۳۴۲۶۰۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

وسایل اصغر بیچاره فروخته نشده است

فرزند اصغر بیچاره گفت: تمام دوربین‌ها و وسایل عکاسی پدرم به‌صورت امانت نزد یکی از دوستانمان نگهداری می‌شود و حتی یک عدد از آنها هم به فروش نرسیده است.

خبرگزاری ایسنا: فرزند اصغر بیچاره گفت: تمام دوربین‌ها و وسایل عکاسی پدرم به‌صورت امانت نزد یکی از دوستانمان نگهداری می‌شود و حتی یک عدد از آنها هم به فروش نرسیده است.

تورج ژوله به ما گفت: در تلاش هستیم وسایل و دوربین‌های پدرم را بنا به وصیت خودش در محلی برای علاقه‌مندان به‌نمایش بگذاریم. هیچ‌کدام از دوربین‌ها و وسایل موزه و کلکسیون پدرم به فروش نرفته است. من تمام این وسیله‌ها را بسته‌بندی کرده و با دست خودم به امانت سپرده‌ام.

وسایل اصغر بیچاره فروخته نشده است

این پژوهشگر و نویسنده حوزه فرش ادامه داد: مهم‌ترین بخش آرشیو پدرم، نگاتیوهای او از سینما و تئاتر است. تعداد این نگاتیوها به چندهزار فریم می‌رسد. بخشی از آن‌ها زمانی که پدرم در آمریکا بود، برای او فرستاده شد و او تعدادی از آن‌ها را چاپ و در اتاقش در خانه خواهرم نصب کرد. بخش قابل توجه دیگری از آرشیو او فیلم‌های ضبط شده‌ قدیمی متعلق به دهه‌ ۶۰ است که از هنرمندان، جمع‌های هنری و مراسم مختلف ثبت کرده که شامل ۵۰ ساعت فیلم ویدیویی از تاریخ هنری سینمای ماست. بخش دیگری از آرشیو او هم که به سینما ربطی ندارد، محفوظ است که می‌توان از جمله آن‌ها به کلکسیون عینک‌ها اشاره کرد.

ژوله همچنین بیان کرد: اگر فضایی حدود ۴۰۰ مترمربع داشته باشیم، می‌توانیم وسایل پدرم و بخشی از نگاتیوهای چاپ‌شده او را به‌عنوان نمونه به‌نمایش بگذاریم تا با نام خود او برای علاقه‌مندان نمایش داده شود.

او گفت: پیکر پدرم پس از درگذشت، به یک مرکز مطالعات علمی و تحقیقاتی در آمریکا برده شد و بین چهار تا شش هفته در آنجا خواهد ماند. این کار با رضایت خود او که پیش از مرگ، فرم‌های مربوط را امضا کرده بود انجام می‌شود.

فکر می‌کنم پروسه‌ انتقال پدرم به تهران حدود ۵ / ۱ ماه طول بکشد.

او اضافه کرد: پدرم خیلی دوست داشت که این اتفاق بیفتد و در قطعه‌ هنرمندان دفن شود، اما از پنج سال پیش که به آمریکا رفت و شرایط بیماری‌اش سخت شد، می‌گفت که می‌دانم این کار خیلی مشکل خواهد بود و اصرار نمی‌کرد که او را در ایران دفن کنیم؛ ولی با مساعدت آقای مرادخانی و آقای جعفرزاده این اتفاق خواهد افتاد.

اصغر بیچاره، پس از تحمل یک دوره بیماری ۲۲ خرداد براثر عوارض ناشی از سرطان حنجره در آمریکا درگذشت.

 برپایی بزرگداشتی دیگر برای اصغر بیچارهبزرگداشت اصغر بیچاره در خانه سینما برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت زنده یاد علی اصغر ژوله (بیچاره گنابادی) سه شنبه ۱ تیر ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در خانه سینما شماره یک (تالار سیف الله داد)برگزار خواهد شد.

این مراسم که از طرف خانه سینما و انجمن عکاسان سینمای ایران ترتیب داده شده است با حضورهنرمندان ، پیشکسوتان و همکاران قدیمی زنده یاد بیچاره، همراه با نمایش فیلم مستندی ازایشان به کارگردانی اردشیرشلیله برگزار خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج