۳۳۸۱۹۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مانع اصلی ورود هواپیمای جدید به ایران

باز شدن بازارها به روی کشوری که در طول کمتر از ده سال به بیش از ۳۰۰ هواپیمای مسافرتی احتیاج دارد، قطعا بهترین خبری است که شرکت های بزرگ هواپیماساز می‌توانند در سال‌هایی که سفارشاتشان به سطحی پایین رسیده بشنوند، خبری که برای عملیاتی شدنش تنها یک مخالف پر و پا قرص دیگر دارد.

خبرگزاری ایسنا: باز شدن بازارها به روی کشوری که در طول کمتر از ده سال به بیش از ۳۰۰ هواپیمای مسافرتی احتیاج دارد، قطعا بهترین خبری است که شرکت های بزرگ هواپیماساز می‌توانند در سال‌هایی که سفارشاتشان به سطحی پایین رسیده بشنوند، خبری که برای عملیاتی شدنش تنها یک مخالف پر و پا قرص دیگر دارد.

باز شدن بازارها به روی کشوری که در طول کمتر از ده سال به بیش از ۳۰۰ هواپیمای مسافرتی احتیاج دارد، قطعا بهترین خبری است که شرکت های بزرگ هواپیماساز می‌توانند در سال‌هایی که سفارشاتشان به سطحی پایین رسیده بشنوند، خبری که برای عملیاتی شدنش تنها یک مخالف پر و پا قرص دیگر دارد.

ایرلاین‌های ایرانی پس از سال‌ها محدودیت در منابع مالی و البته حضور در بازارهای جهانی با اجرایی شدن برجام فضایی پیدا کردند که نسبت به خرید هواپیماهای مورد نیاز خود برنامه‌ریزی هایی انجام دهند. این برنامه‌ها به عقد پیش قرارداد خرید ۱۱۸ ایرباس انجامید و حالا به نظر می‌رسد صحبت از خرید ۱۰۰ فروند بویینگ نیز جدید نیز در مذاکرات آینده کلید خواهد خورد.

مذاکرات ایرلاین‌های ایرانی با دو شرکت هواپیماسازی ایرباس و بویینگ به نحوه اجرایی شدن قرار‌داد و انتقال منابع مالی مربوط به آنها نیز پرداخته است. براین اساس ایران پول ایرباس‌های خریداری شده را از طریق یورو بازپرداخت خواهد کرد و همچنین بویینگ نیز اعلام کرده و آماده است تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران برای ممنوعیت مبادله‌ دلاری با این کشور را از طریق دیگر ارزهای بین‌المللی حل کند.


با توجه به این همگرایی دو طرفه که نشان از آن دارد که هم ایران به عنوان مشتری و هم شرکت‌های هواپیماساز به عنوان فروشنده از فضای فعلی راضی هستند، اما همچنان یک مانع بزرگ بر سر راه اجرایی شدن این توافق‌ها قرار دارد.

برخلاف بسیاری از قرار‌دادهای بین‌المللی وزارت خزانه‌داری آمریکا OFAK اعلام کرده فروش هواپیما‌های جدید باید با مجوزهای رسمی این نهاد نهایی شود و از این‌رو چه ایرباس و چه بویینگ برای فروش هر فروند هواپیما باید مجوزی در این حوزه دریافت کند.

با وجود گذشت چند هفته از نهایی شدن پیش قرار‌داد ایران با ایرباس هنوز خزانه‌داری آمریکا مجوز این امر را صادر نکرده و حتی پیش‌بینی‌ها مبنی بر دریافت مجوز تا پایان تیرماه نیز از سوی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی یک گمانه‌زنی و پیش‌بینی تلقی می‌شود.

در شرایطی که دو طرف بازار برای انجام تبادلات نهایی لحظه‌شماری می‌کنند و هم ایران به هواپیماهایش احتیاج دارد و هم ایرباس و بویینگ درگیر دریافت مجوزهای رسمی برای فروش هواپیما و گرفتن منابع مالی آن هستند، باید دید طرف ناراضی ماجرا که چند ماهی در فرآیند این قرار‌داد قانونی تعلل ایجاد کرده تا چه زمانی به این رویه ادامه خواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج