۳۳۷۴۶۴
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

حمله گازانبري به وزير

آنقدر درباره اشتباه بودن حمله به اینستاگرام افراد مختلف نوشته‌ایم که صحبت کردن درباره آن تکراری و خسته کننده است.

روزنامه قانون: آنقدر درباره اشتباه بودن حمله به اینستاگرام افراد مختلف نوشته‌ایم که صحبت کردن درباره آن تکراری و خسته کننده است. این بار اما اتفاق جدیدی رخ داده است. وزیر ورزش در بحبوحه فصل نقل و انتقالات تصمیم گرفت مدیرعامل استقلال را عوض کند و قنبرزاده مدیرعامل فعلی نفت را جایگزین افشارزاده کند. استدلال او هم احتمالا درست است، افشارزاده دو شغله است و اغلب جلساتش را با سرمربی یا بازیکنان در وزارت ورزش برگزار می کند، بنابراین فرصتی برای سر و سامان دادن به باشگاه استقلال ندارد. هواداران اما ترجیح می دهند مدیرعامل شان را حفظ کنند. او فصل نقل و انتقالات را با قدرت آغاز کرده و سه بازیکن بزرگ را جذب کرده است بنابراین اگر بماند می تواند بمب های نقل و انتقالاتی دیگری را منفجر کند.

به هر ترتیب وزیر ورزش تصمیم گرفته او را تغییر دهد هرچند افشارزاده روز گذشته اعلام کرد قطعا در استقلال می ماند؛ «مگر من دیوانه هستم که بخواهم استقلال را رها کنم ولی شما (هواداران) حرمت وزیر ورزش را حفظ کنید به شما قول می‌دهم که من می‌مانم و شما هم از منصوریان و تیم حمایت کنید». این ها صحبت های افشارزاده در جمع هواداران معترض به وزیر ورزش است، آن ها جمع شده بودند و فریاد می زدند که وزیر پرسپولیسی نمی خواهند. استدلال‌شان هم این است که وزیر به افشارزاده گفته بازیکن جدیدی نگیرید. استقلالی ها روز گذشته ابتدا به اینستاگرام روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان حمله کردند و از او خواستند وزیر را تغییر دهد، سپس مقابل وزارت ورزش رفتند و شعارهایی علیه وزیر سر دادند.

پشت پرده ماجرا چیست؟

هواداران استقلال در حالی از پرسپولیسی بودن وزیر صحبت می‌کنند که او پیش از این برای پرسپولیسی ها هم حاشیه های زیادی ایجاد کرده است. حدود یک‌سال پیش پرسپولیس اوضاع خوبی در فصل نقل و انتقالات نداشت ، از طرفی حسین هدایتی به شدت دنبال خرید این تیم بود. مالک متمول استیل آذین اما به جرم آنکه اهلیت نداشت رد شد تا هواداران پرسپولیس به صفحه اینستاگرام اسحاق جهانگیری حمله کنند و از او بخواهند با گودرزی صحبت کند تا تیم محبوب شان را به هدایتی بدهند. در نهایت اما این اتفاق رخ نداد تا هواداران سرخپوشان پایتخت مقابل وزارت ورزش بروند و شعارهای وزیر استقلالی نمي خواهيم سر بدهند. انگار اینجا همیشه همه چیز صفر و یک، سیاه و سفید است، حد وسطی وجود ندارد، شما یا استقلالی هستید و علیه پرسپولیس تصمیم می گیرید یا پرسپولیسی هستید و علیه آبی پوشان دستور صادر می کنید.

اما پشت پرده ماجرایی که به این حمله ها می انجامد چیست؟ آیا واقعا وزیر کشور که تا همین چند روز پیش مسئولان استقلال از او خواسته بودند سرمربی استقلال را انتخاب کند، از افشارزاده خواسته یارگیری را متوقف کند؟ یکی از نزدیکان به وزارت ورزش درباره این موضوع می گوید: وزیر به هیچ وجه چنین دستوری صادر نکرد و تنها بعد از این که متوجه شد استقلالی ها با سه بازیکن جدید خود قراردادهای هفتصد و پنجاه میلیونی، نهصد میلیونی و یک میلیارد و یک صد میلیون تومانی بسته اند، به افشارزاده دستور داد ریخت و پاش نکند و به مدیران استقلال گفت هیچ قرار و مداری را رسمی نکنید تا تکلیف هیات مدیره جدید روشن شود. به گفته این شخص، وزیر مشابه همین دستور مبنی بر جلوگیری از ریخت و پاش مالی را به مدیران پرسپولیس هم داده است.

اشراف و اعتماد کافی وجود ندارد

مصطفی هاشمی طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی معتقد است وزیر نباید در امور داخلی باشگاه ها دخالت کند. مصطفی هاشمی‌طبا درباره دستور وزیر ورزش به هیات مدیره باشگاه استقلال در ارتباط با توقف یارگیری این تیم در فصل نقل و انتقالات اظهار داشت: زمانی که مجمع، هیات مدیره را انتخاب می کند از آن مرحله به بعد این هیات مدیره است که تصمیمات خرد و کلان یک شرکت را اتخاذ می کند. این قبیل شرکت ها مانند باشگاه استقلال که اساسنامه آن به عنوان شرکت خصوصی ثبت شده تابع قانون تجارت هستند بنابراین باید در ارتباط با این مسائل از طریق مجمع اقدام کنند.

متاسفانه وزارت ورزش ما به جای اینکه نگاهش را به ورزش در سراسر ایران معطوف کند خودش را درگیر برخی از این قبیل مسائل کرده است و این نشان می دهد که در هیات مدیره های انتخابی چندان اشراف و اعتماد کافی وجود ندارد. هرچند که اصولا این قبیل مسائل را تکذیب می‌کنند. زمانی که می گویند علیرضا منصوریان رفته و با وزیر ملاقات کرده خودشان را با این قبیل حرف و حدیث ها گرفتار می کنند در حالی که وقتی هیات مدیره از سوی مجمع انتخاب شده سرمربی یا هر فردی که می خواهد با آن شرکت ارتباط داشته باشد باید با هیات مدیره طرف شود و رئیس مجمع از ورود به هر موضوعی پرهیز کند. هاشمی‌طبا تاکید کرد: اگر اشتباه هیات مدیره در موردی خاص مشاهده شد مانند این روزها که می بینیم برخی از اعضای هیات مدیره استقلال علیه یکدیگر مصاحبه می کنند مجمع می تواند هیات مدیره را تغییر دهد این حق مجمع است اما این که بخواهد دستورات موردی به هیات‌مدیره یا مدیرعامل بدهد این در شأن یک مجموعه نیست چه برسد به یک مجمع در یک وزارتخانه.

وی در این باره که تبعات تصمیمات وزیر ورزش تا آنجا بوده که طرفداران استقلال به صفحات اجتماعی رئیس‌جمهور رفته و آنجا از رئیس دولت تقاضای توجه به شرایط حساس تیم شان کرده اند گفت: به اعتقاد من آقای روحانی هم نباید در این مساله دخالت کند. باید طبق قانون تجارت عمل شود. مجمع این حق را دارد که مجمع فوق‌العاده تشکیل داده، هیات مدیره را دعوت کند و یک نفر یا کل اعضا را برکنار کند. اما اینکه به هیات مدیره دستورات موردی بدهد این قانون دیده نشده است چون اختیارات اجرایی متعلق به هیات مدیره است. هاشمی طبا در این باره که چنین دستوراتی تا چه اندازه به جایگاه قانونی وزیر ورزش لطمه وارد می کند و باعث می شود جمعی از هواداران استقلال مقابل وزارت ورزش تجمع کنند گفت: حتی اگر مردم هم مقابل وزارت ورزش تجمع نمی کردند وقتی عمل درست نباشد یعنی یک کار ناصحیح است. باز هم می گویم اگر هیات مدیره مشکلی دارد و گزارش هایشان در مجمع با اشکال رو به رو است رئیس مجمع می تواند تصمیمات کلی را در رابطه با اعضا اتخاذ کند. این حق رئیس مجمع است که هر زمان خواست مجمع فوق العاده تشکیل شود.

حمله نکنید

برچسب های استقلالی و پرسپولیسی بودن این روزها به افراد مختلفی زده می شود، هواداران احساساتی فارغ از آنکه بدانند در چه بازی‌اي گرفتار می شوند، با تیترهای هیجانی برخی رسانه ها، تحریک می شوند و به افراد مختلف حمله می کنند. یادمان باشد که فساد در رسانه ها هم وجود دارد و نباید به سادگی به آن ها اعتماد کرد. حواس مان باشد که بازیچه دست برخی برای بقای خودشان نشویم، این مهم‌ترین نکته ای است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • استقلال قهرمان

      آرزوی پرسپولیسیها رفتن در یک چهار نهایی آسیا است که دارن به گور میبرن تا برسه برن قهرمان آسیا بشن

    • بدون نام

      خب راست می گوید
      ریخت و پاش برای قرار دادها می کنید و در اخر فصل با بدهی کلان و بازیکن بی کیفیت روبرو نمیشوید که بازیکن با شکایت منجر به کسر امتیاز تیم گردد
      هزینه فقط جهت کل کل کردن با رقبا نباید باشد
      بر اساس کیفیت و تعهد بازیکن باشد

    • الیاس

      وقتی دولت برای باشگاههای استقلال وپرسپولیس هزینه میکنه بایدهم تیم ملی نباید زمین تمرین خوب واردوی خوب خارج کشور داشته باشه نزدیک ۱۰و۲۰میلیارد دلار فقط هزینه تیم داری دولت درمیاد که با این هزینه میشه یک تیم ملی قوی درست کرد بااردوهای فراوان و امکانات خوب برای تیم ملی خواهشی دارم از وزارت ورزش تیمهای پرسپولیس و استقلال رو به بخش خصوصی و قدرتمند واگذارکنید تا بیشتر ازاین این تیمها تحلیل نرفتند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج