۳۵۰۷۳۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بورس تهران در احاطه اخبار منفی

بورس تهران اولین روز این هفته از معاملات را تحت تاثیر اخبار منفی ناشی از آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی، افت جهانی قیمت نفت و ممنوعیت فروش هواپیمای بوئینگ به ایران، با شرایط نزولی پشت سر گذاشت.

ایسنا: چندی پیش خبر از نهایی شدن قرارداد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بوئینگ، برای خرید ۱۰۰ فروند هواپیما در رسانه ها پیچید و همین خبر به سهم خود توانست بازار سرمایه ایران را تحت تاثیر قرار دهد و فضای منفی بورس تهران را تا حدودی تلطیف کند. اما پنج شنبه گذشته اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا تدابیر تازه‌ای را با هدف مسدود کردن فروش هواپیماهای مسافربری بوئینگ به ایران تصویب کرد.

ممنوعیت فروش بوئینگ به ایران و نگرانی‌ها از بابت لطمه به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بازیگران بازار سرمایه ایران را امروز محتاط تر کرد و این موضوع توانست شرایط ابهام آلود بورس را تا حدودی بیشتر در کما فرو برد.

از طرف دیگر آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی از دیگر اخباری بود که در روزهای گذشته به وقوع پیوست و توانست روی معاملات هلدینگ خلیج فارس تاثیر گذار باشد، به طوری که در معاملات امروز صنایع پتروشیمی خلیج فارس شاهد بیشترین کاهش ارزش بازار بود و بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بازه نقدی و قیمتی بازار داشت.

افت جهانی قیمت نفت خام نیز این روزها بر بازار سرمایه سایه افکنده است. به طوری که نفت برنت در هفته گذشته حدود هشت درصد کاهش در قیمت جهانی را ثبت کرد که این افت قیمت، بزرگترین کاهش هفتگی از ماه ژانویه بود.

به طور کلی تالار شیشه‌ای تهران بعد از سه روز تعطیلی با اخبار منفی متعددی رو به رو شد که مجموع این اخبار توانست بورس تهران را که مستعد ریزش هم بود بیشتر وارد فاز منفی کند و از کانال ۷۴ هزار واحدی هم پایین تر ببرد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای معاملات امروز شروع به کاهش کرد و در پایان ۳۳۲ واحد کاهش یافت و به مقدار ۷۳ هزار و ۷۱۶ واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن نیز با ۲۴ واحد کاهش وارد کانال ۱۳ هزار و ۷۱۱ واحدی شد.

شاخص آزاد شناور، شاخص بازار اول و بازار دوم نیز امروز با کاهش هایی رو به رو شدند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۸۰ میلیارد و ۶۴۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۸۸ میلیون و ۲۰۰ هزار سهم و اوراق قابل معامله طی بیش از ۵۲ هزار نوبت دادوستد بود.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۴ واحد کاهش بیشترین تاثیر را در افت شاخص امروز داشت. بعد از این نماد، ایران خودرو با ۵۴ کاهش واحد به روند نزولی نماگر امروز کمک کرد.

نماد شرکت‌های بانک ملت، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و توسعه صنایع بهشهر از معدود نماگر سبز بازار بودند که توانستند تا حدودی از کاهش بیشتر دماسنج بازار جلوگیری کنند.

کنتورسازی ایران، سایپا و صنایع آذرآب بیشترین ارزش معامله را امروز به خود اختصاص دادند و همچنین سایپا، زامیاد و بانک صادرات ایران بیشترین حجم معامله را دارا بودند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز امروز رکوردار بیشترین کاهش ارزش بازار بود.

آیفکس نیز امروز ۳.۱ واحد کاهش پیدا کرد و به رقم ۷۸۰.۶ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران نیز امروز به ۹۴ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۰۲ میلیون و ۶۱۸ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۱۳ هزار نوبت معامله بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج