adexo3
۳۵۲۸۱۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

طنز: تکنولوژی تغییر حافظه

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در روزنامه شهروند نوشت:

اگر به من بگویند بزرگترین کشف یا اختراع جهان است، فورا یک چیز به ذهنم می‌آید. نه آتش. نه الکل. نه چرخ. نه اینترنت. نه برق و نه... نه هیچ چیز دیگری نمی‌تواند به اختراع و اکتشافی که خدمتتان عرض می‌کنم، برسد. راستش اخیرا محققین ژاپنی موفق به کشف ترفندی جدید برای ایجاد رویاهایی جذاب در ذهن افراد شدند. آنها قادر هستند تا با بهره‌گیری از ایمپلت‌هایی مخصوص سیگنال‌های مربوط رویاها و آرزوهایی شیرین را به مغز انسان فرستاده و سبب ایجاد تجربه‌ای تازه از جهان در شخص شوند. درواقع خلاصه‌اش این است که روزنامه‌ها تیتر زدند: محققان موفق به تغییر حافظه انسان شدند. خوب حتما می‌پرسید چرا این کشف- اختراع را بهترین می‌دانم؟ شما فکر کنید بعد از هشت‌سال دوران مهرورزی این دستگاه را به شما وصل کنند و به شما جوری حالی کنند که آن هشت‌سال دولت قبل نه‌تنها بدترین سال‌های زندگی‌تان نبوده که بهترین سال‌های زندگی‌تان هم بوده و خیلی هم دورهمی خوش گذشته است. یعنی حس کنید وای چقدر عشق و حال کرده‌اید. خوب نیست؟ یا مثلا فکر کنید در کنکور رد شده‌اید. بعد می‌روید به یک مرکز پزشکی مجهز و با استفاده از این متد مطالعاتی با شما کاری می‌کنند که می‌گویید ‌ای بابا چقدر خوشحالم که قبول نشدم. قشنگ نیست؟ اصلا در مبارزه با فقر و کمک به افراد زیرخط فقر هم می‌شود از این تکنولوژی استفاده کرد. همه مستمندان و فقرا و کارتن‌خواب‌ها را جمع کرد در یک صف و یکی‌یکی دستگاه را به آنها وصل کرد و سیگنالی فرستاد که همه این عزیزان احساس شادمانی زایدالوصفی کنند. طوری که با بوق و بر طبل جانانه کوبان بریزند تو خیابان. فقط باید غلظت اثرکردن این روش را جوری تنظیم کرد که این سرخوشی تزریقی منجر به بروز برخی حرکات ناجور در خیابان و انجام قر و حرکات موزون نشود. یعنی ما نباید به خاطر درست کردن یک معضل اجتماعی کاری کنیم که پلیس و گشت ارشاد دچار دردسر شوند.

استفاده از این کشف بزرگ منحصر به اینها هم نیست. شما فکر کن بیمار هستی و به پزشک مراجعه کردی و به شما گفته‌اند بیماری لاعلاجی داری که شاید یک‌درصد با عمل جراحی رفع شود. شما بهتر است به جای این‌که خودتان را درگیر عمل جراحی و اشتباه پزشکی- که این روزها عینهو اشتباه‌های داوری اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد- و قصور در رسیدگی بهداشتی، درمانی کنید، مراجعه کنید به متخصص تغییر حافظه که ایشان با دستکاری حافظه شما کاری کند که یادتان نیاید بیمار بوده‌اید و به قول امروزی‌ها چنان بشورد، ببرد پایین که حتی احساس درد هم نکنید. خود دکتر‌ها هم می‌توانند از این روش استفاده کنند. فکر کنید بر اثر اهمال یا قصور یا اشتباه پزشکی بیمار سرشناسشان فوت کرده است. با استفاده از این روش می‌توانند حافظه مردم را جوری تغییر دهند که مردم از خودشان بپرسند فیلمساز برجسته کشور کی هست؟ جایزه نخل طلایی؟ چی هست؟ کانون پرورش فکری؟ کجا هست؟ طعم گیلاس؟ چه مزه‌ای است؟

فکر نکنید ما از آب گل‌آلود ماهی گرفته‌ایم و قصد تخریب برخی پزشکان بی‌مسئولیت را داریم. نخیر. درهمه حوزه‌ها این روش قابل استفاده است. نمونه سیاسی اقتصادی‌اش موضوع دکل نفتی و محمود خاوری است. می‌پرسید کدام دکل؟ محمود خاوری کیست و مگر چه کار کرده؟ چه جالب. تکنولوژی تغییر حافظه این‌قدر سریع به ایران رسید؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج