوشت که در سال گذشته، محبوب‌ترین رهبران جهان در شبکه‌های اجتماعی همچنان مخاطبان خود را افزایش داده‌اند و «مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهوری آرژانتین، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا و «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در سال گذشته میلادی، تأثیر چشمگیری در توییتر و فیس‌بوک داشتند.

طبق این گزارش، ارتباطات رسانه‌های اجتماعی اوباما حتی از طریق حساب کاربری توییتری‌اش با حروف اختصاری @POTUS و صفحه فیس‌بوک وی بسیار شخصی‌تر شده است و اولین رئیس‌جمهور عصر رسانه‌های اجتماعی است که قرار است در ژانویه ۲۰۱۷ با حدود ۱۳۷ میلیون طرفدار، دنبال‌کننده و مشترکین کاخ سفید را ترک کند.

تیم تحقیقاتی Burson-Marsteller ۷۹۳ حساب کاربری توییتری متعلق به رؤسای کشور و دولت در ۱۷۳ کشور را شناسایی کردند که این تعداد ۹۰ درصد از تمامی کشورهای عضو سازمان ملل را تشکیل می‌دادند که مجموع دنبال‌کنندگان (followers) این حساب‌های کاربری به ۳۲۴ میلیون نفر می‌رسید. تمامی کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی در شبکه اجتماعی حضور دارند و این در حالی است که برخی حساب‌ها همچون نایب‌السلطنه کشور «سن مارینو» غیرفعال است.

طبق این گزارش، فیس‌بوک دومین شبکه محبوب در میان رهبران کشورهای جهان است و بیشترین مخاطب را در این شبکه اجتماعی دارا هستند. روسای دولت و وزرای خارجه ۱۶۹ کشور در فیس‌بوک فعال هستند که ۸۸ درصد از این تعداد از کشورهای عضو سازمان ملل می‌باشند. ۵۳۷ صفحه فیس‌بوک، مجموع مخاطب ۲۵۵ میلیونی دارند که این صفحات را پسندیده‌اند (likes).

بر اساس این گزارش، به طور میانگین، صفحات فیس‌بوک از حساب‌های توییتری محبوبیت بیشتری دارند و به طور میانگین به ازای هر ۳۱ هزار لایک در یک صفحه فیس‌بوک، ۱۴ هزار نفر هر حساب کاربری توییتر را دنبال می‌کنند.

توئیپلماسی در بخشی از گزارش خود نوشت که «عبدالله بن زاید» وزر خارجه امارات متحده عربی دومین وزیر خارجه‌ای محسوب می‌شود که با سه میلیون دنبال‌کننده (فالوئر)، بشترین فالوئرها را در صفحه توییتر دارد و حتی «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با ۱.۳ میلیون فالوئر، در فضای توییتر بعد از وزیر خارجه امارات قرار دارد.

طبق این گزارش، حساب کاربری @POTUS که متعلق به رئیس‌جمهوری آمریکا است، اثرگذارترین حساب کاربری است که هر رهبر جهان می‌تواند داشته باشد زیرا به طور میانگین هر توییت، ۱۲ هزار و ۳۵۰ بار ریتوییت شده است و به طور میانگین هر توییت ۱۹ هزار و ۶۰۰ بار لایک شده است.

*پادشاه عربستان بعد از اوباما تأثیر‌گذارترین شخصیت سیاسی در شبکه توییتر است

طبق این گزارش، حساب کاربری «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان دومین شخصیت سیاسی تأثیرگذار در توییتر است و به طور میانگین هر توییت صفحه وی ۹ هزار و ۹۸۶ مرتبه ریتوییت می‌شود.

*ترفند مقامات صهیونیستی برای اعمال نفوذ از طرق توییتر

توئیپلماسی گزارش داد که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مهارت زیادی در شناسایی افراد تأثیرگذار و نشر پیام‌هایش به مخاطب جهانی دارد. وزارت خارجه اسرائیل به طور مداوم افراد تأثیرگذار کلیدی را شناسایی می‌کند و به طور مداوم از صهیونیست‌های خارج‌نشین می‌خواهد تا از طریق کمپین ارسال پیام مستقیم، توییت‌های خاص را برجسته‌ کنند.

کمپین #اسرائیل مرا ریتوییت کرده است (#IsraelRetweetedMe) در مه ۲۰۱۶ به راه افتاد. در این کمپین از کاربران توییتری خواسته می‌شود در فضای توییتر به رژیم صهیونیستی ابراز علاقه کنند و به بهترین توییت‌ها با مجموع ریتوییت ۱۵۲ حساب رسمی مقامات دیپلماتیک اسرائیل، پاداش داده می‌شود و مجموع مخاطبان جهانی به بیش از یک میلیون فالوئر می‌رسد.

طبق این گزارش، بیش از ۲۴۰ کاربر توییتر که حس دلسوزی و همراهی با اسرائیل دارند برای شرکت در این کمپین ثبت‌نام کرده است و هشتگ اسرائیل مرا رییتوییت کرده است، به یک میدان نبرد در درگیری فلسطینیان-صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

این گزارش سپس در بخشی نوشت وزارت خارجه آمریکا از توییتر برای بازبرقراری روابط با همتای کوبایی خود در ۲۶ مه ۲۰۱۵ استفاده کرد و وزارت خارج کوبا هفت ساعت بعد، حساب کاربری وزارت خارجه آمریکا را دنبال (فالو) کرد و دو ماه بعد از آن روابط بین کوبا و آمریکا مجدداً از سرگرفته شد.

*واکنش وزارت خارجه آمریکا به بی‌اعتنایی روحانی و ظریف در توییتر

در سپتامبر ۲۰۱۳، وزارت خارجه آمریکا ۳۶ وزارت خارجه دیگر و همچنین حساب کاربری رئیس‌جمهوری ایران @HassanRouhani و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران @JZarif را بعنوان تلاشی برای برقراری روابط بین ایران و آمریکا در فضای توییتر، دنبال کرد اما از آنجایی که هیچ‌یک از دو حساب مذکور در پاسخ متقابل حساب کاربری وزارت خارجه آمریکا را دنبال نکردند، وزارت خارجه آمریکا هر دو حساب را آنفالو کرد.

بعلاوه آنکه وزارت خارجه آمریکا به صورت یکجانبه ۱۵۷ رهبر جهان از جمله ۵۴ وزیر خارجه کشورهای دیگر را در توییتر فالو کرد اما هیچ‌یک از آنها وزارت خارجه آمریکا را دنبال نکردند و در حال حاضر هیچ ارتباط توییتری دوجانبه بین وزارت خارجه آمریکا و روسیه وجود ندارد.

طبق این گزارش، تمامی دولت‌های گروه ۲۰ حساب توییتری رسمی دارند و ۶ نفر از رهبران گروه ۷ نیز حساب توییتری شخصی دارند. «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان تنها رهبر گروه ۷ است که از این شبکه اجتماعی اجتناب می‌کند و بااینحال تعداد اندکی از رهبران جهان هستند که توییت‌ها را در حساب‌های کاربری‌اشان می‌نویسند.

«توماس هندریک ایلوس» رئیس‌جمهوری استونی و «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا، «ادگار رینکوویچ» وزیر خارجه لتونی، «ارنا زولبرگ» نخست‌وزیر نروژ از جمله استثنائاتی هستند که اعتراف کردند که نمی‌توانند به درستی زبان رایج توییتری را بخوانند و همین امر موجب می‌شود که به صورت گهگاه دچار اغلاط املایی در فضای توییتری شوند.

جان کری به طور مداوم از کارکنان خود می‌خواهد پسورد حساب کاربری توییتری‌اش را در اختیارش قرار دهند اما تیم رسانه‌های اجتماعی وی تمایلی ندارند که به وی دسترسی به حساب‌ کاربری‌اش را بدهند تا از این طریق او را از برخی از توییت‌های منفی‌تر که موجب بروز خشم کاربران مهم توییتری می‌شود، در امان نگه دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انفالو؟خیلی آشناست فکرکنم یه نوع سرماخوردگی باشه ،یه جوری تیتربزنیدکه ماهم بفهمیم

    • صدرا

      حالا کی واکنش میده انگار جواب مهمی نداده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج