adexo3
۳۵۲۲۱۰
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

خسارت میلیاردی آتش‌ به برج سلمان

برج ۱۷ طبقه تجاری – اداری سلمان مشهد غروب یکشنبه طعمه حریق شد و در مدت کوتاهی نمای این برج چند میلیاردی طعمه شعله‌های سرکش شد.

روزنامه ایران: برج ۱۷ طبقه تجاری - اداری سلمان مشهد غروب یکشنبه طعمه حریق شد و در مدت کوتاهی نمای این برج چند میلیاردی طعمه شعله‌های سرکش شد.

حریق کم سابقه ساعت هفت و ۵۵ دقیقه بعدازظهر آغاز شد و در پی آن بیش از ۵۰ آتش‌نشان چهار ساعت برای مهار آتش که از تمامی طبقات زبانه می‌کشید، تلاش کردند که این عملیات با همکاری امدادگران اورژانس، هلال‌احمر و پلیس به پایان رسید و تحقیقات درباره علل و عوامل این آتش‌سوزی گسترده آغاز شد. آتش‌نشانان سرانجام، حریق را در ساعت یازده و پانزده دقیقه شب به طور کامل خاموش کردند.

حریق از بالکن تابستانی در طبقه‌های بالای برج آغاز شد و به دلیل اینکه جنس‌ نمای ساختمان از کامپوزیت بود و ضدحریق نبود، به سرعت به تمام نمای برج سرایت کرد.فرمانده انتظامی خراسان رضوی اتصال شبکه برق را علت آتش‌سوزی در برج سلمان عنوان کرد و گفت: هرگونه احتمال بمبگذاری در برج تجاری اداری سلمان مشهد تکذیب می‌شود.مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد نیز گفت: «پس از اعلام حریق، ابتدا نیروهای آتش‌نشانی به تخلیه اضطراری ساختمان پرداختند و به همین دلیل خوشبختانه تلفات انسانی در این حادثه وجود نداشت.»

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز گفت: ۱۸ نفر در حادثه آتشَ‌سوزی برج سلمان مجروح شدند که ۱۰ نفر به طور سرپایی مداوا شده‌اند.

از عوامل اورژانس ۵ نفر و از امدادگران هلال‌احمر نیز سه نفر مجروح شده‌اند که حال آنها مساعد است. به گفته سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر سگ‌های جست‌وجوگر و زنده یاب هلال‌احمر نیز در مجتمع گردانده شد، اما هیچ موردی گزارش نشده و امدادگران جنازه‌ای پیدا نکرده‌اند.سردار بهمن امیری مقدم فرمانده انتظامی خراسان هم نیمه شب یکشنبه به خبرنگاران گفت: طبق بررسی‌های انجام شده هیچ اتفاق خرابکارانه، بمبگذاری و یا انفجار تروریستی در حریق برج سلمان روی نداده و شایعات منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد.

وی تأکید کرد: نخستین بررسی‌ها حکایت از آن دارد که اتصال سیم برق این حریق را رقم زده است و تحقیقات بیشتر برای روشن شدن علت دقیق آتش‌سوزی ادامه دارد.مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی نیز حادثه برج تجاری- اداری سلمان مشهد را یک آتش‌سوزی عادی دانست و گفت: هیچ انفجاری در آن دخیل نبوده است.یکی از کارکنان روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: در حالی‌که آتش در حال گسترش در سراسر برج سلمان بود در پارکینگ این برج خودروهایی وجود داشت که با سرایت آتش به باک بنزین آنها منفجر می‌شدند و صدای این انفجارها به گوش می‌رسید.

براساس اعلام رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد هشت آتش‌نشان در جریان مهار این آتش‌سوزی دچار مصدومیت و مشکلات تنفسی شده بودند که به بیمارستان منتقل شدند.یکی از کارشناسان سازمان آتش‌نشانی به خبرنگاران گفت: این برج به طور کامل تخلیه شده بود و هنگام آتش‌سوزی کسی در طبقات برج نبود.به گفته شاهدان حادثه شعله‌های آتش چنان سرکش بود که همراه با دود غلیظی از نقاط مختلف شهر مشهد به چشم می‌خورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد کردی از زرند کرمان

      باد اورده را باد می برد

    • بهار

      شما دیدین باد آورد

    • امیر

      خانم بهار هیچ چیزی بی حکایت نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج