۳۴۵۸۷۹
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

انتظار مردم از دولت درباره حقوق‌ نجومی

معاون اول رییس جمهور با اشاره به دریافت‌کنندگان حقوق‌های غیرقانونی گفت: انتظار جامعه و افکار عمومی از دولت این است که پرداخت‌های غیرقانونی به خزانه بازگردانده و کسانی که در این زمینه مرتکب تخلف شده اند، عزل شوند.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: جلسه شورای حقوق و دستمزد عصر امروز (یکشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری با اشاره به جلسات مستمر برگزار شده در روزهای اخیر برای ساماندهی به وضعیت نظام پرداخت حقوق و دستمزد، گفت: با دریافت کنندگان حقوق‌های غیرقانونی و خارج از عرف برخورد خواهد شد چرا که انتظار جامعه و افکار عمومی نیز از دولت این است که پرداخت های غیرقانونی به خزانه بازگردانده و کسانی که در این زمینه مرتکب تخلف شده اند، عزل شوند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم ساماندهی نظام حقوق و دستمزد کشور، اظهار داشت: باید برای سال ۹۵ و نیز برای سالهای آینده در قالب برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت، تصمیماتی در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری اتخاذ شود تا دیگر امکان هرگونه پرداخت حقوق های غیرقانونی و خارج از عرف وجود نداشته باشد.

جهانگیری همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد هماهنگی در نظام حقوق و مزایای کارکنان همه دستگاههای نظام در قوای سه گانه و سایر نهادها و سازمان های کشور، خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۷۴ قانون مدیریت خدمات کشوری کلیه دستگاه های اجرایی اعم از اینکه مشمول مقررات این قانون باشند یا نباشند مکلفند قبل از اتخاذ تصمیم در مراجع قانونی ذیربط برای تعیین و یا تغییر مبانی و مقررات حقوق و مزایای کارمندان خود و یا هر نوع پرداخت جدید موافقت شورای حقوق و دستمزد را کسب کنند.

معاون اول رییس جمهور در همین ارتباط تصریح کرد: بنابراین لازم است تا این قانون در کلیه دستگاههای نظام در قوای سه گانه و سایر نهادها و سازمان‌های کشور اجرا شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز در این جلسه گزارشی از بررسی های صورت گرفته و جلسات تشکیل شده برای رسیدگی به نابسامانی موجود در نظام پرداخت حقوق و دستمزد ارائه کرد و به تشریح پیشنهادات مطرح شده در این جلسات برای جلوگیری از تکرار تخلفات و پرداخت های غیرقانونی و خارج از عرف پرداخت.

در این جلسه که وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و امور اقتصادی و دارایی نیز حضور داشتند، گزارشی از رسیدگی ها و بررسی های صورت گرفته پیرامون دریافت ها و پرداخت های غیرقانونی و حقوق های غیرمتعارف مدیران دستگاه های اجرایی ارائه شد و پیشنهاداتی در جهت جلوگیری از تکرار این تخلفات و نیز ضرورت تعیین سقف برای پرداخت حقوق و دریافتی های مدیران ارشد مطرح شد.

در این نشست همچنین مقرر شد رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با حضور اعضای شورای حقوق و دستمزد، با فوریت جمع بندی و پیشنهادات نهایی شورا را برای ساماندهی نظام پرداخت حقوق و دستمزد و جلوگیری از تکرار تخلفات صورت گرفته در این خصوص تدوین و برای طرح و تصویب نهایی به هیات دولت ارائه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از مسئولان خواهش داریم این کار جرمش از اخاذی کمتر نیست مردم انتظار دادن برخورد قاطع با این مدیران بی لیاقت ..?داشته باشید

    • بدون نام

      با پرداخت حقوق های چند ده میلیونی به برخی از مدیران انگار دولت فقط در پرداخت حقوق و بخصوص عیدی بازنشستگان کمبود بودجه داره.

    • پسر 36 ساله مجرد

      این همه خوردن و بردن و برای چند نسل بعدشان هم گذاشتند.در این جریان افراد زیادی در غالب باندبازی پولهای میلیاردی را سالیان سال به جیب زدند با آن نقدینگی، تورم در کشور ایجاد کردند و ماشینهای گران قیمت برای خانواده وفرزندان ونوادگان خودمهیا کردند.
      و دولت بجای کمک به مستضعفان و اقشار آسیب پذیر و تسهیل ازدواج جوانان و اعطاء وام و تامین مسکن شان ، خود نیز با سکوت در سالهای ماضی این حرام خوارها را همراهی کرده است.

    • احسان

      ما درخواس نداریم ازونا کم کنن انتظار داریم به ماهم مثل یه شهروند عادی احترام بذارن و حقوقی بدن که زیر خط فقر نباشیم لااقل
      والا

    • بدون نام

      آه زنان و كودكان بی سرپرست و تحصیل کرده های بیکار و کارگران اخراجی و روزمزدهای گاه و بیگاه مشغول کار و همه و همه دامن مدیران متخلف حقوق نجومی را بگیره الهی .... که صدای فریادشان به گوش عالم برسه

    • علی

      منتظریم برخورد جدی شود

    • بدون نام

      ایا اقای جهانگیری بابرادرخودش,هم برخوردخواهدکرد؟

    • بدون نام

      میگفتن بودجه کم اوردیم نداریم حقوق معلمارا بدیم

    • بدون نام

      واقعا مقصر خود دولت هست یا ن.؟مگه میشه انقد بی قانونی باشه ؟من خودم کارگرم بقران اجاره نشینم هستم.بخدا یارانم قطع کردن،یعنی هروز باید برم میدان کرگران برا اجاره خونم. خدا

    • بدون نام

      من کارگر بیکار هستم رییس جمهور باید این کار بکند آنها که پول اضافه برداند حقوق بیشتر گرفته اند ببرد سر یک ساختمان دو طبقه اجر کول بگیرند ببرند بالا عرق بریزند بعد رییس جمهور به آنها بگویید اینجا باید پول اضافه بگیرید بعد همه را به مردم معرفی کنید تا مطمئن شویم که دوزد است کی کار می کند یا حق به حقدار برسد یا علی مدد

    • عرشیا

      پولهای وصول شده باید بحکم قوه قضاییه مسترد شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج