۳۴۱۷۸۰
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

تحریک برای برگزاری تجمع علیه دولت

صالحی امیری مشاور رئیس جمهور گفت: برخی اعضای کابینه مانند اسحاق جهانگیری می گفتند بعد از انقلاب و جنگ چنین شرایط سختی را ندیده بودیم، درهمین وضعیت برخی به بازنشستگان نیروهای مسلح پیامک داده بودند که حقوق به شما نمی دهند بیاید تجمع کنید. آیا این درست است که مردم را تحریک به تجمع کنیم؟، اصلی که از اساس دروغ بود، حقوق بازنشستگان بعد از چند روز پرداخت شد.

خبرگزاری ایرنا: صالحی امیری مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه برخی دنبال شکاف بین دولت و نظام هستند، گفت: دولت و نظام یکی هستند و تفکیک و تلاش برای شکاف بین آنها انحراف است و تخریب دولت در حقیقت تخریب نظام است.

اهم سخنان وی در جلسه شورای اداری استان قم از این قرار است:

*مردم به سبد زندگی و مطالبات خود نگاه می کنند کاری ندارند که مجلس، دولت و یا قوه قضائیه اهداف آنها را تامین کرده باشد، بنابراین ما نباید تفکیکی بین دولت و نظام داشته باشیم.

* یکی از اهداف دولت روحانی، مساله ثبات و آرامش است برخی به دنبال به حاشیه بردن دولت هستند ولی دولت وارد حاشیه نمی شود. در مناقشه و اختلاف مشکل مردم حل نمی شد عده ای ممکن است از راه مناقشه به نوایی برسند ولی برای مردم نان نمی شوند.

* در دولت قبل رئیس دولت در مجلس شورای اسلامی در انظار عمومی علیه رئیس قوه دیگر افشاگری کرد و انگ زنی، تخریب و اتهام نقل مجلس شده بود، اینها همه نتیجه سویی برای کشور داشت. شاید برخی افراد سوء نیت نداشته باشند ولی به کشور لطمه وارد می شود،
مردم دچار اغتشاش ذهنی خواهند شد.

* رهبر معظم انقلاب یک نگهبان هوشمند در همه عرصه ها برای نظام است، ایشان با صراحت و صداقت مسائل را بیان می کنند و فرمایشات ایشان نیز برای دولت فصل الخطاب است، اعتقاد ما به رهبری و مقدسات عمیق است ولی این دولت از مقدسات برای حیات خود سوء استفاده نمی کند.

* همه ما صف وزرای دولت را در روزهای پنجشنبه آخر هفته در قم برای دیدار با علما و مراجع تقلید را می بینیم ولی هیچ کدام از این افراد از شهرت علما و مرجعیت برای پیشبرد اهداف خود سوء استقاده نمی کند، این انحرافی بود که ما در گذشته به آن معترض بودیم.

* رئیس جمهور متعلق به هیج حزب و جناحی نیست و این نکته مهمی است.

* امروز قدرت نرم حرف اصلی را می زند و این به معنای نفی قدرت سخت نیست، در گذشته منابع قدرت تانک و توپ بود ولی امروز قدرت نرم تعیین کننده است و رسانه ها از کانون قدرت نرم هستند.

دیپلماسی از ابزارهای قدرت نرم است. اگر از طریق مذاکره و تعامل منافع ملی را تامین کنیم چه نیازی به تقابل وجود دارد؟ در گذشته یک دولت فکر می کرد از طریق تقابل به هدف خود می رسد ولی در حقیقت نه تنها نرسیده است بلکه کشور را در شرایط سختی قرار داد.

*بیش از تحریم، مساله تهدید برای کشور مشکل ساز شده بود، درعرصه بین الملل وضعیت خوبی نداشتیم جوانان ما را در دانشگاه ها ثبت نام نمی کردند، تجار ما را نمی پذیرفتند، ولی دولت یازدهم در چارچوب خطوطی که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده بود دنبال پاره کردن این زنجیر بود.

* برخی اصرار دارند که بگویند مقامات عالی نظام در جریان نیستند، در حالی که رهبر معظم انقلاب جزئیات مسائل را می دانند و ازپشت تریبون دستوراتی را در مورد جزئیات به آقای صالحی دادند.

* این درست نیست که دولت همیشه از مشورت های رهبری برای رسیدن به اهداف خود خرج کند، ما باید سپر رهبری شویم نه رهبر انقلاب را سپر خود قرار دهیم، اگر حسن و کار خوبی صورت می گیرد برای ملت و رهبری است اگر اشکالی است برای دولت می باشد و ما به این مساله اعتقاد داریم.رهبر معظم انقلاب بارها صحت، سلامت و امین بودن تیم مذاکره کننده هسته ای را تایید کردند.

* برخی اعضای کابینه ماند اسحاق جهانگیری می گفتند بعد از انقلاب و جنگ چنین شرایط سختی را ندیده بودیم، درهمین وضعیت برخی به بازنشستگان نیروهای مسلح پیامک داده بودند که حقوق به شما نمی دهند بیاید تجمع کنید. آیا این درست است که مردم را تحریک به تجمع کنیم؟، اصلی که از اساس دروغ بود، حقوق بازنشستگان بعد از چند روز پرداخت شد.

*جهت گیری دولت در عرصه سیاسی، اقتصادی، داخلی و خارجی صحیح است، ما به جای فریب مردم و کارهای روزمره جهت جلب رضایت لحظه ای مردم، دنبال کارهای بلند مدت هستیم، ما می توانستیم با 700میلیارد دلار زیرساخت های کشور را بهتر اداره و حتی بخشی را پس انداز و در صندوق ذخیره ارزی داشته باشیم.

*دولت یازدهم امروز با دو چالش عمده مواجه است یکی پاسخ به چالش های گذشته و دیگری نیازهای روز است. باید با تلاش سنگین بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم، ما کشور را در شرایط بسیار سخت تحویل گرفتیم و اگر دقایقی از این وضعیت برای مردم تبیین شود باعث تکدر جدی آنها خواهد شد.

* بی اخلاقی مشکل اصلی کشور است و اگر بستر اخلاق در جامعه درست شود سایر مسائل نیز برطرف و سامان پیدا می کند.

* مهمترین رکن بقای نظام جمهوری اسلامی گردش قدرت است. گاهی برخی در عرصه های رقابت سیاسی به مردم به نوعی القاء می کردند که ما کاندیدای خاص هستیم ولی رهبر انقلاب فرمود هر کس از فیلتر شورای نگهبان عبور کند، مورد تایید نظام است. در نظام جمهوری اسلامی هیچ کس نمی تواند بگوید من هستم و دیگران نباشند، این گردش قدرت به صورت مداوم به نظام سیاسی ایران حیات و بقا داده و خواهد داد. در سال 92 باور واقعی همه ما این بود که رهبر معظم انقلاب اجازه هیچ دخل و تصرفی را در آرای مردم نخواهد داد و اراده رهبر معظم انقلاب در سال 92 با لبیک ملت ایران پیروز شد.

*باید در کنار شمارش آرا به مطالبات مردم که از درون صندوق ها شنیده می شود پاسخ مثبت داده شود.

*اصل مهم سعه صدر، تحمل مخالف و مدارا است و دولت این اصل را به صورت جدی در سرلوحه کار خود قرار داده و باور دارد کسانی دیگری هم در این نظام هستند و حق دارند. ما باید اصل تنوع را به رسمیت بشناسیم وگرنه این نظام با این اهداف عالی، به مقصد نمی رسد ما نباید خود را سواره و دیگران را پیاده بپنداریم و شهروند درجه دوم نیز در کشور نداریم.

*هیچ کس نسبت به نقد مشکلی ندارد ولی تخریب چیز دیگری است، نقد با هدف خیرخواهانه و از روی دلسوزی است ولی تخریب با هدف انتقام جویانه است. ما می گوییم هر دولتی
نقد نشود فاسد می شود ولی تخریب مانند موریانه است که نظام را با چالش مواجه می کند،
بنابراین باید در چارچوب مطالبات مردم حرکت کرد.

* خیلی ها دنبال بردن دولت به حاشیه هستند و این چیزی جز اتلاف وقت نیست، بازی باید جوانمردانه و با حفظ اصول اخلاقی باشد و ما نباید وارد فضا و مرزهای غیراخلاقی شویم وگرنه در گفتار و عمل دچار تعارض خواهیم شد. در محیط انگ زنی، انتقام و تخریب، توسعه شکل نمی گیرد و استراتژی اول دولت در سال 95 توجه به اقتصاد مقاومتی آن هم در عمل است نه در شعار.
بخشی از اقداماتی که در گذشته صورت گرفت توهین به ارکان نظام بود.

* برخی شبهه می کنند که محراب، سخنرانی و مسجد کارکرد خود را از دست داده ولی اینگونه نیست و باید از ظرفیت آنها در اقتصاد مقاومتی استفاده کرد. اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت کشیدن و اینکه در خانه سبزی بکاریم و یا مرغ پرورش دهیم نیست، اقتصاد مقاومتی برون زا، درون گرا و دارای شاخص های مهم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این دولت و مسئولین چرا انقد دروغ تحویل ما مردم میدن؟؟!! حرفای ضدونقیض ، وعده های دروغ ، سیاه کاری ، فریب...
      چرا آخه؟؟؟

    • بدون نام

      چالشهای گذشته را بی خیال.شما نیازهای روز را بچسبید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وضعیت کشور اخر دولت اصلاحات مثل ساختمانی بود که رسیده بود به مرحله سفید کاری وضعیت کشور در اخر دوره احمدنژاد این ساختمان دوباره برگشته بود به خاک سیاه یعنی تمامی زحمات تخریب شد و دکتر روحانی باید از اول و دوباره این مراحل را طی کند مضاف بر اینکه اعتماد مردم به دولت در دوره احمدنژاد از بین رفت پس چالشهای گذشته مهمند

    • بدون نام

      بزارید احمدی نژاد یا یکی مثل اون بیاد قشنگ مملکت رو به باد بده راحت شیم اون طرف هم یه ترامپ داره میاد که کلا دنیا نابود بشه راحت شیم

    • بدون نام

      شما که ارسال نظر را راه انداختید مرد باشید تمامی نظرات رو پخش کنید

    • بدون نام

      با چه امیدی به دولت تدبیر و امید رای دادم با سر کار آوردن وزرای میلیاردر مثل امثال ... دمار از روزکار طبقه کم درآمد درآورده. از این لحاظ واقعا روی احمدی نژاد را سفید کرد. غیر از ظریف تقریبا تمام وزیرانش ....... هستند. امکان ندارد دور دیگه روحانی یا احمدی نژاد رای بیاورند.اصول گراها و اصلاح طلبان هر دو در امتحاناتشان مردود شدند. البته بنظر من

    • زنبور

      برو بابا شماها همه از یه قماشید مردمم خوب میدونن این بازیا دیگه جواب نمیده بهتر شماهم بروز باشید دوباره انتخابات نزدیکه شروع شد بیچاره مردم وای وای وای

    • بدون نام

      آقای صالحی امیری باز نشسته ها برای دیرکرد در پرداخت حقوق تجمع نکرده بودند بلکه در اعتراض به اختلاف فاحش در پرداختها بخصوص همقطارن خود در سالهای بازنشستگی بعداز 1386؟ مشاور محترم رییس جمهور وفعلا اتفاق جدیدی هم صورت نگرفته .مطمین باشید اگر بزودی رفع اشکال نشه اینبار با تمام اعضا وبا پلاکاردهای مناسب به صحنه خواهیم آمد.

    • بدون نام

      قابل توجه اونایی که تو جامعه علیه دولت شایعه میکنند وانتقاد نمی کنند بلکه دعوا میکندد و من خودم از همه بیش تر به دولت منتقدم .

    • علیرضا ملزوم

      سلام آقای صالحی امیری چراحرفها وارونه جلوه میدهد قضیه پیامک باتجمع بازنشستگان ارتش دوتامقوله جداست شماهادرسال نودچهارحقوق معلمهارادرمهربه اندازه ششصدهزارتومان اقزایش دادید همچنین شاغلین سپاه را هم نیمه دوم سال نودچهارافزایش دادیدازآنجائیکه بازنشستگان ارتش هرکدام دوتافرزندبیکاردارند نوه های ریزودرشت دارند ولی پدربزرگ شجاع آنهاشرمنده اهل عیالند چون قراربودبعدازسه سال کاروپیشنهادهای گوناگون حقوق بازنشستگان ارتش افزایش یابد که متاسفانه چنین نشد بخاطر همین جلو مجلس تجمع کردیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج