۳۳۸۶۵۸
۲ نظر
۵۱۸۲
۲ نظر
۵۱۸۲
پ

اعتراض معلولان جسمی به یک فیلم

با اعتراض فعالان معلولان شدید جسمی به فیلم «من پیش از تو»، کارگردان فیلم به دفاع از خود و فیلمش برخاست.

روزنامه بانی فیلم: به گزارش ورایتی، با توجه به اعتراض‌هایی که علیه فیلم ایجاد شده کارگردان گفته است فیلم او بددرک شده است.

کارگردان این درام گفته است او انتظار نداشت که فیلمش در میان فعالان حقوق ناتوانان جسمی با چنین واکنشی روبه رو شود و معتقد است آنها فیلم او را درست درک نکرده‌‌اند و دچار سوء‌تفاهم شده‌اند.

با اکران فیلم «من پیش از تو» در لندن، تئا شاروک، امیلیا کلارک و سم کلافین با اعتراض معترضانی روبه رو شدند که معتقد بودند این فیلم چهره مبتلایان به نقایص جسمی را بد نشان می‌دهد.

فیلم «من پیش از تو» محصول آمریکا بر اساس رمان پرفروشی با همین نام درباره رابطه‌ای است که بین لوییزا کلارک، دختری که به دنبال کار می‌گردد و بیماری که او پرستاری‌اش را می‌پذیرد، شکل می‌گیرد. وی در خانه ویلیام ترینِر، جوان ثروتمندی که به دلیل یک سانحه توانایی راه رفتن را از دست داده به عنوان مددکار مشغول کار می‌شود ودر نهایت موفق می‌شود میل زندگی را به ویلیام بازگرداند. با گذشت زمان، رابطه‌ای عاشقانه بین لوییزا و ویلیام شکل می‌گیرد. این فیلم را تئا شاروک کارگردانی کرده و برمبنای فیلمنامه‌ای به قلم جوجو مویس و با اقتباس از کتابی نوشته خود وی، ساخته شده است.

اعتراض معلولان جسمی به یک فیلم

کارگردان در پاسخ این اعتراض‌‌ها گفته است: من اصلا نمی‌توانستم چنین بازخوردی را تصور کنم. او در پاسخ به این مناقشات افزود: آنچه مایوس کننده است این است که مردم دست به اعتراض می‌زنند بدون این که کتاب را خوانده باشند یا فیلم را دیده باشند. اگر کسی فیلم را دیده باشد من مشکلی ندارم چون به ۱۰۱ دلیل مختلف ممکن است از آن خوششان نیاید؛ از هر پروژه‌ای به دلایل مختلف ممکن است خوشتان نیاید.

این کارگردان درباره فیلمش گفت: تم این فیلم خیلی بزرگ است و خیلی آسان است که سریع درباره‌اش قضاوت کنید و می‌توانستم درک کنم که چقدر برای برخی‌ها می‌تواند روبه رو شدن با یان موضوع سخت باشد. وی در پاسخ به این که جواب منتقدانی را که معتقدند پیام فیلم این است که مرده باشی بهتر است تا ناتوان باشی، چون شخصیت کلافین با همکاری دیگری دست به خودکشی می زند، گفت: یک سو‌ءتفاهم بنیادین در درک فیلم وجود دارد. من جذب این کتاب شدم زیرا اصولا لاو استوری‌های سنتی را دوست دارم و همه دروغ‌های پشت آنها را هم دوست دارم. فیلم‌های داستانی‌ زیادی نیز با این موضوع‌ها ساخته شده است.

اما من شجاعت استودیویی که ساخت چنین فیلمی را می‌پذیرد تحسین می‌کنم زبرا داستانی درباره اهمیت تصمیم درست را نشان می‌دهد. پیام فیلم زندگی شجاعانه، اعتماد به خود و درجا نزدن است. این فیلم که به تازگی اکران شده، یک فیلم عشقی نیست، اما عشق، عنصر اصلی آن است؛ عشقی متفاوت که از چارچوب‌های زمینی خارج می‌شود و به لایهٔ آرمانی می‌رسد و پیچیدگی احساسات درونی انسان را برملا می‌سازد.

آسوشیتدپرس درباره این رمان می‌نویسد: بعضی کتاب‌ها را نمی‌توان زمین گذاشت. کتاب‌هایی وجود دارند که آدم به حدی جذب شخصیت‌هایش می‌شود که دوست ندارد داستان به پایان برسد، برای همین خواندنش را کش می‌دهد. کتاب جوجو مویز یکی از این کتاب‌هاست. گاهی می‌خندید، گاهی لبخند می‌زنید و گاهی عصبانی می‌شوید، و بله، گاهی اشک می‌ریزید. و در نهایت پیشنهاد منتقد این است: کتاب «من پیش از تو» را باید همراه با یک جعبه دستمال‌کاغذی فروخت.

در این فیلم امیلیا کلارک در نقش لوئیزا کلارک و سم کلافلین در نقش ویلیام ترینر بازی کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیمین

      واقعا فیلم بی نظیری بود. من آخر شب یه قسمت كوتاهی از اونو داخل اینستا دیدم، دانلودش كردم و همون موقع از شب تا نزدیك صبح نگاش كردم. انققققدر احساسات و افكارر انسان تو این فیلم شفاف و صیقلی داده شده ست واقعا نمیشه بارها ندیدش و همراهیش نكرد. عالی بود.

    • حسین

      کتابش تکرار نشدنیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج