۳۳۸۷۱۷
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

بان کی مون اعتراف کرد: ما را تهدید کردند

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گفت که این سازمان درخصوص حذف نام ائتلاف عربی در حمله به یمن از فهرست ناقضان حقوق بشر، از جانب برخی کشورهای عربی تهدید شده بود.

خبرگزاری ایرنا: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گفت که این سازمان درخصوص حذف نام ائتلاف عربی در حمله به یمن از فهرست ناقضان حقوق بشر، از جانب برخی کشورهای عربی تهدید شده بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی دیلی میل، 'بان کی مون' گفت: تلاش های عربستان سعودی برای حذف نام ائتلاف عربی در حمله به یمن از فهرست ناقضان حقوق کودک پس از تهدید شماری از کشورها به قطع بودجه مورد نیاز برای بسیاری از برنامه های سازمان ملل صورت گرفت.

وی اذعان کرد که حذف نام ائتلاف عربی از فهرست ناقضان حقوق کودکان یکی از دشوارترین تصمیم هایی است که در طول خدمت خود به عنوان دبیر کل سازمان ملل متحد اتخاذ کرده است.

دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه نام ائتلاف عربی را به صورت موقت از فهرست نقض کنندگان حقوق کودکان در یمن حذف کرد.

این اقدام دبیر کل سازمان ملل در حالی است که تنها چند ساعت پیش نماینده عربستان در سازمان ملل متحد گزارش اخیر این سازمان درباره اوضاع یمن و متهم شدن ائتلاف عربی به نقض حقوق کودکان در این کشور را به باد انتقاد گرفت.

'عبدالله المعلمی' گفت:‌ 'صدور این گزارش می تواند به اهداف مذاکرات صلح یمن آسیب های جدی وارد کند؛ چرا که ما اینک پیگیر مذاکرات یمن در کویت هستیم و سرسختانه برای پایان دادن به خشونت ها در یمن تلاش می کنیم.'

به گزارش ایرنا، پیش تر نیز کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواستار برگزاری نشستی فوری با دبیر کل سازمان ملل برای تصحیح گزارش سازمان ملل در باره یمن شده بودند.

سازمان ملل متحد اخیراً در گزارشی، ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان را مسئول حمله به اماکن عمومی و شهروندان و کشتار بیش از ۶۰ درصد از کودکان یمنی اعلام کرده بود.

این گزارش با واکنش شدید عربستانی ها و خشم آن ها مواجه شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین سال ۹۴ با تشکیل ائتلافی متشکل از برخی کشورهای عربی و با حمایت آمریکا به بهانه بازگرداندن منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت، به کشور و مردم یمن حمله کرد که بر اثر آن تاکنون بیش از هفت هزار شهروند یمنی از جمله شماری زیادی از زنان و کودکان کشته یا زخمی شده و دهها هزار نفر نیز آواره شده اند.

همچنین بر اثر این حملات تاکنون بیش از ۸۰ درصد تأسیسات خدماتی و زیربنایی و بیمارستان ها، مراکز درمانی، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم ویران شده یا آسیب دیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی عوضی هستند

    • بدون نام

      این کجاش سازمان ملل هست. باید اسمش رو به سازمان اشخاص. یا سازمان پول و لابی گذاشت

    • بدون نام

      شما ک اینقد ضعیفید غلط میکنید برای مردم جهان تعیین تکلیف میکنید

    • بدون نام

      سازمان سعودی سهیونی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج