۳۴۸۸۸۴
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

فوت پنجمین مصدوم انفجار شوریک

چهارشنبه گذشته بر اثر نشت یک کپسول گاز، انفجاری در یک منزل مسکونی در روستای شوریک خوی رخ داد که منجر به مصدوم شدن تعداد ۲۴ نفر از هموطنانمان شد.

روزنامه آرمان: چهارشنبه گذشته بر اثر نشت یک کپسول گاز، انفجاری در یک منزل مسکونی در روستای شوریک خوی رخ داد که منجر به مصدوم شدن تعداد ۲۴ نفر از هموطنانمان شد. ابتدا در این انفجار چهار نفر از ساکنان یک منزل مسکونی مصدوم شدند و زمانی که اهالی روستا برای کمک به مصدومان و خاموش کردن آتش سوزی در نزدیکی این منزل مسکونی جمع شده بودند، کپسول گاز دیگری نیز در همان خانه منفجر شد که در پی آن ۲۰ نفر دیگر مصدوم شده و روانه بیمارستان شدند.

با توجه به اینکه در این روستا و شهر خوی بیمارستان سوختگی وجود ندارد این مصدومان به بیمارستان ارومیه منتقل شده و تا روز یکشنبه بر اساس آخرین خبرها پنج نفر مصدومان از جمله دو کودک فوت کرده اند.نخستین گروه از مصدومان حادثه شوریک، بامداد روز یکشنبه به دستور وزیر بهداشت از ارومیه به بیمارستان شهید مطهری تهران منتقل شده بودند.فرماندار خوی روز شنبه اعلام کرد: بر اثر انفجار کپسول گاز در روستای شوریک شهرستان خوی یک نفر کشته و ۲۳ نفر زخمی شدند.

حسین سوانی اصلوی ادامه داد: ۱۱ نفر از مصدومان به بیمارستان ارومیه، دونفر به بیمارستان تبریز اعزام شده و بقیه در بیمارستان قمربنی هاشم(ع) خوی تحت درمان قرار گرفتند که در ساعات اولیه بامداد یکی از مصدومان بیمارستان تبریز بر اثر شدت سوختگی جان خود را از دست داد.سیوانی اصل افزود: با توجه به آخرین گزارشات دریافتی از بین مصدومان ۴ نفر سوختگی بالای ۷۰ درصد دارند که حال دیگر مصدومان در وضعیت مطلوبی قرار دارد. به گزارش مهر، فرماندار خوی گفت: دو نفر از آسیب‌دیدگان حادثه کودک هستند.

با این وجود دیر رسیدن حادثه انفجار کپسول گاز خانگی در روستای «شوریک» و دستور وزیر بهداشت برای اعزام مصدومان به تهران و اصفهان، بار دیگر تلنگری برکمبود بیمارستان و تخت‌های سوختگی هنگام بروز سوانح بود. متاسفانه دو نفر دیگر از مصدومان حادثه نیز به دلیل شدت سوختگی در روزه شنبه و دو نفر دیگر نیز صبح یکشنبه پیش از انتقال به تهران فوت کردند.محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام خبر فوت این مصدومان گفت: متاسفانه تا الان پنج حادثه دیده شهرستان خوی فوت کردند و بقیه افراد بستری شده نیز وضعیت خوبی ندارند.

او ادامه داد: همچنین چهار نفر از مجروحان نیز از ارومیه به اصفهان منتقل شده‌اند که میزان سوختگی حادثه دیدگان بین ۸۰ تا ۹۱ در صد بوده و هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که افزایش آمار فوتی به دلیل همین درصد بالای سوختگی است. به گزارش فارس، آقاجانی گفت:‌ تمام اقدامات لازم برای این مصدومان انجام شده است و در همین راستا نسبت به انتقال آنها به بیمارستان‌ها مجهز اقدام کردیم.

فقط ۴ استان بیمارستان سوختگی دارند

هر سال ۲۵ هزار نفر در کشور دچار سوختگی می شوند و با وجود اقدامات وزارت بهداشت برای رایگان کردن درمان بیماران دچار سوختگی، هنوز گرانی پانسمان، ضعف بیمه ها و کمبود مراکز بستری درمان سوختگی در کشور یک مشکل حل نشده است.به گفته رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری، به جز مراکز استان‌های تهران، اصفهان، فارس و مشهد در بقیه استان‌ها بیمارستان سوختگی نداریم. مصطفی ده مرده ای تاکید می کند: در تهران نیز به جز بیمارستان شهید مطهری، از چند سال پیش قرار بود یک بیمارستان مجهز سوختگی دیگر در منطقه کن ساخته شود اما پیشرفت این طرح ملی نیز به علت کمبود منابع بسیار کند است و با گذشت ۱۲ سال هنوز ساخته نشده است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت نیز به کمبود بیمارستان سوختگی اشاره می کند و می‌گوید: دو بیمارستان تخصصی سوختگی در مناطق کن و مطهری تهران در حال ساخت است.محمدهادی ایازی با اشاره به سانحه انفجار گاز و سوختگی ساکنان یک منزل در شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی تصریح می کند: قطعا با کمبود تخت سوختگی در سراسر کشور روبه‌رو هستیم. او با بیان اینکه یک بیمارستان سوختگی در کن در حال ساخت است، می‌گوید: این بیمارستان ۱۰۰ تا ۱۵۰ تختخوابی با مشارکت سازمان اوقاف و خیرین سلامت در حال ساخت است. به گزارش فارس،‌ایازی با اظهار اینکه بیمارستان سوختگی دیگری با ۶۴ تختخواب در تهران نیز در آینده به چرخه درمان کشور اضافه می شود، می افزاید: این بیمارستان با نام «عمید نوری» با مشارکت دولت و خیرین سلامت در حال ساخت است که خاک برداری آن انجام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی عیدی

      خط لوله مشترک ایران پاکستان..
      خط لوله صلح...
      خط لوله ایران ترکیه
      خط لوله ایران و ....ـ
      جای بسی تاسف است کشورمان جایگاه ۲ را از لحاظ منابع گازی در اختیار دارد و هموطنانمان این طور به خاطر نبود گاز گشی روستا یا شهرشان در مضیغه باشند یا خدای ناکرده به خاطر کپسول کشته شوند.ای مسئول که حقوق آنچنانی می گیری و ... از خدا بترس در برابر این کشته ها مسئولی... فکر نکن به تو ربطی نداره..
      آیا وقت آن نرسیده بهانه های واهی هم چون هزینه در بر داشتن لوله کشی به روستاها یا صعب العبور بودن کنار گذاشته شود...

      تمام روستاهای ایران باید گاز کشی شوند و از امکانات رفاهی حداقلی برخوردار شوند...

    • احسان

      تاسف باعث اینهمه کمبود،،با اون اختلاس ها چند بیمارستان میشه ساخت بدون نیاز ب کمک خیرین؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج