جاباما
۳۳۷۳۱۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

«من» در پالم اسپرینگز رقابت می‌کند؛

انیمیشن ایرانی در تلاش رفتن به اسکار

انیمیشن کوتاه «من» ساخته فاطمه بخنوده در جشنواره پالم اسپرینگز رقابت می‌کند تا راهی برای حضور در اسکار پیدا کند.

خبرگزاری صبا: انیمیشن کوتاه «من» ساخته فاطمه بخنوده در جشنواره پالم اسپرینگز رقابت می‌کند تا راهی برای حضور در اسکار پیدا کند.

فاطمه بخنوده کارگردان انیمیشن کوتاه «من» که در جشنواره فیلم کوتاه پالم اسپرینگز ۲۰۱۶ پذیرفته شده است گفت: «من» یک انیمیشن کوتاه دو بعدی است که پروژه پایان نامه‌ام در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه هنر بود. داستان این انیمیشن درباره آفتاب پرستی است که در زندگی مدرن امروزی گرفتار شده و به اجبار پدرش از خوردن حشرات فاصله گرفته و زندگی انسانی را برای خود برگزیده است.

انیمیشن ایرانی در تلاش رفتن به اسکار

این انیماتور جوان افزود: مخاطب این انیمیشن بزرگسالان هستند و به صورت تعمدی هیچ زمان و مکانی برای «من» قائل نبودم در نتیجه نمی توانم به ارتباط این اثر با فرهنگ، زمان و مکان خاصی اشاره کنم زیرا تجر‌به‌ای که این موجود در روند داستان طی می کند، ممکن است برای هر فردی در هر موقعیتی و با هر سن و سالی رخ دهد.

وی با اشاره به داشتن استوری برد در این انیمیشن گفت: روند ساخت «من» از نگارش تا تولید به صورت کاملا حرفه‌ای و آکادمیک طی شد و باید بگویم موسیقی و فیلمنامه «من» اورجینال است. در ساخت «من» از فاطمه حسینی شکیب، امیر محمد دهستانی، سارا خلیلی و علیرضا گلپایگانی به عنوان استاد راهنما کمک گرفته ام.

بخنوده با اشاره به سطح کیفی جشنواره فیلم کوتاه «پالم اسپرینگز» بیان کرد: سال گذشته انیمیشن «خرس» که موفق به کسب جایزه اسکار شده بود، در این جشنواره به عنوان انیمیشن برگزیده انتخاب شد بنابراین می‌توان سطح کیفی این جشنواره را حدس زد و حال امیدوارم در این جشنواره برای فیلم «من» هم اتفاق خوشایندی رخ دهد.

انیمیشن ایرانی در تلاش رفتن به اسکار

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کوتاه «پالم اسپرینگز»، اولین جشنواره‌ای است که در آن حضور پیدا کردم و شرکت کنندگانی از ۴۷ کشور جهان در آن به رقابت می‌پردازند. اثر ۷ دقیقه‌ای و ۲۷ ثانیه‌ای «من» در تاریخ ۲۱ و ۲۷ ژوئن در سینماهای آمریکا به نمایش گذاشته می‌شود.

جشنواره فیلم کوتاه پالم اسپرینگز راه رسیدن به جایزه اسکار است و در صورت کسب جایزه در این جشنواره، بخنوده به همراه انیمیشن کوتاه «من» راهی اسکار خواهد شد.

دیگر عوامل این انیمیشن عبارتند از ساخت کاراکتر: مجید شیرعلی و یاسمن علیزاده، ساخت مدل سه بعدی: کوروش قنبرزاده، کامپوزیت و تدوین: امید حیدری و شهره دباغیان، آهنگساز: حمید خنجری، میکس و مستر: آرش شعیب.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج