۳۳۵۹۱۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

خداحافظی اصولگراها با تندروها فرا رسید؟

نخستین نشست خبری سخنگوی جامعه روحانیت مبارز پس از آنکه ردای نمایندگی مجلس را از تن به در کرد، امروز در دفتر مرکزی این تشکل روحانی برگزار شد.

خبرآنلاین: نخستین نشست خبری سخنگوی جامعه روحانیت مبارز پس از آنکه ردای نمایندگی مجلس را از تن به در کرد، امروز در دفتر مرکزی این تشکل روحانی برگزار شد.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم امروز ميزبان خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف بود تا در پاسخ به سوالات آنان، بر «اصولگرا» بودن لاريجاني علي رغم حضورش در ليست اميد تاکيد کند و حتي بگويد که علي مطهري هم در کسوت نايب رئيس مجلس از اصولگرايان است نه اصلاح طلبان.

او که تاکيد داشت به عنوان سخنگوي جامعه روحانيت به سوالات پاسخ نمي‎دهد، با سابقه سه دوره نمايندگي مجلس دلسوزانه به فراکسيون ولايت توصيه کرد که مراقب باشند و در طول مجلس دهم چند شقه نشوند.

مصباحي مقدم در کسوت يک روحاني از کاهش تعداد روحانيون در مجالس شوراي اسلامي در ايران ابراز تاسف کرد. از نگاه وي يکي از دلايل حضور تنها ۱۶ روحاني در مجلس دهم؛ عدم حضور روحانیون فاضل است که موجب تاسف است. آنها باید از حضور در عرصه سیاسی مثل اوایل انقلاب و مجالس دوره های اول استقبال کنند و نگویند که حضور موجب کسر شان است.

او در پاسخ به خبرآنلاين که با اشاره به خداحافظي اصلاح طلبان با تندروهايشان در انتخابات اخیر و اتفاقا حضور تندروهاي اصولگرا در ميدان، پرسيد «زمان خداحافظی اصولگراها با تندروها کی فرا می‌رسد؟»، گفت: این یک اتفاق از پیش تعیین شده نبود. نه اصلاح طلبان به دنبال این بودند که شخصیت‌های درجه ۲ و۳ خود را به مجلس بفرستند نه اصولگرایان درصدد بودند که افراد با سابقه و تجربه خود را کنار بزنند. آنچه اتفاق افتاد، حاصل رای مردم است و این نتیجه از آرای مردم به دست آمد.

وي افزود: آنچه رخ داد، از سوي دو جريان سياسي کشور قابل پیش‌بینی نبود. مهم اینست که نتيجه انتخابات نشان داد که اعتدال محبوب و افراط و تندروی مذموم است. در هر دو جریان موجود، منظور از تندروی، خروج از ارزشها و اخلاق است نه قاطعیت و پافشاری بر مواضع اصولی.

سخنگوي جامعه روحانيت همچنين در پاسخ به اينکه آيا پس از رفتار هوشمندانه لاريجاني در انتخابات مجلس، وقت آن نرسيده که کليد خانه اصولگرايي به او داده شود؟، گفت: آقای لاریجانی یکی از چهره‎های شاخص و موثر اصولگرایی است. اما کلید را باید به جمع داد، نه یک شخص.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج