اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۴۶۰۹۳
۱۸ نظر
۵۰۰۶
۱۸ نظر
۵۰۰۶
پ

دبیرکل انجمن صنفی کارگری: جای حکم شلاق کارگران،جلوی دریافت های نجومی را بگیرید

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با بیان اینکه در کشور باید به جای کارگران ضعیف مدیران با حقوق‌ نجومی و نامتعارف برخورد شود، گفت: از افشای فیش‌های نجومی حقوقی رضایت داریم و امیدواریم با آنها برخورد شود.

خبرگزاری فارس: سید هادی ابوی در رابطه با فیش های حقوقی نجومی مدیران دستگاه‌ها و بانک‌ها اظهار داشت: فیش حقوقی یک کارگر با تمام مشکلات و عقب ماندگی‌ها تنها ۸۱۲ هزار تومان است و مقایسه آن با حقوق نجومی مدیران نوعی بی‌عدالتی و تبعیض را در کشور نشان می‌دهد.

وی افزود: مردم ما به دلیل تبعیض‌ها و مشکلات دیگر انقلاب کردند و کاخ‌های سر به فلک کشیده را با خاک یکسان کردند، تا ظلم و ستم به طبقه محروم و ضعیف افزایش نیابد، اما اکنون برخی مدیران حقوق‌ نجومی و غیرقانونی را حق خود می‌دانند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با انتقاد از سخنان وزیر بهداشت مبنی بر اینکه این حقوق‌ از شیر مادر حلال‌تر است، گفت: سقف ۷ برابری محدودیت پرداخت حقوق برای چه کسانی نوشته شده است و چرا مدیران دستگاه‌های اجرایی که خود مجری قانون هستند، آن را نادیده می‌گیرند.

این نماینده فعال کارگری با بیان اینکه خط فقر کشور حقوق ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، گفت: در حالی این خط فقر توسط مراجع رسمی تایید شده است که برای جبران عقب‌ماندگی دستمزد کارگران هیچ اراده‌ای وجود ندارد.

وی افزود: هم اکنون حدود ۵ میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار در کشور داریم و سوال اینجاست که آیا از میان این ۵ میلیون تحصیل کرده آیا صد نفر پیدا نمی‌شود که این تشکیلات را اداره کند؟ اینکه چرا دولت با به کارگیری بازنشستگانی که ۳۰ سال کار کرده‌اند، فرصت را از جوانان می‌گیرد؟

وی گفت: قطعا کارایی جوانان و فارغ‌التحصیلان این کشور بیشتر خواهد بود و معلوم نیست، چرا دولت به کارگیری مجدد بازنشستگان را در دولت ممنوع نمی‌کند.

ابوی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال و نبود کار برای جوانان از مهمترین معضلات کشور است، گفت: با فیش‌های حقوقی صدها میلیونی تعدادی از مدیران دولت هزاران فارغ‌التحصیل باهوش و نخبه ایرانی می‌توانند مشغول به کار شوند و مانع از ایجاد فساد و مشکلات دیگر شد که مسائل اجتماعی کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری همچنین نسبت به افشای فیش‌های حقوقی نامتعارف ابراز خرسندی کرد و گفت: قوه قضائیه هرچه سریعتر با این متخلفان برخورد کند، تا اینکه با اعتراض چند نفر از کارگران، بخواهند حکم شلاق برای کارگران ضعیف جامعه اجرا کنند.

وی در پایان از رئیس‌جمهور درخواست کرد که هرچه سریعتر جلوی پرداختی‌های نجومی را بگیرد و بیش از این موج بی‌اعتمادی در کشور را افزایش ندهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کارگرانی که ماه ها حقوق نگرفته اند در برابر مدیرانی که سالهاست حقوق های نجومی دریافت کرده اند ! و دولتی که از این افشا ناراحت و طلب کار است

    • علی جبلی

      به این مدیر باید جایزه حنجره طلایی و مدال شجاعت اهدا کرد.

    • بدون نام

      خبرگزاری فارس در زمان احمدی‌نژاد: دنیا بد بخت شده ما خوشبختیم

      خبرگزاری فازس زمان روحانی: با کمک دولت دنیا ما رو بدبخت کرد

    • مسعود

      واقعا با ۸۰۰هزار تومان نمیشه زندگی رو در حد بخور و نمیر اداره کرد من خودم حقوقم ۹۵۰هزار تومان خیلی سخته، اما اعتقاد دارم حقوق باید متناسب با تخصص سابقه تحصیلات توان و مدیریت و... باشه و این موجب تفاوت در حقوق میشه که قانونی و معقوله اما نه اینکه یکی بالای حق قانونیش بگیره و یکی هم زیر خط فقر بمونه. تو این زمونه با درآمد زیر ۲/۵میلیون نمیشه زندگی رو چرخوند اجاره قسط و... رو داد. مسیولین یه فکری برا حقوق کارگران و کارمندان نظامی ها بکنند.

    • ali

      تازه جالب که این افراد هم با این حقوقا یارانه هم دریافت می کنند

    • بدون نام

      کو گوش شنوا، فقط و فقط به جیب خودشون فکر می کنند، درد مردم براشون اهمیت نداره، کسی که 200 میلیون حقوق میگیره چه میفهمه بیکاری چیه بی پولی چیه قسط چیه بچه ازت پول بخواد و بگی ندارم چه دردی داره

    • بدون نام

      این دولت رو فقط امام مهدی(ع)میتونه درست کنه برای فرجش دعا کنید

    • رادین

      از پخش بازی های یورو چرا نمیگید والا این دولت گدایی رو به سر حد اعلا رسوند همه چیز رو از مردم گرفته حتی دلخوشی های کوچک رو
      خدا از باعث و بانی عدم پخش بازیا نگذره

    • حمید ص متخلص به کارگر

      لعنت بر انکه نان ز سفره مردم ربود وخوردلعنت بر ان مدیر که حقش نبود وخورد

    • بی صاحب

      ما جوانان که بیست و چند سال زحمت کشیدیمو درس خوندیم ولی واقعا شدیم نسل سوخته حق من جوونو هم اون مدیران میخورن ....

    • رضا

      مردم ايران حقشونه بيشتر از اين برسرشون بياد چرا هر کانديدي مياد و شعار ميده حرفشو باور ميکنن يه بچه ۵ ساله هم ميدونه که هر قانوني تصويب بشه به نفع غني هست و به ضرر فقير

    • بدون نام

      خدا پدرتو بيامرزه. مگه شما بعضي وقتها يه چيزهايي بگيد. تو رو خدا پيگير اين قضيه اشتغال جوانان تحصيلكرده بي كار باشيد.

    • سعیدع

      اگه بازنشسته هاتامین بودن نیازی به کارکردن تو سنی که نیاز به آرامش واستراحت دارن ،نبود.پس این یعنی فقر

      زنده باد ایران . زنده باد ایرانی.
      سعیدعزیزی

    • ااا

      خاک برسرما ک اینقدر بلانسبت .........وقتی میشینیم پای تلویزیون میگیم عجب مملکتی داریم ولی وقتی میایم توجامعه میگیم خوشبحال .....

    • بدون نام

      یه سوال .چرا حقوق حراست شرکت نفت پنج شیش میلیون تومنه اما حقوق نیروی انتظامی که جونشون توخیابون کف دستشونه یک میلیون تومنه

    • بدون نام

      سلام باید دست اون اقایی رو که میگه باید منتظر ظهور امام مهدی ص بود تا بیاد خودش مملکتو درست کنه بوسه زد. ...

    • جلال

      بازنشستگان بدبخت با ماهی 812 هزارتومان برین بمیرین بخدا

    • بدون نام

      ما جوانان چکار کنیم؟مدیران الان سیر انواع غذای سالم خوردن و به ما میخندن.بعد ما........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج