۳۴۵۵۸۲
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

ادعای رشد مصرف ماری جوانا در ایران

روزنامه امریکایی "نیویورک تایمز" با انتشار گزارشی اشاره کرده است که به دلیل افزایش مصرف ماده مخدر "ماری جویانا" در ایران تعداد کسانی که به کمپ های ترک اعتیاد از این ماده مراجعه می کنند در حال افزایش است.

خرداد نیوز: روزنامه امریکایی "نیویورک تایمز" با انتشار گزارشی اشاره کرده است که به دلیل افزایش مصرف ماده مخدر "ماری جویانا" در ایران تعداد کسانی که به کمپ های ترک اعتیاد از این ماده مراجعه می کنند در حال افزایش است.

این روزنامه اشاره می کند که واقعیت تلخ آن است که گویا جلوگیری چندانی نیز از این موضوع بعمل نمی آید و می افزاید:"آمد و کیف خود را باز کرد تا محصولاتش را نشان دهد تنوع چشمگیری از برندهای ماری جوانا بود که به طور محلی تولید شده و درجه قدرت های متفاوتی هستند با نام های رویال ملکه، دی ان ای و نیروانا. تلفن او به طور مداوم زنگ می زند. او با احتیاط ساعت خود را چک می کند. او مشتریان زیاد دیگری دارد. این در حالیست که ایران قوانین سخت گیرانه ای در حوزه اعتیاد دارد و جنگ خونینی با قاچاقچیان مواد مخدر به خصوص هروئین و تریاک داشته است و نیروهای امنیتی زیادی در ایران در مبارزه با کارتل های قاچاق مواد در نزدیکی مرز افغانستان شهید شده اند".

نیویورک تایمز اشاره می کند که به نظر می رسد غیر قانونی بودن مصرف مشروبات الکلی خود مزید بر علت شده و به افزایش رشد مصرف ماری جوانا انجامیده است با این حال، این روزنامه اشاره می کند که مصرف الکل هم به نسبت بالاست و در این باره می نویسد:"دولت ۱۵۰ مرکز درمان ترک اعتیاد به الکل را در سال ۲۰۱۵ میلادی افتتاح کرده است اما گویا در قبال ماری جوانا کمی ابهام در قانون مجازت وجود دارد و پلیس توجه زیادی به آن ندارد. در حالی که مجازات برای مصرف الکل ۹۹ ضربه شلاق است هیچ حکم زندان یا شلاقی برای افراد که مقدار کمی از گیاه تولید شده در گلدان را حخمل می کنند وجود ندارد".

نیویورک تایمز اشاره می کند که به خوبی می توان دید که ماری جوانا در رستوران ها در اسکی های دیزین و شمشک مصرف می شود. حتی در فضاهای عمومی و پارک ها. یک شهروند ۲۷ ساله می گوید از کافی شاپ ها و پارک ها می توان بوی آن را احساس کرد.

این روزنامه در ادامه اشاره می کند که در خوابگاه های ایران نیز می توان این موضوع را مشاهده کرد و در این باره می نویسد:"وضعیت به گونه است که شرایط مشابه را شاید تنها بتوانید در بارهای آمستردام هلند ببینید که در آنجا مکان هایی برای مصرف قانونی ماری جوانا وجود دارد"!

این روزنامه اشاره می کند که بخش مهمی از علت مصرف بالا نیز بیکاری گسترده و قیمت بالای مسکن و مشکلات معیشتی است که جوانان را به انزوا و افسردگی و مصرف ماری جوانا کشانده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جعفر نبیلی

      ماری جوانا صنعتی و برای سلامتی زیان اور است بهتر از تریاک خب برید سراغ تریاک

    • دانیال حجازی

      سلام من 17 سالمه 5تا رفیق دارم 3تاشون ماری مصرف میکنن من اینطور که این روزها در پارک ها و مدرسها و همسن های خودم میبینم مصرف ماری در میان جوان ها رشد انفجاری داره

    • تک پسر

      من اکثرجوانانی ک میشناسم ماری جوانارو تفریحی مصرف میکنن وفکرمیکنم که به وضعیت نامناسب جوانان درکشور برمیگردد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج