۳۳۸۶۴۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

روزی زیبا در تقویم ایران

دبیر شورایعالی تشکل‌های غیردولتی صنایع دستی ۲۰ خرداد را روزی زیبا در صفحه تقویم ایران دانست و گفت: صنایع دستی هویت ملی ما ایرانیان و راهی برای توسعه فرهنگ و هنر ملی در عرصه‌های جهانی است.

خبرگزاری ایسنا: دبیر شورایعالی تشکل‌های غیردولتی صنایع دستی ۲۰ خرداد را روزی زیبا در صفحه تقویم ایران دانست و گفت: صنایع دستی هویت ملی ما ایرانیان و راهی برای توسعه فرهنگ و هنر ملی در عرصه‌های جهانی است.

حسین بختیاری در راستای حمایت از صنایع دستی کشور بیان کرد: مسوولان و مدیران عالی کشور باید به رسالت خود در حفاظت از هویت ایرانی و توجه به هنرهای صناعی عمل کرده و رکود و عقب‌افتادگی صنایع دستی را با اجرای قانون مصوب ۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکل سازمان صنایع دستی ایران به اثبات برسانند و با اصلاح ساختار موجود، موجب رضایت‌مندی هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی شوند و آنها را از نگرانی حاصل از بی‌مهری به این بخش مهم هنری و صنعتی کشور جبران کنند.

روزی زیبا در تقویم ایران

رییس هیات مدیره و مدیرعامل مجمع هنرمندان صنایع دستی کشور گفت: تحقق این امر می‌تواند در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش راهبردی داشته و بخش اعظمی از بیکاری موجود را تبدیل به اشتغال کرده و ارزآوری مناسبی در عرصه صادرات غیرنفتی ایجاد کند.

بنا به دعوت «سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد» (یونسکو)، نمایندگان ۲۵ کشور جهان در روز ۱۰ ژوئن سال ۱۹۶۴ میلادی در نیویورک، گرد هم آمدند تا چگونگی حمایت از صنایع دستی، به عنوان بخشی از زندگی فرهنگی و حیات اقتصادی ملل را مورد توجه قرار دهند.

این گردهمایی منجر به تاسیس شورای جهانی صنایع دستی شد. این شورا روز ۱۰ ژوئن برابر با ۲۰ و گاهی ۲۱ خرداد ماه را به عنوان روز جهانی صنایع دستی تعیین کرد که معمولا در کشورهای عضو، همراه با مراسم گرامیداشت هنرمندان برگزیده و برپایی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود. نمایشگاه صنایع دستی که هر سال همزمان با ۲۰خرداد ماه در تهران برگزار می‌شد، امسال به مناسبت تقارن با ماه مبارک رمضان ۵ الی ۱۰ خرداد ماه در مصلی تهران برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج