۳۳۷۷۰۵
۱۸ نظر
۵۰۱۱
۱۸ نظر
۵۰۱۱
پ

زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری به اعلام جزئیات افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری پرداخت و گفت: احکام افزایش حقوق بازنشستگان صادر شده و از خردادماه اعمال می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری به اعلام جزئیات افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری پرداخت و گفت: احکام افزایش حقوق بازنشستگان صادر شده و از خردادماه اعمال می‌شود.

محمد علی ابراهیم زاده در نشستی خبری پیرامون افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان از سال جاری اظهار کرد اواخر سال گذشته درباره میزان افزایش حقوق‌ها در سال جاری مباحث کارشناسی مطرح بود و مقرر شد اشخاصی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند با یک فرمول جدید مشمول افزایش بیشتر حقوق شوند.

وی افزود: در نهایت از چند فرمول پیشنهادی یک مورد انتخاب و در نهایت در هیات دولت به تصویب رسید که بر اساس این پیشنهاد جدید افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری بین ۱۲ تا ۲۰ درصد تعیین شد.

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بر اساس قواعد موجود از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق شاغلان و بازنشستگان باید متناسب با نرخ تورم در هر سال افزایش یابد اظهار کرد در سالهای گذشته این تناسب رعایت نشده بود و منجر به کاهش چشمگیر قدرت خرید بازنشستگان شد.

ابراهیم زاده ادامه داد: بر اساس بند الف ماده ۵۰ قانون برنامه پنجم توسعه هیئت دولت این اختیار را دارد که حقوق شاغلان و بازنشستگان را در هر سال افزایش دهد در این ماده تاکید شده که باید این افزایش برای شاغلان و بازنشستگان متناسب باشد که ما سعی کردیم این موضوع را در سال جاری مد نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد تا حقوق‌های پایین افزایش بیشتری در سال جاری داشته باشند، اظهار کرد: در سال گذشته حداقل حقوق ما ۷۵۰ هزار تومان بود که امسال مشمول بالاترین میزان افزایش یعنی ۲۰ درصد می‌شود پس از آن به ازای هر ۵۰ هزار تومان نیم درصد کاهش پس از آن با کاهش نیم درصد به ازای هر ۵۰ هزار تومان افزایش تا سقف یک میلیون و پانصد هزار تومان خواهیم داشت به عنوان مثال شخصی که حقوقش بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تومان باشد مشمول ۱۹ درصد افزایش حقوق، شخصی که حقوقش ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار تومان باشد، مشمول ۱۸.۵ درصد افزایش حقوق می‌شود و به همین ترتیب این افزایش پلکانی تا حقوق یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان ادامه دارد و ۱۲.۵ درصد برای این گروه افزایش می‌یابد.

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری افزود: برای افرادی که حقوق یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بالا دریافت می‌کنند، نیز افزایش حقوق در سال جاری همان ۱۲ درصد خواهد بود. امیدواریم این طرح به ترمیم حقوق بازنشستگان کمک کند البته باید این برنامه با توجه به شرایط مختلف تا پنج شش سال آینده ادامه پیدا کند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

ابراهیم زاده با بیان اینکه‌ ۸۲ درصد مجموع بازنشستگان کشوری در طرح پلکانی قرار می‌گیرند و افزایش حقوق آنها بین ۱۲ تا ۲۰ درصد است، گفت: ۱۸ درصد مابقی نیز حقوق بالای یک میلیون و پانصد هزار تومان دارند و حقوقشان در سال جاری همان ۱۲ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره بیشترین حقوق دریافتی در صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: سال گذشته بیشترین حقوق دریافتی ما ۱۴ میلیون تومان بود که با احتساب افزایش ۱۲ درصدی در سال جاری به حدود ۱۶ میلیون تومان می‌رسد. بر اساس قانون حداقل حقوق امسال ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود و حداکثر حقوق به شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان میرسد.

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: علت اینکه چرا برخی افراد حقوق بالای شش میلیون تومان دریافت می‌کنند، این است که برخی از مشترکان ما از مقررات عمومی مستثنا شده اند. اقشار خاصی چون اعضای هیئت علمی، قضات و مستشاران دیوان محاسبات وجود دارند که بیش از ۷ برابر حداقل حقوق در زمان اشتغال دریافت می‌کنند و به همان نسبت کسورات بیشتری به صندوق می‌پردازند و حقوق بازنشستگی‌شان بیشتر از نرم‌های قانونی است.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه حدود ۲.۵ تا ۳ درصد جمعیت حقوق‌بگیران ما حقوق بیش از ۶ میلیون تومان دریافت می‌کنند که همین اقشار خاص هستند، اظهار کرد: البته اغلب این افراد حقوقشان حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان است و یک نفر در کشور که عضو هیئت علمی یک دانشگاه است، در حال حاضر حقوق نزدیک به ۱۶ میلیون تومان دارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا بازنشستگان پیش از موعد نیز مشمول افزایش پلکانی حقوق می‌شوند، گفت: فردی که بازنشسته شد، دیگر تفاوتی برای ما ندارد و ما به مستندات بازنشستگی ورود نمی‌کنیم بنابراین همه افرادی که بازنشسته ما هستند مشمول افزایش‌ها مطابق دیگران خواهند شد.

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه احکام افزایش حقوق صادر شده است و آن را به استانها ابلاغ کرده‌ایم گفت: افزایش حقوق بازنشستگان از خرداد ماه اعمال می‌شود و معوقه فروردین و اردیبهشت ماه آنان نیز همزمان با حقوق خردادماه واریز می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابک

      اقای محترم چرا اینقدر دورغ در دولت تدبیر وامید زیاد است 20در صد دراجرا 16 درصد شد ودر موقع زدن حکم شاید کمتر از 10 درصد باشدشماها که حقوقتات نیاز به افزایش ندارد

    • بدون نام

      یعنی اینها نمی فهمند که با این افزایش حقوق لاک پشتی قدرت خرید بازنشسته ها زیاد نمیشود بلکه با اینهمه افزایش قیمت ها قدرت خرید نسبت به پارسال کمتر هم میشود . این آقایان اگر واقعا به فکر بازنشسته ها و اقتصاد مریض مملکت هستند باید حد اقل و پایه حقوق را بر اساس 3500000 تومان و شاید هم 4 میلیون تومان حساب کنند در ضمن اینکه جلوی افزایش قیمت ها را بگیرند . اینطوری بازنشسته ها و کارمندان کم کم از بخور نمیری در میان و امیدها به زندگی باز میگرده کاری که از آقای نوبخت و وزیر رفاه وغیره بعید میدانم .

    • جلال

      اخه چقدر دروغ خسته شدیم از این همه دروغ چرا خود تان میگویین حقوقها سه ونیم اعلام میکنید در اخرهم 950 هزار در ماه میدین واقعا خودتان با این حقوق میتوانید یک ماه دوام بیارین خداوند بخاطرماه رمضان ازتون نگذرد امین

    • بدون نام

      سلام خداوکیلی بادهان روزه قسم می خورم من یک ومیلیون وصدهزارتومان حقوق می گیرم هشتصدوشصت هزارتومان وام می دم درضمن همسرم مدت دوسال اصلا کارنکرده ودرامدی نداشته اعمل بازانجام داده خودم هم سرطان عمل کردم چقدرغصه بخوریم

    • بدون نام

      حداقل حقوق امسال 900 هزار تومن و حداکثر 16 میلیون تومن
      واقعا حقوق یک ماه 900 هزار تومن کجا و 16 میلیون تومن کجا
      فقط باید تاسف خورد

    • بدون نام

      اول قرار بود 20درصد افزایش برای کسانی که زیر یک ونیم میلیون میگیرند افزایش داشته باشید از گفته خودتان خجالت نمی کشید

    • عبداللهی

      باز هم تبعیض حقوق من باز نشسته صد و هشتاد تومان زیاد میشه حقوق چهارده ملیونی دو ملیون زیاد میشه یعنی اضافه اون از کل حقوق من پانصد تومان بیشتر کجاست اون عدالتی که ازش دم میزنند چرا وعده دروغ در بوق و کرنا می کنیدهمه چیز سر سام آور گران شده

    • هاشم

      بسمه تعالی
      3ماه ازسال گذشته دولتهاتامین اجتماعی؟!رانان دانی خودکرده اندوازحقوق وتسهیلات وخدمات پزشکی کارگران اعم ازشاغل وبازنشسته کم میکنند و تعرفه های عجیب وغریب وضع میکنند نمایندگان؟!هم مهرسکوت برلبهای خودزده اند بعدحرف ووعده اش برای لشگری وکشوریست حال انکه تامین اجتماعی ها ....
      هنوزهم این وقت سال اضافه حقوقشان رادریافت نکرده اند ضمن انکه 15روزدولت تدبیروامیدحقوقشان راعقب انداخت بازهم روزاول دریافت حقوق بجای انکه ساعت 24حقوق درحساب قابل برداشت باشدساعت 14یعنی 14ساعت دیرتربازنشستگان تامین اجتماعی حقوقشان رادریافت میکنند.
      نبایدپاسخگوباشد؟

    • بدون نام

      وای بازم دروغ دروغ بازنشتگان بمیرید انصاف تمام

    • علی

      درج نظرات ما مگر فایده ای هم دارد،

    • فریده

      افزایش حقوق 12درصدی بازنشستگان ظلم است اینها هم سالها زحمت کشیده اند چرا به حقوق شاغلان در دو سال گذشته 65درصد افزوده شده ولی بازنشسته اینقدر کم؟

    • بدون نام

      میگن شرم و حیا در چشم باشد،
      چو بستی چشم باقی پشم باشد،

    • جعفری

      واقعاً جای تاسف داره، بیچاره این بازنشسته ها چقدر دروغ بشنون و جلوی خانوادشون خجل بشن. آخه انصافتون کجارفته چقدر تبعیض تا کی میخایید حق مردم ضعیف و مظلوم بخورید. مریضی تمام کشورو برداشته انقد مردم غصه خوردن

    • محمد رسایی

      واقعا متاسفم از این همه ....

    • تارا

      خجالت بکشید حیا کنید با هشتصد هزارتومان ومستاجری باید چکار کرد حقوق خودتون چند صد میلیونی بقیه هیچ

    • ابراهیم پرگالی

      باز برگشتیم خانه اول بازنشسته ای که مثلا دو میلیون میگیرد با 12 درصد افزایش دویست و بیست هزار تومان میگیرد و هشتصد هزار تومان دریافتی و20 درصد افزایش یکصد و شصت هزار تومان،،، باین ترتیب باز هم دارا ها داراتر وفقرا، فقیر تر.. این عدالت اجتماعی و اقتصادی نوبختیسم، بلبل دولت امید است،،، لطفا باد به غبغب نیاندازید ومنت گردن بازنشسته که پول خودش را به خودش می دهید، مگر نه اینکه سی سال حق بازنشستگی از حقوقش کم کرده با این پولها سرمایه گذاری می کنید بهره اش بجیب شما تفاله اش برای ما،،، اینکه دیگه منت ندارد.. از ما که گذشت خوب یا بد که البته بدش بیشتر است،،، بالاخره این مصیبت روزی برای شما هم پیش خواهد آمد گرچه ...

    • بدون نام

      اقای جهانگیری شماروقسم به دین ایمانت بیشتربررسی کنید این چندتافیش که روشده مردم متوجه شدن ازاینجورحقوقهای چندمیلیونی خیلی زیاده که این مدیران خدانشناس برای خودشون درج میکنن .اونوقت مابدبخت ها بااین حقوق بخورونمیرقادرنیستیم هزینه ازاددانشگاه بچه هامونوبدیم همیشه شرمنده خانواده مون هستیم .ازخدامیخوام حق ماروازاین گردن کلفت ها بگیره

    • بدون نام

      والله خجالت بکشید بهتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج