۳۴۷۸۰۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

فرکی: نمی‌توانستم از خانواده‌ام دور باشم

حسین فرکی بعد از این‌که با سپاهان دومین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر را کسب کرد، نتوانست روزهای خوبش را در تیم اصفهانی تکرار کند و قبل از نیم فصل‌سال گذشته از سپاهان جدا شد.

روزنامه شهروند: حسین فرکی بعد از این‌که با سپاهان دومین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر را کسب کرد، نتوانست روزهای خوبش را در تیم اصفهانی تکرار کند و قبل از نیم فصل‌سال گذشته از سپاهان جدا شد. حالا فرکی لیگ جدید را می‌خواهد با سایپا آغاز کند. تیمی بی ستاره که سرمربی‌اش تلاش می‌کند کار بزرگی با آن انجام دهد و سهمیه آسیایی کسب کند. فرکی راجع به وضع سایپا و نقل و انتقالاتش و اختلاف برانکو و کی‌روش صحبت کرده که در ادامه می‌خوانید:

چرا برای فعالیت در لیگ شانزدهم، سایپا را انتخاب کردید؟

بعد از جدایی از سپاهان گفتم می‌خواهم استراحت کنم. علیرغم پیشنهاداتی که به من شد ترجیح دادم استراحت کنم و به شرایط جسمانی‌ام برسم. مدتی زیر نظر پزشک بودم و نیاز بود یک عمل جراحی موفقیت‌آمیز داشته باشم که خوشبختانه انجام شد و دکتر هم بعد از سپری کردن دوران نقاهت به من اجازه داد فعالیتم را از سر بگیرم. دلیل انتخاب سایپا هم شناخت خوبی بود که از مجموعه این باشگاه داشتم. می‌دانستم سایپا زیرساخت خوب و حرفه‌ای دارد. ضمن این‌که ترجیح دادم در تهران و نزدیک خانواده ام باشم. دیگر نمی‌خواستم از آنها دور باشم.

بی حاشیه بودن سایپا چقدر روی انتخابتان تأثیر داشت؟

خیلی زیاد. یکی از دلایل اصلی‌ام برای انتخاب سایپا همین بی جاشیه بودن آن است چون من از حاشیه فراری هستم و دوست دارم در جایی که کار می‌کنم آرامش داشته باشم.

هدفتان از حضور در سایپا چیست؟

هر مربی وقتی به باشگاه جدیدی می‌رود به چیزی جز موفقیت فکر نمی‌کند و بهترین‌ها را می‌خواهد. من هم در سایپا به دنبال اهداف بزرگی هستم. سابقه دو قهرمانی متوالی در لیگ برتر انتظارات را از من بالا برده و خودم هم دوست دارم دوباره طعم قهرمانی را بچشم. هیچ چیز در فوتبال غیرممکن نیست و شاید قهرمانی با سایپا هم به دست بیاید اما قطعا در‌سال اول حضورم در این باشگاه قهرمان شدن سخت است. با توجه به بضاعتی هم که در تیم می‌بینم گرفتن سهمیه ممکن‌تر از قهرمانی است. پس هدف اول من در سایپا کسب سهمیه است. همه چیز هم بستگی به خودمان دارد که عملکردی موفقیت آمیز داشته باشیم. هر ١٦ مربی در لیگ برتر دوست دارند یا قهرمان شوند یا سهمیه بگیرند اما آخر فصل دوتیم سقوط می‌کنند. سقوط کردن هم اوج ناکامی است برای مربی‌ای که با اهداف شیرین لیگ را شروع کرده است.

از نقل و انتقالات باشگاه راضی هستید؟

تااینجای کار به بخشی از اهدافی که در نقل و انتقالات داشتیم دست پیدا کرده‌ام. ما در سایپا چیزی به نام بریز و بپاش و قرارداد میلیاردی نداریم. بازیکنان ما حتی مبلغی نزدیک به‌میلیارد هم نگرفته‌اند و رقم همه قراردادها معقول و منطقی است. حداقل در این فصل که من سرمربی سایپا هستم شرایط قراردادها اینطور است. بعدها که سازمان لیگ قراردادها را منتشر کند خواهید دید که حرف من درست است. سایپا اگرچه مجموعه‌ای خصوصی است اما در آن چیزی به اسم زیرمیزی و پول‌های پشت پرده وجود ندارد. من اعتقاد دارم اساس موفقیت در هر مجموعه‌ای صداقت است و همیشه هم روی این حرفم می‌مانم. مجموعه‌ای که صداقت نداشته باشد خروجی کارش مثبت نخواهد بود.

اینکه سایپا بازیکنی که ستاره باشد را در اختیار ندارد، برایتان نگران‌کننده نیست؟

هیچ دغدغه‌ای دراین‌باره ندارم. مگر پارسال استقلال خوزستان بازیکن ستاره و اسم و رسم دار داشت که قهرمان شد؟ فوتبال ورزشی گروهی است وگرنه مسی و رونالدو که بهترین بازیکنان جهان هستند تا الان ده‌ها بار آرژانتین و پرتغال را قهرمان کرده بودند. یک تیم فوتبال برای موفقیت به یازده بازیکن یکدل و متحد نیاز دارد نه به ستاره. برای موفقیت در فوتبال نه‌تنها بازیکنان درون زمین باید همدل باشند بلکه افراد روی نیمکت هم باید دلشان برای موفقیت تیم بتپد.

برای کامل کردن تیمتان به بازیکنان دیگری نیاز ندارید؟

منتظر نهایی شدن حضور ٣ بازیکن خارجی برای پست‌های دروازه بان، مدافع میانی و مهاجم هستم. با اضافه شدن این بازیکنان به سایپا برای برگزاری اردو و انجام دیدارهای دوستانه آماده می‌شویم تا با آمادگی کامل لیگ شانزدهم را آغاز کنیم.

درباره درگیری‌های اخیر که بین کی‌روش و برانکو پیش آمده، چه نظری دارید؟

هرج و مرج و درگیری در فوتبال به کلیت فوتبال ایران و تیم‌ملی آسیب می‌زند. الان عصر ارتباطات است و همه از فعالیت‌ها و تفکرات افراد باخبر می‌شوند. من حق را به باشگاه‌ها می‌دهم که بخواهند در این مقطع زمانی بازیکنان‌شان را در اختیار داشته باشند. باشگاه‌ها می‌خواهند بازیکنان در تیم‌های خودشان و زیر نظر مربیانشان بدنسازی کنند و این خواسته غیرمنطقی نیست. وقتی هم که تیم‌ملی به مسابقات نزدیک شود بازیکنان به اردوهای تیم‌ملی بروند و در اختیار تیم کشورشان باشند. من در ماجرای اخیر برانکو و کی‌روش حق را به برانکو می‌دهم اما حرف‌های کی‌روش هم تاحدودی منطقی است و باید این ماجرا با هوشمندی و تعقل و جوری که هیچ تیمی ضربه نخورد حل‌وفصل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج