جاباما
۳۴۸۳۲۸
۱ نظر
۵۰۲۹
۱ نظر
۵۰۲۹
پ

عادت‌هایی با عواقب بدتر از سیگار!

برخی عادت ها حتی از سیگار کشیدن هم برای سلامت شما مضرتر است. عادت هایی مثل بی تحرک بودن در تمام روز یا پرخوری کردن.

وب‌سایت بدونیم: برخی عادت ها حتی از سیگار کشیدن هم برای سلامت شما مضرتر است. عادت هایی مثل بی تحرک بودن در تمام روز یا پرخوری کردن. از جمله این عادت ها مواردی است که در متن زیر آورده ام. خوشبختانه این ها با یکسری تغییرات و اصلاحات در برنامه روزانه قابل اصلاح هستند پس خیالتان راحت باشد.

نشستن در تمام روز

عادت‌هایی با عواقب بدتر از سیگار!

نشستن در یک دوره طولانی چه پشت میز و چه در ماشین، حتی اگر مرتب ورزش هم بکنید باعث ایجاد مشکلات مختلفی در سلامتی شما می شود. بر اساس یافته های خدمات بهداشت و درمان سرطان آلبرتا ۱۶۰ هزار مورد سرطان سینه، روده، پروستات و ریه به علت بی تحرکی بیش از حد بوده است. این تعداد برابر است با دو سوم سرطان های در اثر سیگار.

اصلاح: در محل کار هر چندوقت یک بار استراحت را برای خود عادت کنید. حتی می توانید یک موقعیت ایستاده در محل کار ایجاد کنید تا کمتر بنشینید. سعی کنید در خانه کمتر جلوی تلویزیون بنشینید. در عوض بیرون بروید و کمی پیاده روی کنید، خانه را تمیز کنید و یا باشگاه بروید.

آشپزی با روغن های مضر

حتی اگر با فر هم غذا درست کنید از آلودگی های آشپزی در امان نیستید. مطالعاتی که بر روی رستوران ها و آشپزخانه ها شده نشان داده است که آشپزی در حرارت بالا با روغن قنادی و روغن سویا یا همان روغن گیاهی باعث انتشار موادی چون آلدئیدها، هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای و تمام موادی که در سیگار یافت می شود و باعث بیماری های التهابی راه های هوایی می شود.

اصلاح: روغن های سالمی که برای انواع پخت مناسب هستند انتخاب کنید. به عنوان مثال: روغن زیتون برای پخت و پز با حرارت بالا مناسب نیست اما روغن آووکادو برای آَشپزی با حرارت بالا مناسب است. فراموش نکنید که حتما هود را هنگام آشپزی روشن کنید.

خوردن بیش از حد گوشت و پنیر

پروتئین های حیوانی سرشار از هورمون IGF-۱ هستند. هورمونی که باعث رشد سلول های سرطانی می شود. بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه جنوب کالیفرنیا انجام شده و در مجله متابولسیم سلول یبه انتشار رسیده است دریافتند کسانی که در سالهای میانی زندگی پروتئین های حیوانی بیش از حد مصرف می کنند احتمالشان مرگشان در اثر سرطان چهار برابر کسانی است پروتئین کمتری مصرف می کنند. این خطر سلامتی قابل قیاس با خطر سیگار کشیدن است.

عادت‌هایی با عواقب بدتر از سیگار!


اصلاح: پروتئین های گیاهی را جایگزین پروتئین های حیوانی کنید. برنامه های غذایی سرشار از پروتئین گیاهی که مقدار پروتئین آن ها با پروتئین گوشت برابر است نمی توانند باعث ایجاد سرطان شوند. هر دو کیلو وزن در جوانان، ۸ گرم پروتئین نیاز دارد. وقتی از سن ۶۵ بگذریم خوردن پروتئین های حیوانی ضرری برای بدن ندارد زیرا تولید هورمون IGF-1 به مرور در بدن کاهش می یابد.

برنزه کردن در خانه

مطالعه ای در انجمن پزشکی آمریکا تخمین زده است که تنینگ در داخل خانه هر ساله باعث ۴۲۰۰۰۰ مورد سرطان پوست در آمریکا شده است. و این آمار حتی قابل قیاس با ۲۲۶۰۰۰ مورد سرطان ریه به علت سیگار هم نیست.

اصلاح: بهترین قدم برای جلوگیری از این مشکل این است که پوست روشن خود را دوست داشته باشید. اما اگر واقعا می خواهید پوستتان درخشش طبیعی داشته باشد همانطور که در مجله تکامل و رفتار انسان ثبت شده است هویج و گوجه فرنگی بخورید. این غذاها سرشار از کاروتنوئیدها می باشند و رنگ پوست را زیبا می کنند. بنابراین دیگر نیازی ندارید که از اسپری و لوسیون های تنینگ استفاده کنید.

به اندازه کافی استراحت نکردن

کم خوابی باعث بدخلقی می شود. استراحت نکردن به اندازه کافی منجر به بیماری هایی چون فشار خون بالا، حمله های قلبی، سکته مغزی، چاقی و بسیاری مشکلات سلامتی دیگر می شود. در یکی از تحقیقات دریافته اند که ۶ یا ۷ ساعت استراحت نکردن در روز منجر به بیماری هایی می شود که با بیماری های در اثر سیگار برابری می کند. حتی خواب های بی کیفیت و تکه تکه نیز می تواند باعث رشد تومور شود.

اصلاح: هیچوقت فکر نکنید که خستگی های بدنتان نرمال است. اگر مرتبا احساس می کنید که به اندازه کافی استراحت نکرده اید با یک متخصص سلامت مشورت کنید تا تشخیص دهد که آیا مشکل آپنه خواب باعث به هم ریختن نظم خوابتان شده است یا خیر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من برم یه پاکت سیگار بکشم سرحال بیام خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج