adexo3
۳۳۶۶۴
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

پرچم‌هاي خونين بارسا در اعتراض به ميهمان ويژه ال‌کلاسيکو

عکس: میهمان ویِژه دیدار بارسا و رئال

سرباز رژيم اشغالگر قدس از سوي باشگاه بارسلونا براي ديدن اين ديدار دعوت شد و اين در حالي بود که مردم فلسطين و مظلومين مناطق اشغالي روي سکوهاي گران قيمت نيوکمپ هيچ جايگاهي نداشتند و بارسلونا ادعا مي‏کرد اين کار را براي گسترش صلح و دوستي انجام داده است.

روزنامه ابتکار: سرباز رژيم اشغالگر قدس از سوي باشگاه بارسلونا براي ديدن اين ديدار دعوت شد و اين در حالي بود که مردم فلسطين و مظلومين مناطق اشغالي روي سکوهاي گران قيمت نيوکمپ هيچ جايگاهي نداشتند و بارسلونا ادعا مي‏کرد اين کار را براي گسترش صلح و دوستي انجام داده است.

پربيننده‌ترين بازي فوتبال جهان يکشنبه شب يک مهمان ويژه صهيونيست داشت.

ديدار دو تيم بارسلونا و رئال مادريد در شهر بارسلون و در ورزشگاه يکصد و بيست هزار نفري نيوکمپ برگزار شد، رقابت داغي که نهايتاً با نتيجه تساوي دو بر دو پايان يافت.

اين ديدار با ديدارهاي گذشته دو تيم، تفاوت داشت چرا که باشگاه ورزشي بارسلونا از يک"سرباز خاص" براي تماشاي ديدار و حضور در ورزشگاه دعوت کرده بودند.

گيلعاد شاليط سرباز اسير شده توسط گروه مقاومت اسلامي فلسطين، يکشنبه شب مهمان ويژه نيوکمپ بود.

رسانه‌هاي عربي منطقه يکشنبه شب گزارش دادند که يک فروند جنگنده اسرائيل با نقض حريم هوايي غزه، گذرگاه رفح را بمب‌باران کرده‌اند. اين عمليات دقيقاً ساعتي قبل از آغاز بازي در اسپانيا و حضور شاليط در استاديوم بود.

گيلعاد شاليط سرجوخه وظيفه ارتش اسرائيل بود که در ژوئن سال ۲۰۰۶ ميلادي در مجاورت خط مرزي غزه و اسرائيل توسط"حماس" به اسارت درآمده و به نوار غزه منتقل شد.

اين اولين اسير فلسطينيان در برابر هزاران مسلمان فلسطيني‌تبار دربند در زندان‌هاي اسرائيل بود.

عکس: میهمان ویِژه دیدار بارسا و رئال

آقاي شاليط بعد از حدود ۵ سال در اکتبر ۲۰۱۱ در فرآيند و توافق مبادله اسرا آزاد شد.

باشگاه ورزشي بارسلونا ارتباط زيادي با سران اسرائيل دارد و حالا اين ارتباط با دعوت از شاليط براي تماشاي بازي پرطرفدار ليگ اسپانيا علني‌ترشد.

در سال ۲۰۱۱ پس از قهرماني بارسا در ليگ قهرمانان اروپا،"پپ گوارديولا" سرمربي اين تيم راهي تل‌آويو شد تا ۵ روز در اسرائيل جشن قهرماني بگيرد.

پيشتر نيز برخي بازيکنان شاخص بارسلونا از جمله" جرارد پيکه" به سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين سفر کرده بودند. انتشار تصاوير وي با کلاه يهودي و انجام اعمال صهيونيست‌ها در کنار"ديوار ندبه" آن زمان واکنش‌هاي زيادي درپي داشت.

شکيرا خواننده غربي و کلمبيايي الاصل که ارتباط زيادي با اسرائيل دارد، هم‌اکنون همسر مدافع سرشناس بارسلونا است.

دربي ال‌کلاسيکو يکشنبه شب با تساوي تمام شد، اما ۴ کوک فلسطيني نيز در جريان حمله همزمان جنگنده‌هاي اسرائيلي به نوار غزه راهي بيمارستان شدند.

حالا فلسطينيان، معترض هستند که چرا بايد"شاليط"، سرباز صهيونيست بايد در يک بازي فوتبال آن هم از سوي يک تيم پرطرفدار دعوتنامه حضور در ورزشگاه داشته باشد ولي کودکان فلسطيني بايد از هراس بمب‌هاي خوشه‌اي اسرائيل از تلويزيون هم نتوانند بازي را تماشا کنند.

مردم خشمگين فلسطين و مسلمانان آندلوس، بارسلونا و مادريد يکشنبه شب در مناطق مختلف از جمله غزه، مناطق اشغالي و شهر بارسلونا همچنين در اطراف نيوکمپ به نشانه اعتراض به سياست‌هاي بارسلونا پرچم خونين اين باشگاه را بالاي سر گرفتند.

طبق اين گزارش، يکشنبه شب تيم فوتبال بارسلونا در نيوکمپ پذيراي رئال مادريد بود و دو تيم در نهايت به تساوي ۲ بر ۲ رضايت دادند اما اين تنها نتيجه نسبتا عادلانه ال کلاسيکودربي اسپانيا بود و روي سکوهاي نيوکمپ هرگز شاهد رعايت عدالت نبوديم.

سرباز رژيم اشغالگر قدس از سوي باشگاه بارسلونا براي ديدن اين ديدار دعوت شد و اين در حالي بود که مردم فلسطين و مظلومين مناطق اشغالي روي سکوهاي گران قيمت نيوکمپ هيچ جايگاهي نداشتند و بارسلونا ادعا مي‏کرد اين کار را براي گسترش صلح و دوستي انجام داده است.

هيچ کدام از فلسطينيان دعوت بارسلونا را قبول نکرده بودند و در نامه‌هاي خود به روابط عمومي بارسلونا نوشتند: در کنار کسي که دستش به خون فرزندانمان آلوده شده نخواهيم نشست و شما براي ايجاد صلح و دوستي بهتر است راه ديگري پيدا کنيد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      باور كنيد فتوشاپه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حقیقت تلخه عزیزم ب جای این کارا برو تیمتو عوض کن

      • پیرمرد

        همینو بلدی ؟؟ بسه دیگه . شورشو در اوردی .

      • آناهیتا

        اه اه اه چقد چندشی تو .....

    • بدون نام

      مرگ بر اسراییل

    • بدون نام

      بازبگین بارسا خوبه...

    • بدون نام

      ..................................................................

    • محمد

      حالم از این خبرای 40 کلاغی بهم میخوره.
      خوشم میاد فقط دنبال ایند جور حرف و حدیثا هستین گرچه من باور نمیکنم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج