۳۴۹۵۷۲
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

کاواساکی رکورد سرعت را شکست

در جریان افتتاح پل عثمان غازی، که به گردن‌بند خلیج ازمیت معروف شده است، کاواساکی با جدیدترین هایپربایک مسابقه‌ای خود یعنی NINJA H۲R توانست رکورد سرعت موتورسیکلت‌ها را در جهان جابجا کند.

وب سایت جی اس ام: در جریان افتتاح پل عثمان غازی، که به گردن‌بند خلیج ازمیت معروف شده است، کاواساکی با جدیدترین هایپربایک مسابقه‌ای خود یعنی NINJA H۲R توانست رکورد سرعت موتورسیکلت‌ها را در جهان جابجا کند.

در دنیای موتورسیکلت‌ها هنوز کسی نتوانسته است رکورد سرعت 605 کیلومتر برساعت سال 2010 را جابجا کند که تیم Ack Attack ثبت کرده بود. این رکورد البته برای موتورسیکلت معمولی نیست و حتی در شرایط معمولی نیز به دست نیامده است.

کاواساکی رکورد سرعت را شکست

حالا اگر موتورسیکلت‌های تولیدانبوه را درنظربگیریم، باید گفت که تقریبا از اواخر دهه ۹۰ میلادی سوزوکی هایابوسا با حداکثر سرعتی حدود ۳۱۲ کیلومتربرساعت به مدت یک دهه سلطان سرعت جهان بود. بعد از آن کاواساکی ZX-۱۴ و همچنین ZX-۱۲R نیز تقریبا با همین سرعت وارد باشگاه سریع‌ترین‌ها شدند تا اینکه در ۲۰۱۳ دوکاتی با آوردن Panigale R و رسیدن به سرعت ۳۲۵ کیلومتربرساعت ژاپنی‌ها را پشت سرگذاشت.

زمان گذشت تا 2015 که سریع‌ترین خیابانی جهان دوباره به دست کاواساکی معرفی شد؛ Ninja H2 اولین موتورسیکلت جهان بود که به مرز 330 کیلومتربرساعت می‌رسید. H2 یک مدل مسابقه‌ای هم دارد که H2R نامیده شده و مختص پیست‌هاست.

کاواساکی رکورد سرعت را شکست

هردو مدل H۲ و H۲R نخستین موتورسیکلت‌هایی هستند که انجین‌شان با سوپرشارژ پرخورانی می‌شود. انجین هردو آنها ۴ سیلندر ۹۹۸ سی‌سی است، با این تفاوت که در H۲ حداکثر قدرت مابین ۲۰۰ تا ۲۱۰ اسب‌بخار است، ولی برای H۲R این قدرت به ۳۱۰ تا ۳۲۶ اسب‌بخار می‌رسد که یعنی قوی‌ترین موتورسیکلت مسابقه‌ای کارخانه‌ای جهان!

کاواساکی حداکثر سرعت H2R را تاکنون رسما اعلام نکرده بود، به همین دلیل در منابع مختلف سرعت‌های متفاوتی برایش اعلام شده است. اما بعد از گذشت یک سال به تازگی فرصتی برای کاواساکی فراهم شد تا حداکثر سرعت این هیولای دوچرخ را به جهانیان نشان دهد.

کاواساکی برای انجام دادن این کار از چهار ماه پیش آماده شد. روز ثبت رکورد نیز ۱۰ تیرماه بود؛ یعنی همان روزی که پل تازه‌تاسیس Osman Gazi باید در ترکیه افتتاح می‌شد. به لطف شرایط جوی مناسب و دقیقا در ساعت ۵ صبح روز افتتاحیه، کاواساکی با H۲R برای ثبت رکورد روی این پل رفت. مسئولیت راندن H۲R نیز به کنعان سوفوغلو (Kenan Sofuoğlu) سپرده شد.

کاواساکی رکورد سرعت را شکست
سوفوغلو موتورسوار ۳۱ ساله تیم ردبول است که اصالتا ترکیه‌ای بوده و با داشتن ۵ عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی سوپراسپرت (WorldSSP) هم‌اکنون پرافتخارترین موتورسوار جهان در این رشته محسوب می‌شود.

نینجا H2R در جریان این رکوردگیری توانست به حداکثر سرعت 400 کیلومتربرساعت دست یابد. سوفوغلو این رکورد را درحالی ثبت کرد که در تست هفته گذشته خود به بیشتر از 390 کیلومتربرساعت نرسیده بود. سوفوغلو برای رسیدن به این سرعت باید مسیر 1.5 کیلومتری را حداکثر در 30 ثانیه طی می‌کرد اما شانس با او یار بود و در 26 ثانیه به سرعت 400 رسید.

جالب است بدانید حداکثر فشار سوپرشارژ H2R در جریان این رکوردگیری به 159 کیلوپاسکال رسید که رقم بسیار بالایی برای انجین موتورسیکلت‌هاست. برای مقایسه کافی است بدانید حداکثر فشار توربوهای انجین 16 سیلندر 8 لیتری بوگاتی ویرون حدود 131 کیلوپاسکال است.

کاواساکی رکورد سرعت را شکست

کاواساکی رکورد سرعت را شکست

کاواساکی رکورد سرعت را شکست
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج