۳۳۶۵۷۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

شرط تک رقمی کردن نرخ بیکاری

عضو کانون عالی شورای اسلامی کار کشور معتقد است تک رقمی کردن نرخ بیکاری تنها به یک شرط امکانپذیر است و آن، این که کشور از حالت رکود خارج شود.

خبرگزاری ایسنا: عضو کانون عالی شورای اسلامی کار کشور معتقد است تک رقمی کردن نرخ بیکاری تنها به یک شرط امکانپذیر است و آن، این که کشور از حالت رکود خارج شود.

علی اصلانی اظهار کرد: اگر چه آرامشی که هم اکنون بر کارگاه‌ها و بنگاه‌ها برگشته تا حدودی رضایت بخش است اما کارگران زمانی احساس می‌کنند تورم و بیکاری پایین آمده که خروج از رکود و رشد اقتصادی را شاهد باشند.

وی افزود: در حال حاضر ۶۰ درصد واحدهای تولیدی و شهرکهای صنعتی دچار مشکل هستند و این مشکل هم بیشتر عدم نقدینگی است، از طرفی کاهش قدرت خرید هم موجب شده تا اجناس فروش نرفته و در انبارها تلنبار شود و ادامه این وضعیت به تولید لطمه بزند.

اصلانی تک رقمی کردن نرخ بیکاری تا پایان سال ۱۳۹۵ را محتمل ندانست و گفت: این امر مستلزم دستیابی به رشد اقتصادی است و زمانی که کشور مسیر رشد و پویایی اقتصاد را طی کند هم بازار اشتغال جان می‌گیرد و هم تولید و بهره وری بالا می‌رود.

این مقام مسئول کارگری با اشاره به تصویب ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بنگاه‌های خرد و کوچک در شورای عالی اشتغال، اظهار کرد: اگر این مبالغ صرف تولید و احیای کارگاههای راکد و تقویت بنگاههای کوچک و متوسط اقتصادی شود اقدام بسیار ارزشمندی است.

وی گفت: استراتژی دولت کمک به بنگاه‌های کوچک و متوسط است و تعدادی از بانکها نیز در این راستا پرداخت تسهیلات به این بنگاهها را در دستور کار قرار داده‌اند که امیدواریم گام موثری در جهت حل بیکاری و تحرک بازار کار و اشتغال باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج