adexo3
۳۵۴۵۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

عشق «فولکس واگن پاسات» ۴۰ ساله شد!

شركت فولکس واگن یکی از اصیل‌ترین و خوشنام‌ترین خودروسازان آلمانی بوده که در سطح جهانی نیز از شهرت و محبوبیت خاصی برخوردار است و می‌توان گفت بسياري از مردم با محصولات این برند دوست‌داشتنی آشنا هستند.

عشق «فولکس واگن پاسات» 40 ساله شد!

هفت صبح: فولکس واگن «پاسات» سال آینده تولد 40 سالگی خود را جشن خواهد گرفت. نسل نو پاسات مدل 2013 آماده است تا بیش از هر زمان دیگری رقبای خود را بترساند

شركت فولکس واگن یکی از اصیل‌ترین و خوشنام‌ترین خودروسازان آلمانی بوده که در سطح جهانی نیز از شهرت و محبوبیت خاصی برخوردار است و می‌توان گفت بسياري از مردم با محصولات این برند دوست‌داشتنی آشنا هستند. فولکس واگن در اروپا، برزیل، استرالیا و همچنین آمریکای شمالی از بازار خوب و پر‌رونقی برخوردار است و به تازگی مدل‌های لوکس آن سهم خوبی را در بازار Luxury Cars شرق آسیا به ویژه چین و کره جنوبی به دست آورده‌اند.

عشق «فولکس واگن پاسات» 40 ساله شد!

این خودروساز، شركت‌های مشهوری چون آئودی، پورشه، لامبورگینی، بنتلی، اشکودا، سئات و بوگاتی را در زیر‌مجموعه خود می‌پروراند و با این حساب پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نه‌چندان دور، فولکس واگن به بزرگ‌ترین خودروساز دنیا تبدیل شود.

فولکس واگن در ایران نیز از سابقه درخشاني برخوردار است. مدل بیتل از خوشنام‌ترین خودروهای زمان خود در ایران بود که هنوز هم مدل‌های تمیز و منحصربه‌فرد آن در پارکینگ کلکسیونرهای ایرانی و اعضای کلوپ فولکس بیتل دیده می‌شود. بعدها مدل گلف با قیمتی مناسب و ویژگی‌های فنی تحسین‌برانگیز وارد کشور شد و توجه جوانان را به سمت خود جلب کرد. کیفیت بسیار خوب و دوام بالای مدل‌های گلف، خاطره‌ای خوش از فولکس واگن را در ذهن ایرانیان برجای گذاشت تا سال‌ها بعد عضو دیگری از این خانواده یعنی مدل گل وارد ایران شود و مورد استقبال فراوان علاقه‌مندان قرار گیرد.

عشق «فولکس واگن پاسات» 40 ساله شد!

Passat برای اولین بار به عنوان یک خودروی لیفت بک در سال ۱۹۷۳ وارد بازار شد و بعد از مدت کوتاهی مدل استیشن آن نیز عرضه شد اما سرانجام در سال ۱۹۸۸ مدل سدان پاسات هم به دنیا معرفی شد. امروزه ‌این خودرو در مدل‌های سدان، چهار در کوپه و استیشن به بازار عرضه می‌شود. البته فولکس واگن، تصاویر مدل پاسات Alltrack را نيز منتشر كرده است و پیش‌بینی می‌شود که فروش این شاسي بلند SUV به زودی در کشورهای مختلف آغاز شود .همان‌طور که وعده داده بودیم در این شماره به شرح و بررسی مدل جدید سدان فولکس واگن Passatخواهیم پرداخت که به تازگی خودروساز آلمانی،‌ آن را معرفي كرده است.

عشق «فولکس واگن پاسات» 40 ساله شد!


چهره ظاهری

پاسات از لحاظ ابعاد اتاق و کاربرد در کلاس خودروهای سدان لوکس بزرگ یا همان E-Segment جای می‌گیرد و سبک طراحی آن کاملا ساده اما شکیل و متناسب است که همین ویژگی باعث شده تا جوابگوی سلایق مختلف مشتریان باشد. در نمای جلو، فرم طراحی جلوپنجره عریض و آبکاری شده پاسات با چهار شبکه توجه شما را به خود جلب می‌کند که در کنار گرافیک زیبای کاسه چراغ‌های ساده و چهارگوش آن، هماهنگی دلنوازی را به وجود آورده است.

عشق «فولکس واگن پاسات» 40 ساله شد!

همچنین این نسل از پاسات دارای چراغ‌های LED رانندگی در روز بوده که به صورت نواری مواج در داخل کاسه چراغ‌های جلو جاسازی شده‌اند و به هنگام روشن شدن در روز یا شب بسیار جذاب به نظر می‌رسند. در قسمت پایین سپر نیز چراغ‌های مه‌شکن با ابعادی بزرگ و کشیده خود‌نمایی می‌کنند. در نمای جانبی، شیب ملایم جلوپنجره و کاسه چراغ به سمت عقب باعث شده تا چهره خودرو کمی ‌پویاتر و خشن ‌تر از نمای جلو به نظر برسد اما هرچه به سمت عقب پیش بروید،

سادگی در طراحی خطوط و اجزای بدنه شدت می‌گیرد. دور تا دور محدوده پنجره‌های جانبی مانند اکثر خودروهای امروزه با یک نوار کرومی‌ براق احاطه شده و جالب اینجاست که برای تزئین قسمت پایین درها نیز از این نوار با قطر بیشتر استفاده شده است تا کمی ‌از یکنواختی نمای جانبی کاسته شود. فرم بسیار ساده چراغ‌های عقب پاسات، دقیقا مشابه دیگر محصولات فولکس واگن بوده که ظاهرا اين شركت قصد ندارد، دستی به سر و گوش آن بکشد و در این سال‌ها فقط با تغییر در اندازه زوایا یا ابعاد آن، تفاوت‌هایی جزئی را ایجاد کرده است.

عشق «فولکس واگن پاسات» 40 ساله شد!

در کل می‌توان گفت که نمای عقب پاسات بسیار ساده‌تر از نمای جلوی آن بوده و خلاقیت کمی‌ در طراحی آن به کار رفته است اما طراحان سعی كرده‌اند تا این بی‌حوصلگی در طراحی را با نصب نوار آبکاری شده روی قسمت زیرين در صندوق عقب و همچنین طرفین سپر جبران کنند ولی حاصل کار به ‌اندازه دیگر رقبا، دلچسب و رضایت‌بخش نيست. در واقع می‌توان گفت که مدل پاسات در بخش طراحی مانند دیگر هم قطارانش از ویژگی‌های اسپورت و هیجان‌انگیز بهره نگرفته است.

طراحی داخلی پاسات نیز بسيار ارگونومیک اما ساده بوده که کیفیت بالای قطعات و مونتاژ مثال‌زدنی آنها مانند دیگر مدل‌های فولکس واگن، تحسین‌‌برانگیز است. در وسط داشبورد پاسات، یک ساعت لوکس و آنالوگ نصب شده که ‌این امر امروزه در کابین بسیاری از اتومبیل‌های لوکس مانند مرسدس بنز S-Class و یا کادیلاک CTS دیده می‌شود. کنسول مرکزی نیز نسبتا خلوت بوده و جداسازی مناسب ادوات آن موجب شده تا کار کردن با آنها به آسانی صورت گیرد.

تجربه نشان داده که محصولات آئودی و فولکس واگن از ارگونومی ‌بسیار بالایی برخوردار هستند و با نگاهی اجمالی به فرم غربیلک فرمان پاسات و طراحی صندلی‌ها به صحت این موضوع پی می‌برید. کابین پاسات به صورت استاندارد از چرم مصنوعی پوشیده شده و ابعاد اتاق آن به نحوی است که فضای پا و سر برای سرنشینان جلو و عقب بسیار جادار بوده و برای خودرویی در این کلاس واقعا بی‌نظیر است. ضمن اینکه فرم جدید صندلی‌ها و ماهیچه‌های جانبی آنها، راحتی هر پنج سرنشین این سدان خانوادگی را به خوبی تضمین می‌کند.

عشق «فولکس واگن پاسات» 40 ساله شد!

پاسات در دو رده تجهیزاتی Comfortline سطح تجهیزات متوسط و Highline فول آپشن عرضه می‌شود که از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی آن می‌توان به سیستم صوتی حرفه‌ای با قابلیت پخش DVD و MP۳، بلوتوث هندزفری، مانیتور مرکزی مجهز به سامانه موقعيت‌ياب ماهواره‌ای GPS و TV ،ورودی USB و AUX، چهار چراغ مطالعه، ترمز دستی الکترونیکی ، سامانه ورود و استارت بدون کلید، سامانه کنترل کیفیت هوا ، سامانه تشخیص خستگی راننده، سامانه کمک پارک، آینه‌های تیره‌شونده ، شش کیسه هوا و همچنین سامانه Isofix (نصب ایمن صندلی کودک) اشاره کرد. امکان تزئین کابین پاسات با چوب یا آلومینیوم نیز طبق سفارش مشتری امکان‌پذیر است.

عشق «فولکس واگن پاسات» 40 ساله شد!


توانایی‌های فنی

پاسات 2011 طبق معمول با طیف وسیعی از پیشرانه‌های بنزینیTSIو دیزلیTDI (جمعا 11 مدل) به بازار عرضه شده که اکثر آنها از فناوري پاک BlueMotion استاندارد یورو 6 برخوردار هستند. قوی‌ترین پیشرانه در نظر گرفته شده برای پاسات، مدل V6 4MOTION با قدرت 220 کیلووات و شتاب 5/5 ثانیه است که به طور میانگین 3/9 لیتر بنزین را در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند.

عشق «فولکس واگن پاسات» 40 ساله شد!

همچنین برای انتقال قدرت در این خودرو از گیربکس شش سرعته یا هفت سرعته دو کلاچه DSG بهره گرفته می‌شود. سیستم تعلیق این خودرو، همان مک فرسون معروف است که در اکثر خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از قطعات آلومینیومی‌تشکیل شده است تا با کمک فرمان الکترومکانیکی فولکس واگن، نرمی‌ و فرمان‌پذیری مناسب را برای پاسات به ارمغان آورد.

همچنین این خودرو از سیستم‌های کنترل پایداری هوشمندی چون DCC (کنترل شاسی) و ESP نیز برخوردار بوده تا در سخت‌ترین شرایط، پایداری و هندلینگ رضایت‌بخشی را به نمایش بگذارد. همچنین مدل ۴MOTION چهار چرخ متحرک نیز قابل عرضه به مشتریان پاسات است تا با اطمینان و اعتماد به نفس بیشتری در جاده‌های برفی و لغزنده رانندگی کنند.

عشق «فولکس واگن پاسات» 40 ساله شد!

در خاتمه می‌توان گفت که کیفیت بالای قطعات، فضای جادار کابین، برخورداری از امکانات رفاهی و ایمنی گسترده و همچنین به کارگیری آخرین فناوري‌ها برای تولید پیشرانه‌های کم مصرف و اقتصادی از مهم‌ترین عواملی هستند که باعث شده پاسات در طول چند دهه اخیر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات بازار در این سگمنت باشد. باید منتظر ماند و دید که ‌آیا پاسات ۲۰۱۳ نیز می‌تواند راه دشوار اسلاف خود را بپیماید یا خير.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج