۳۳۷۴۳۵
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

تعجب آمریکایی ها از تولید نفت‌ ایران

صادرات نفت ایران بعد از رفع تحریم‌های هسته‌ای با سرعتی بسیار بیشتر از آن چه کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند افزایش یافته است.

خبرآنلاین: صادرات نفت ایران بعد از رفع تحریم‌های هسته‌ای با سرعتی بسیار بیشتر از آن چه کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند افزایش یافته است.

آن گونه که خبرگزاری آمریکایی رویترز گزارش داده است" در حال حاضر بیش از ۲۵ ابرنفتکش آسیایی و اروپایی نفت ایران را برای فروش در بازارهای خارجی حمل می‌کنند".

رویترز اضافه کرده است" اطلاعات حمل و نقل بنادر و کشتیرانی در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد که این نفتکش‌ها با ظرفیت حمل بیش از ۲۵ میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین و همین طور نفت سوخت، یا در دو هفته گذشته در دو بندر خارک و ماهشهر بارگیری کرده‌اند یا به زودی این کار را خواهند کرد".

میزان تولید نفت ایران قبل از تحریم‌ها حدود چهار میلیون و هشتصد هزار بشکه و صادرات آن حدود دو و نیم میلیون بشکه در روز بود.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت کشورمان در جریان نشست اخیر اوپک گفته بود" هدف تولید نفت ایران تا پایان سال ٢٠١۶ میلادی، چهار میلیون بشکه در روز است. در حال حاضر بیش از سه میلیون و هشتصد هزار بشکه در روز تولید می‌کنیم که به گفته او "برخی باور نمی‌کردند، اما ایران تولید خود را بسیار سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها افزایش می‌دهد."

افزایش تولید و صادرات ایران در حالی صورت گرفت که قیمت نفت روندی نزولی داشت و رقبای اصلی ایران به ویژه عربستان کاهش تولید برای کنترل قیمت را به محدود شدن تولید نفت ایران منوط کرده بودند.

اما ایران در چهار ماهی که از اجرای توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها می‌گذرد به هیچ وجه از موضع خود در رسیدن به سهم قبلی در بازار کوتاه نیامده است.

به گزارش رویترز " افزایش صادرات نفت ایران به این دلیل میسر شده که پی‌اندآی کلابز که یک سازمان بیمه دریایی فعال بر اساس همکاری متقابل است، امکان بیمه موقت و محدود نفتکش‌ها با بار نفت ایران را بیش از پیش فراهم کرده است. فعال شدن نفتکش‌های خارجی در کنار تانکرهای ایرانی، سطح صادرات نفت ایران را به میزان قبل از تحریم‌ها یعنی دو میلیون و نیم بشکه در روز نزدیک کرده است. صادرات ایران در ماه‌های آوریل و مه ۲۰۱۶ (دو ماه گذشته میلادی) به ترتیب به دو میلیون و صد و دو میلیون و سیصد هزار بشکه در روز رسیده در حالی که این رقم در سال گذشته حدود یک میلیون و سیصد هزار بشکه در روز بود. خریدار اصلی نفت ایران کشورهای آسیایی و مقصد بزرگ‌ترین نفتکش‌ها کشورهای هند، چین و ژاپن هستند. پالایشگاه‌های هند که مشکل پرداخت بدهی‌های قبلی را هم با ایران حل کرده‌اند اکنون پیشرو خرید نفت خام ایران هستند".
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید

      اگر برای ایران ضرری نداشته باشد خوب است

    • بدون نام

      کاش هیچ وقت نفت ایران فروشش آزاد نمیشد تامسئولین و مردم به فکرتولید داخلی بودن نه مفت خوری

    • ایرانی

      واقعا خبر خوشحال کننده ای است برای هر ایرانی
      امیدوارم پول نفت خرج ساخت و ساز و پیشرفت کشور عزیزمان ایران بشود.

    • بدون نام

      از این نعمت خدادادی در کشورمان باید شکر گزار باشیم و به نحوه احسن از این نعمت استفاده کنیم و پشتوانه دولت و ملت را قوی کنیم

    • بی نام

      خداکنه تنهاخوشحالی دولت ازفروش نفت نباشه چون فروختن آن کاری نداره ولی درآمدحاصل ازفروش آن صرف بالابردن توان معیشتی مردم باشه درغیراین صورت هدررفتن ثروت خدادادی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج