۳۴۴۸۳۱
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

ابعاد جدید حادثه سقوط اتوبوس سربازان

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تشریح ابعاد جدیدی از سانحه اتوبوس سربازان گفت که کمیته‌ تحقیق و تفحص در مجلس برای پیگیری این حادثه تشکیل خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تشریح ابعاد جدیدی از سانحه اتوبوس سربازان گفت که کمیته‌ تحقیق و تفحص در مجلس برای پیگیری این حادثه تشکیل خواهد شد.
تصادف اتوبوس سربازان

حسین رضازاده اظهار کرد: شب گذشته به همراه اعضای مجمع نمایندگان استان فارس به ملاقات مصدومین حادثه در بیمارستان رجایی شیراز رفتیم و از نزدیک با مصدومین حادثه گفت‌وگو کردیم. آنها ابعاد حادثه را تشریح کردند که به نظر می‌رسد برخی مسائل در وقوع این حادثه بی‌تاثیر نبوده است.

نماینده مردم کازرون در مجلس ادامه داد: به گفته مصدومین حادثه، پیش از وقوع این اتفاق راننده به سرنشینان اطلاع داده که ترمز اتوبوس از کار افتاده و همه سرنشینان در یک سمت دیگر جمع شدند تا اتوبوس با یک مانع برخورد کند و متوقف شود. اما متاسفانه راننده یا مهارت کافی نداشته و یا ترسیده و به همراه شاگردش خود را از اتوبوس به بیرون پرتاب کرده و اتوبوس را رها کرده و در نتیجه اتوبوس به همراه سرنشینان به دره پرتاب شده است. البته راننده و شاگرد هم موفق نشدند از این حادثه جان سالم به در ببرند.

رضازاده با اشاره به حمل کالای قاچاق (سیگار) و همچنین چند تبعه غیرمجاز خارجی (افغان) در اتوبوس حامل سربازان یادآور شد: بنابراین احتمال اینکه ظرفیت اتوبوس به لحاظ وزن آن و به خاطر وجود مسافر اضافه، کالای قاچاق بیش از حد مجاز بوده، وجود دارد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: به گفته شاهدان حادثه این اتفاق ساعت یک‌ونیم بامداد رخ داده اما تا ساعت 4:30 بامداد و به دلیل خلوت بودن جاده کسی متوجه وقوع این حادثه نشده و نهایتاً یکی از مصدومین حادثه که خودش هم دچار شکستگی بوده خود را به جاده رسانده و کمک خواسته بنابراین نیروهای امدادی نیز سه ساعت دیرتر به محل حادثه رسیدند.

رضازاده در پایان خاطرنشان کرد: قطعا نمایندگان مجلس جزئیات بیشتری از این حادثه را از مامورین مربوطه درخواست خواهند کرد و بررسی‌های لازم را در این زمینه تا حصول به نتیجه و روشن شدن علل وقوع حادثه انجام خواهیم داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      راننده خیلی بی وجدان بوده

    • شهروند کرمانی

      راننده خیلی پست بوده.......چرا افراد غیر مجاز.. افغانه یا کالای قاچاق سوار کرده مسئولین محترم خواهشمند است افراد خارجی رو به مملکلت خودشان بفرستید ما ایرانیها خسته شدیم .....خدا خیرتون بده

    • رهرا

      راننده واقعا بیوجدان بوده

    • بدون نام

      این معاینه فنی به چه دردی میخوره؟؟؟تاکی باید شاهد چنین حوادثی باشیم؟ناوگان فرسوده حمل ونقل عمومی کی باید نوسازی بشه؟

    • sarfaraz

      « به گفته شاهدان حادثه این اتفاق ساعت یک‌ونیم بامداد رخ داده اما تا ساعت 4:30 بامداد و به دلیل خلوت بودن جاده کسی متوجه وقوع این حادثه نشده و نهایتاً یکی از مصدومین حادثه که خودش هم دچار شکستگی بوده خود را به جاده رسانده و کمک خواسته بنابراین نیروهای امدادی نیز سه ساعت دیرتر به محل حادثه رسیدند.»
      معاينه فني نگو به چه دردي ميخوره. بگو كه اين جي پي اس به چه دردي ميخوره كه روي اتوبوسها نصب ميكنن!!!؟؟؟
      فقط براي اينه كه بتونن بفهمن كه اتوبوس با سرعت غير مجاز رفته و جريمه كنن يا اينكه اگر از جاده خارج شد و حادثه اي رخ داد، بتونن مثل هواپيما پيداش كنن و به مصدومان حادثه كمك كنن.
      نه اينكه يكي از مجروحين كه خودش هم دچار شكستگي بوده، از ته دره خودشو بالا بكشه و كمك بخواد و نيروهاي امدادي هم ب تاخير سه ساعته خودشونو برسونن.
      با از دست رفتن زمان طلايي نجات، اگر نيروهاي امدادي زودتر متوجه ميشدن و زودتر مي اومدن،‌شايد تلفات خيلي كمتر از اين تعداد بود.
      براي خانواده اشان آرزوي صبر دارم.

    • بدون نام

      وقتی رانندهای با هفتاد سال سن اتوبوس میراند کدام قانون اجازه رانندگی دراین سن رامیدهد

    • علی

      بعضی چیزها را نباید به بخش خصوصی بدهند.یکی همین معاینه فنی خودروها... قبلا کارشناس راهنمایی رانندگی دقیق بازدید میکردبعدتایید مینمودالان بازدید افسران را حذف کردن وبخش خصوصی فقط در پی کسب درآمد است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج