adexo3
۳۵۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ناآرامی‌های لیبی، استارت‌آپ اینترنتی Letter.ly را نابود کرد!

.ly‌ از سال ۱۹۸۸ معرفی شده و رجیستر کننده آن NIC.LY است که زیر نظر دولت لیبی اداره می‌شود. همچنان که ir به ایران اشاره دارد، ly هم به لیبی اختصاص داده شده است. دومین .ly مدتی است جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است، از آنجا که ly با اضافه شدن به یک صفت، آن را مبدل به قید می‌کند، خیلی از کسانی که درصدد هستند، سرویس‌های جدید اینترنتی راه بیندازند، از این دومین استفاده می‌کنند.

خیزش مردم لیبی باعث شده است که دولت لیبی برای محدود کردن گردش آزاد اطلاعات، اینترنت را به صورت دوره‌ای «خاموش» ‌کند و اجازه دسترسی شهروندانش را به فیس‌بوک و یوتیوب ندهد، با این همه صدای شهروندان لیبایی به صورت‌های مختلف توسط جامعه جهانی شنیده می‌شود.

ناآرامی‌های لیبی، استارت‌آپ اینترنتی Letter.ly را نابود کرد!

بسیاری از موارد با استفاده خلاقانه از نام دومین‌ها می‌شود، آدرس‌های اینترنتی جذابی ساخت. در این میان دومین .ly مدتی است جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است، از آنجا که ly با اضافه شدن به یک صفت، آن را مبدل به قید می‌کند، خیلی از کسانی که درصدد هستند، سرویس‌های جدید اینترنتی راه بیندازند، از این دومین استفاده می‌کنند. مشهورترین سرویس که شاید بسیاری از شما بشناسید، سرویس کوتاه‌کننده آدرس اینترنتی bit.ly است.

.ly‌ از سال ۱۹۸۸ معرفی شده و رجیستر کننده آن NIC.LY است که زیر نظر دولت لیبی اداره می‌شود. همچنان که ir به ایران اشاره دارد، ly هم به لیبی اختصاص داده شده است.

اما ناآرامی‌های لیبی به تازگی، سایت‌هایی را که از دومین .ly استفاده می‌کنند، با خطر مواجه کرده است. مدتی پیش، سایت vb.ly برای آنچه که دولت لیبی، ‌تضاد محتوای آن با شریعت اسلام قلمداد کرد، نام خود را از دست داد و امروز طبق اخبار منتشر شده، استارت‌آپ اینترنتی به نام Letter.ly هم با مشکل مواجه شده است.

مسئولان این سایت در ایمیلی که برای کاربران خود فرستاده‌اند، نوشته‌اند که عوارض جانبی جنگ لبیی، باعث شده است که با به اتمام رسیدن زمان رجیستر دومین، آنها قادر به تجدید آن نشوند، برای همین آنها محبور شدهاند که letterly.net را ثبت کنند.

Letter.ly را سام لسین، مؤسس سایت Drop.io و کارمند فعلی فیس‌بوک راه انداخته بود.

دومین .ly ، دارای پنج روت سرور است که تنها ۲ تا از آنها در خود لیبی هستند، بنابراین خاموشی اینترنت در لیبی از این لحاظ نگرانی ایجاد نمی‌کند. در حال حاضر تنها باید صاحبان سایت‌هایی نگران باشند که زمان رجیستر دومین‌شان رو به اتمام است و به سبب مشکلات اینترنتی و آشفتگی‌های به وجود آمده، نمی‌توانند از طریق NIC.LY دومین رجیستر کنند.

این مسئله نشان می‌دهد که صاحبان استارت‌آپ‌ها باید در انتخاب دومین دقت زیادی کنند و چنانچه با خوش‌ذوقی آدرس اینترنتی جالبی از ترکیب دومین و نام سایت ساختند، به این مسئله هم دقت کنند که دومین‌های سطح بالای متعلق به بعضی از کشورها، ممکن است با مشکلات پیشبینی‌نشده مواجه شوند.

منبع : ۱Pezeshk.com
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج