۳۴۲۹۶۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

رفیق بازی در پرسـپوليس

انتخاب مصطفی قنبرپور به عنوان رییس آکادمي‌ تیم فوتبال پرسپولیس شائبه‌های زیادی را درباره حضور او در پرسپولیس تحت هرشرایطی به وجود آورده است.

روزنامه قانون: انتخاب مصطفی قنبرپور به عنوان رییس آکادمي‌ تیم فوتبال پرسپولیس شائبه‌های زیادی را درباره حضور او در پرسپولیس تحت هرشرایطی به وجود آورده است. قنبرپور که پیش از این به عنوان دستیار برانکو ایوانکوویچ فعالیت مي‌کرد مدتی هم گزینه سرپرستی و جانشینی خوردبین بود ولی درنهایت به جای محمد پنجعلی مدیر آکادمي‌این تیم شد. مرتضی فنونی زاده که فصل گذشته به عنوان سرمربی نونهالان این تیم فعالیت مي‌کرد دل پری از مسئولان پرسپولیس دارد. با او همکلام شدیم تا از اوضاع پایه‌های این تیم و دلایل جایگزینی قنبرپور به جای پنجعلی بپرسیم. گفت‌وگوی مرتضی فنونی زاده را با «قانون» مي‌خوانید.

قبل از ورود به بحث اصلی اول این را بپرسم که چرا اینقدر در برنامه‌های تلویزیونی شرکت مي‌کنید؟ تقریبا در تمام شبکه‌ها حضوری فعال دارید.

اتفاقا همراه با مهدی (فنونی زاده) به شبکه تهران رفتیم و ۴۵ دقیقه خاطره تعریف کردیم ولی فقط ۱۰ دقیقه اش را نشان دادند، نمي‌دانم شاید قابل پخش نبود ولی حاضران حسابی خندیدند.

خاطره تعریف نکرده ای هم باقی مانده؟

به هرحال دوران بازی و مربیگری ما پر از خاطره است.

مصطفی قنبرپور جایگزین محمد پنجعلی شده، این تغییر کمکی مي‌کند؟

تیم‌های پایه استقلال و پرسپولیس همیشه مشکل عدم برنامه ریزی دارند، سایر تیم‌ها از اواسط فروردین شروع به یارگیری مي‌کنند و تیم را مي‌بندند ولی در سرخابی‌ها از این خبرها نیست. ۵ روز مانده به مسابقات مي‌گویند تیم را جمع کنید.

قراردادهایتان هم با نتیجه نگرفتن‌ها کمتر مي‌شود.

ما رفتیم پیش پنجعلی، مي‌گوییم پول‌مان را بدهید مي‌گوید تیم خوب نتیجه نگرفته، قراردادها کم مي‌شود. پنجعلی تنهاست و مجبور است به نفع مدیران کار کند.

سال گذشته که تیم را در آستانه بازی‌ها بستید، امسال هم همین اتفاق رخ مي‌دهد؟

من سرمربی نوجوانان و جوانان هم که بودم رفتیم از مدرسه فوتبال بازیکن گرفتیم، برنامه‌ریزی ندارند، با این کارها نمي‌شود نتیجه گرفت. برج چهارم (تیرماه) بازی‌ها شروع مي‌شود، بکن باوئر را هم بیاورند نمي‌تواند نتیجه بگیرد.

به ماجرای مدیریت قنبرپور در آکادمي‌بپردازیم، با کدام سابقه مدیر آکادمي‌شده است؟

چه بگویم؟ ما آنقدر آدم بزرگ در این تیم داریم که این سمت به قنبرپور نمي‌رسد.حتی مي‌خواستند او را به جای علیدوستی در تیم ملی بگذارند، با چه کارنامه ای قرار بود جایگزین شناسنامه فوتبال ایران (حمید علیدوستی) شود؟

گزینه جانشینی خوردبین هم بودند ظاهرا!

بله، همین‌طور است، جای خوردبین آمده که ۴۵ سال است در این تیم حضور دارد، اول بدون رزومه دستیار برانکو شد و بعد هم مي‌خواست جانشین خوردبین بشود که نشد، در نهایت هم رییس آکادمي‌شد.

احتمالا رزومه اش مربوط به دوران بازیگری اش است.

قنبرپور فقط سه بازی در پرسپولیس انجام داده که دو بازی را باختیم و یک بازی را هم مساوی کردیم. ایشان با این رزومه آمده اند مدیر آکادمي‌تیمي‌شده اند که بازیکنان دهه ۶۰ آن بیرون هستند. ما آنقدر بازیکن داریم که ریاست آکادمي‌جای ایشان نیست.

چه اصراری است که او پستی در باشگاه داشته باشد؟ شاید به خاطر علمش است.

خیر، به خاطر رفاقتش با طاهری است. مملکت ما همین است، رفیق بازی در آن بیداد مي‌کند. مي‌گویند تیم ملی نونهالان بوده ولی آنجا هم بدون رزومه رفته، الان در پرسپولیس محمدخانی، سلطانی و خیلی‌های دیگر بیرون هستند ولی این آقا آمده و رییس آکادمي‌شده!

البته کار شما هم در آکادمي‌خیلی منطقی نبود، نتوانستید بازیکنی از امید به بزرگسالان بدهید.

مگر کمندانی بازیکن ما نبود؟ خیلی بازیکن داشتیم ولی مي‌خواهند بروند از تیم‌های دیگر بخرند. این که دیگر تقصیر ما نیست.

یک بار هم گفته بودید که امیری و انصاری بازیکنان خوبی نیستند.

اتفاقا هواداران هم از دست من ناراحت بودند ولی مصاحبه من را اشتباه زدند، من گفتم این بازیکنان به درد پرسپولیس نمي‌خورند.

منظورتان از نظر فنی است؟

موضوع این است که ما الان در پست امیری عالیشاه را داریم، ساسان انصاری را هم که با یک میلیارد به تیم آورده ایم یا باید جای احمدزاده و مسلمان بازی کند یا ذخیره بنشیند. خب وقتی به درد تیم نمي‌خورند چرا باید هزینه کنیم و بگیریم؟

البته وحید امیری مي‌تواند مهاجم هم باشد.

فرض کنیم مهاجم باشد، آیا علیپور ذخیره او مي‌شود؟ مي‌گویند طارمي‌قطعا جدا شده ولی یک درصد اگر برگشت، امیری ذخیره او مي‌نشیند؟

خب اینکه منطقی نیست، هر تیمي‌باید ۱۱ نفر بازیکن خوب و یک نیمکت قوی داشته باشد.

کاملا درست است ولی ظرفیت بازیکنان ما در استقلال و پرسپولیس جوری نیست که روی نیمکت بنشینند. به عنوان مثال مهرداد کفشگری، کاپیتان دوم پرسپولیس بود ولی رفت به یک تیم دیگر که بازی کند. مي‌خواهم بگویم بازیکن ترجیح مي‌دهد بازی کند، مهم نیست در کدام تیم ولی مي‌خواهد بازی کند که خودش را نشان بدهد. من یک سوال مي‌پرسم؛ چرا پرسپولیس در دهه ۶۰ و ۷۰ موفق تر و بی حاشیه تر از پرسپولیس فعلی بود؟ چون نیمکتش به اندازه بازیکنان داخل زمین قوی نبود. الان ما ساسان انصاری را گرفته ایم، اگر بازی کند احمدزاده شاکی مي‌شود اگر هم بازی نکند خودش حاشیه درست مي‌کند. این یعنی پرسپولیس فصل بعد باید آماده
حاشیه سازی‌ها باشد.

عجیب است و البته به شدت غیرحرفه‌ای!

در استقلال هم همین موضوع وجود دارد؛ چرا برهانی، طالب لو یا عمران زاده کنار کشیدند؟ چون مظلومي‌به جوان‌هایش اعتماد کرده بود و مي‌خواست آن‌ها را جایگزین این سه بازیکن کند، بنابراین رفتند که بازی کنند. همه حرف من این است که ذخیره‌های استقلال و پرسپولیس باید کیفیت پایین تری نسبت به بازیکنان اصلی داشته باشند. رامین رضاییان در حد لالیگاست و باید به این لیگ برود، انصاری هم بهترین دفاع چپ لیگ بوده، ما بازیکنی نمي‌خواستیم که رفته اند و کلی هزینه کرده اند.

الان پست دفاع پرسپولیس هم خالی شده، سید جلال و ماریچ ذخیره ندارند.

ماریچ که چون هموطن برانکو است باید بازی کند، امیدوارم یک جانشین برای سید جلال بگیرند.

صرف هموطن بودن باعث شده ماریچ فیکس باشد؟

بله، چرا سال گذشته سید جلال را نگرفت؟ چون ممکن بود ماریچ ذخیره اش بنشیند. همه این‌ها نکته‌هایی است که شاید هواداران ندانند ولی باید به آن‌ها گفت که چه خبر است. خلاصه کلام اینکه ساسان انصاری و امیری فوق العاده هستند ولی ما به آن‌ها نیاز نداشتیم.

در چه پست‌هایی بازیکن مي‌خواستیم؟

گلر و دفاع وسط که هر دو هم جذب شده اند و دیگر نیازی به بازیکن جدید نداریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      بابا این خو یه ذره ازکارهای که لنگیها میگنن میخواستن قنبرپور رو مدیرعامل استقلال کنن حالا رفته پرسپولیس مدیر آکادمی لنگیها شده پیشکسوت هاشون رو قبول ندارن ولی همین که منصوریان بازیکنان پا به سن گذاشته رو گذاشت کنار هجمه عظیمی برعلیه ایشون راه انداختن فقط مال اس اس معلومه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج