۳۴۶۷۰۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نقش آمریکا در ترور مرد شماره دو حزب الله

علیرغم آن که حزب الله به این نتیجه رسیده که تروریست های سوری شهید بدرالدین را به شهادت رساندند گویا ایران به نتیجه متفاوتی رسیده است.

خرداد نیوز: علیرغم آن که حزب الله به این نتیجه رسیده که تروریست های سوری شهید بدرالدین را به شهادت رساندند گویا ایران به نتیجه متفاوتی رسیده است.

حزب الله برای نخستین بار انگشت اتهام درباره ترور شهید مصطفی بدرالدین را به سوی اسرائیل گرفت و پس از آن از عملیات گروه های تروریست سوری گفت. گزارش تازه ای اما از این خبر می دهد که به احتمال زیاد امریکایی ها پشت پرده این ترور بوده اند.

شهید مصطفی بدرالدین فرمانده بلندپایه حزب الله لبنان که از او به عنوان مرد شماره دو آن گروه یاد می شد در جریان انفجاری در ۱۰ مه امسال در دمشق به شهادت رسید. حزب الله لبنان ابتدا از احتمال دست داشتن اسرائیل در این حادثه گفت اما پس از آن اعلام کرد که شبه نظامیان تروریست سوری مسئول ترور بوده اند. گزارش نشریه "دیلی بیست" اما نشان می دهد که ایران معتقد است که امریکا پشت پرده این ترور بوده است.

به گزارش خرداد، در بخشی از این گزارش آمده است:"به احتمال زیاد ایالات متحده بیش از هر دولت دیگری درصدد به شهادت رساندن شهید بدرالدین بود. امریکایی ها معتقد بودند که در سال ۱۹۸۳ میلادی برنامه ریزی برای بمبگذاری در پادگان تفنگداران دریایی امریکایی در بیروت لبنان برعهده شهید بدرالدین بوده که در آن زمان ۲۲ ساله بود. آنان در گزارش های خود اشاره کرده اند که او وسیله ای را ساخته بود بود که از طریق فشرده شدن گاز انفجار را موجب می شد. شهید بدرالدین پس از مدتی در کویت بازداشت و زندانی شد اما در سال ۱۹۹۰ میلادی پس از حمله عراق به کویت از آنجا فرار کرد".

دیلی بیست در بخش دیگری از این گزارش می افزاید:"او در حقیقت در دید امریکایی ها شبیه یک شبح بود که با استفاده از نام مستعار و تلفن های همراه متعدد برای جلوگیری از شناسایی در هر جایی که می خواست رفت و آمد می کرد. امریکایی ها هم چنین مدعی شده بودند که در جریان ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان و از سیتاستمداران شناخته شده متمایل به سعودی ها و امریکایی ها نیز شهید بدرالدین نقش داشته است. در سال ۲۰۰۸ میلادی عماد مغنیه فرمانده دیگر حزب الله و برادر زن شهید بدرالدین توسط اسرائیلی ها به شهادت رسید و پس از آن بود که شهید بدرالدین به مقام بالایی رسید. در ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی اسرائیل فکر می کرد که شهید بدرالدین را در کاروانی در مسیر سوریه یافته است و با استفاده از یک بالگرد با شلیک دو موشک به سوی خودرو تیراندازی کرد اما شهید بدرالدین آنجا نبود بلکه پسر شهید مغنیه در آن خودرو بود و شهید شد".

این نشریه در ادامه مدعی است که مقام های ایرانی نیز بر این باورند که شهید بدرالدین توسط امریکا به شهادت رسیده است. این نشریه می افزاید:"یک مقام رسمی ایرانی که نخواسته نامش فاش شود به "دیلی بیست" می گوید:"رادارهایی که از سوی ایران در لبنان و سوریه نصب شده اند نشان می دهند که موشک شلیک شده از سوی پهپادی امریکایی بوده است".

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که پس از اطلاع یافتن از این موضوع مقام های نظامی ایران درصدد برآمده بودند تا دستور حمله به شبه نظامیان امریکایی در سوریه صادر شود اما ملاحظات اساسی و علنی نشدن این موضوع بدان خاطر بود که ایران به تازگی با غرب به توافق هسته ای دست یافته و ایران قصد ورود به چالشی تازه با امریکا را نداشته است.

دیلی بیست در پایان می نویسد:"یک مقام اسرائیلی معتقد است که حتی اگر اسرائیلی ها هم شهید بدرالدین را به شهادت رسانده باشند احتمالا وقوع جنگ دیگری با اسرائیل آخرین چیزی است که حزب الله می خواهد چرا که آن گروه اکنون درگیر نبرد در داخل سوریه است و علاقه ای به وارد شدن به جبهه نبرد دیگری را ندارد".
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج