۳۴۸۰۹۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

برگزیت نفت را نشان گرفت

اوپک اعلام کرد: قبل از انجام رای گیری مردم انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا، کارشناسان بخش انرژی در خصوص آینده نفت و گاز این کشور هشدار داده بودند.

خبرآنلاین: اوپک اعلام کرد: قبل از انجام رای گیری مردم انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا، کارشناسان بخش انرژی در خصوص آینده نفت و گاز این کشور هشدار داده بودند.

دوشرکت نفتی بزرگ و فعال در میادین نفتی انگلیس، بی پی و شل، هنوز هیچ اعلام نظری در خصوص آثار احتمالی اتفاقات اخیر این کشور در فعالیت های خود در صنعت نفت ارائه نکرده اند. ولی براساس پیش بینی موسسه آرگوس، میزان سرمایه گذاری در صنعت نفت انگلستان در سال ۱۲۲۶ حدود یک میلیارد پوند خواهد بود. این در حالی است که در پنج سال گذشته میانگین سالانه سرمایه گذاری حدود ۲ میلیارد پوند بوده که براین اساس حفظ تولید در سطح فعلی برای انگلستان دور از انتظار است.

در هفته منتهی به ۱۴ ماه ژوئن، قیمت های نفت خام تحت تاثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار داشتند، این امر سبب شد تا روند صعودی قیمت معکوس شود. با این حال، در هفته مذکور، متوسط قیمت های نفت خام برای سبد اوپک تقویت شدند. سطح ذخیره سازی های نفت خام امریکا در هفته منتهی به ۱۷ ژوئن همانند هفته های قبل با کاهش روبرو شد و این بار با ۹۲۰ هزار بشکه کاهش به ۵۳۰/۶۳ میلیون بشکه تنزل یافت.

این در حالی است که تولید نفت خام نیز در آمریکا کاهش یافته و شرایط برای واردات بیشتر نفت خام فراهم شده است. ولی علیرغم مهار آتش سوزی ها در جنگل های کانادا، واردات نفت خام از کانادا به امریکا کمتر شده است. شرکت Syncrude که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت خام از شن های رستی کانادا است، تحویل نفت به مشتریان خود را تا ۵۸ درصد کاهش داده است.

اداره گمرک چین در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که واردات نفت خام این کشور از روسیه در ماه می به بالاترین سطح خود یعنی ۱/۲۴ میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم یک حد نصاب جدید برای واردات نفت خام چین از روسیه است و با توجه به توافقات بدست آمده در حاشیه ملاقات اخیر روسای جمهور دو کشور، انتظار می رود مناسبات مسکو و پکن در زمینه انرژی به روند فزاینده خود ادامه دهد.

براساس این گزارش، واردات نفت خام چین از عربستان در ماه مه با ۳۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به میانگین ۹۶۱ هزار بشکه در روز رسید. همچنین در این ماه، چین بطور متوسط روزانه ۶۲۰ هزاربشکه نفت خام از ایران وارد کرد که این رقم حدود ۱۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      "میزان سرمایه گذاری در صنعت نفت انگلستان در سال 1226 حدود یک میلیارد پوند خواهد بود"

      یعنی 790 سال قبل هم انگلیس صنعت نفت داشته؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج