۳۵۵۸۴۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

فتح‌الله گولن هیلاری را دوست دارد!

مردی که مقصر کودتای ناکام ترکیه معرفی شده، می‌گوید که در زمان بروز رسوایی لوینسکی برای بیل کلینتون، دوست مکاتبه‌ای هیلاری بوده است.

خبرگزاری ایسنا: مردی که مقصر کودتای ناکام ترکیه معرفی شده، می‌گوید که در زمان بروز رسوایی لوینسکی برای بیل کلینتون، دوست مکاتبه‌ای هیلاری بوده است.

فتح‌الله گولن، روحانی ترک‌تبار ساکن ایالت پنسیلوانیای آمریکا که جزو مخالفان اردوغان محسوب می‌شود، یکی از حامیان هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

گولن در مصاحبه با دیلی بیست با ستایش از وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: از نظر من کلینتون زنی شجاع و مهربان است. در جریان کمپین انتخاباتی کلینتون برای سنا، دیدار کوتاهی داشتیم. آن دورانی که بیل کلینتون (رئیس‌جمهوری وقت آمریکا) دچار مشکل شده بود، نامه‌ای برای او نوشتم و گفتم که او رئیس‌جمهوری موفق است و هیلاری پاسخ آن را داد. می‌دانستم که او امید بزرگی برای کشورش است.

به گفته گولن، پس از بروز رسوایی جنسی بیل کلینتون با مونیکا لوینسکی، کارآموز کاخ سفید "شرایط دشواری" به وجود آمد. کمپین هیلاری کلینتون واکنشی به اظهارات گولن نداشته است. گولن و دستیارانش هم نتوانستند که کپی نامه‌ مورد نظر هیلاری را به خبرنگار دیلی بیست نشان دهند.

این مخالف دولت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه که سابقا دوست و متحد او بوده است، گفت: اگر کلینتون در انتخابات پیروز شود، قطعا منافع آمریکا را در اولویت قرار می‌دهد. او قطعا موضع و روابط کشورش با سایر جهان را در اولویت قرار می‌دهد و بنابراین ما او را به وارد کردن خرده مسائلمان در دستورکاری او مشغول نمی‌کنیم.

گولن فردی است که از طرف اردوغان به عنوان مغز متفکر کودتای ۱۵ - ۱۶ ژوئیه معرفی می‌شود. با این حال، گولن هرگونه مشارکت در کودتای ناکام را رد کرده و دولت اردوغان را با نازی‌ها مقایسه کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه تیتر بدی ! مثل مجله های زرد! دارید خودکشی میکنید تا مشتری جذب کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج