۳۳۷۴۶۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

لاری: اصلاح‌ طلبان روحانی را با خود دارند

حجت‌الاسلام موسوی‌لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات، درباره موضوعات مختلفی از جمله انتخابات مجلس دهم، انتخابات آینده شورا و تأثیرات برجام در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده سخن گفته است که بخش‌هایی از این گفت‌وگو در پی می‌آید.

روزنامه شرق: حجت‌الاسلام موسوی‌لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات، درباره موضوعات مختلفی از جمله انتخابات مجلس دهم، انتخابات آینده شورا و تأثیرات برجام در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده سخن گفته است که بخش‌هایی از این گفت‌وگو در پی می‌آید.

اعتمادبه‌نفس اصلاح‌طلبان بعد از این ردصلاحیت‌های گسترده در انتخابات مجلس دهم و ترک‌نکردن میدان، جالب بود. از یک‌سال قبل هم تلاش اصولگرایان برای ورود شفاف‌تر به عرصه انتخابات از طریق به‌میدان‌آمدن همه نهادهای تقویت‌کننده جریان اصولگرایی علنی شد.

به‌طورمثال آقای سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه، محور ائتلاف و همگرایی جریان اصولگرایی شد و رسما گفت آیت‌الله مهدوی‌کنی به من توصیه کرده که این کار را انجام دهم. یعنی نهادهایی که نباید وارد این کارزار شوند وارد شدند. به همین دلیل این رقابت یک رقابت معنادار و جدی‌ شد.

این مجلس باید به انتظارات مردمی که به آن رأی داده‌‌اند پاسخ دهد. این آقایان و خانم‌ها برای برآورده‌کردن مطالبات مردم به مجلس رفته‌اند. گرایش مردم تهران را ببینید. چرا در تهران مردم به لیست ٣٠ نفره اصلاح‌طلبان به طور یکجا رأی دادند؟ جوان‌های ما دیدند که با تلاش به جایی نمی‌توان رسید چراکه عده‌ای به‌راحتی سه‌هزارمیلیارد تومان اختلاس می‌کنند و کسی هم کاری به کار آنها ندارد.

محور بعدی آرامش بود. مردم از جدل‌ها و دعواهای برجام و فرجام خسته شده بودند. آن‌همه بگیروببند و سپس دعوا بر سر برجام به مذاق مردم خوش نیامد. مردم احتیاج به آرامش داشتند. به این معنی که حس کنند که مدیران کشور و نمایندگان مجلس قادر به تفکیک اصل و فرع هستند و با پرداختن به مسائل اساسی به رشد و توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی متناسب با شأن و توانایی مردم می‌رسد. درحالی‌که همه می‌دیدند در کشور بر سر موضوعات جزئی بین مسئولان مناقشه درمی‌گرفت و از مسائلی چون اشتغال و معیشت غفلت می‌شد.

من مجلس ششم را مطلق نفی نمی‌کنم. مجلس ششم مانند همه مجالس نقص‌هایی داشت ضمن اینکه نقاط قوت بارزی هم داشت. ما باید از نقایص آن مجلس درس گرفته و دیگر آن را تکرار نکنیم. درثانی قیاس مع‌الفارق است چراکه فضای امروز با فضای جامعه در زمان شکل‌گیری و فعالیت مجلس ششم کاملا متفاوت است.

انتخابات مجلس دهم، گام دوم بود چراکه مجلس را از دست تندروها خارج کرد. گام سوم هم انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری سال آینده است. طبیعتا باید در گام سوم به‌گونه‌ای رفتار کنیم که اگر در رفتار انتخاباتی و سیاسی، ارزش‌ها و آرمان‌ها و فهم آنها از مسائل اجتماعی نقایصی وجود داشته است بتوانیم آن را اصلاح کنیم. در انتخابات ٩٦ ما باید با قدرت و قوت بیشتری وارد میدان شویم. باید به مردم بگوییم اگر ما باشیم، قادر به حل مشکلات خواهیم بود و بر پیمان خود با آنها نیز باقی هستیم.

برای تحقق گام سوم، نخستین شرط این است که افرادی که از طریق لیست امید وارد مجلس شدند با همان قوت و قدرت به عهدی که با مردم بستند وفادار باقی بمانند و شعار امید، آرامش و رونق اقتصادی را با تمام وجود دنبال کنند. یعنی مردم احساس کنند که این جریان در راهبرد و تاکتیک، مسیری را انتخاب کرده که به سود مردم است. به همین دلیل معتقدم گام سوم باید خیلی هوشیارانه‌تر، دقیق‌تر، جدی‌تر و با کارنامه‌ای موفق‌تر توسط اصلاح‌طلبان برداشته شود.

اصلاح‌طلبان آقای روحانی را در کنار خود تعریف کرده‌اند. تردیدی هم در حمایت از ایشان برای تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم ندارند. البته نه به این معنی که منتخبان لیست امید در مجلس وکیل‌الدوله باشند نه مردم...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این حرفها کار درست نمیشه ما با هزار امید به روحانی رای دادیم اما حالا بیاید بگوید در این مدت چکار کرده افتاب برجامشم که غروب کرد کلیدشو هم گم کرد صد روزش هم شد هزارها روز و باز نشد لذا حتما به احمدی نژاد اینبار رای میدهم حالا شما تهرونی ها هر چیهم میخواد به ما توهین کنید که ما شعورسیاسی نداریم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج