جاباما
۳۵۷۷۸۸
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

جنتی: قانون استفاده از ماهواره اصلاح شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اصلاح قانون استفاده از ماهواره گفت: بخش قابل توجهی از مردم از ماهواره استفاده می‌کنند و بر اساس قانون، متخلف به شمار می‌آیند. بهترین کار در این زمینه، اصلاح قانون استفاده از ماهواره است.

خبرگزاری ایسنا:‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اصلاح قانون استفاده از ماهواره گفت: بخش قابل توجهی از مردم از ماهواره استفاده می‌کنند و بر اساس قانون، متخلف به شمار می‌آیند. بهترین کار در این زمینه، اصلاح قانون استفاده از ماهواره است.

علی جنتی مراسم رونمایی از نخستین گالری مجازی ایران با بیان اینکه "تعداد قابل توجهی از مردم در حال حاضر از ماهواره استفاده می‌کنند"، گفت: از سال ۷۳ با قانونی که تصویب شد در این زمینه معذوریت قانونی وجود دارد و باید با متخلفان برخورد شود. بنابراین بخش قابل توجهی از مردم در این زمینه متخلف از قانون به حساب می‌آیند. بهترین کار، اصلاح قانون است. ماهواره هم مثل دیگر پدیده‌های نوین جهان که در ابتدا برای ما عادی نبود و کم‌کم عادی شد، باید پذیرفته شود.

وی افزود: باید بپذیریم که این وسیله هم نکات مثبت و هم نکات منفی دارد و می‌توان از آن استفاده صحیح یا نادرست کرد. باید به سمتی برویم که فرزندانمان در خانواده و مدارس از همان کودکی در این زمینه تربیت شوند و فرهنگ‌سازی برای استفاده از ماهواره صورت بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: صحبت‌های من در این‌باره یک نظر شخصی بوده است، اما کمیسیون فرهنگی مجلس ابراز علاقه کرده تا برای اصلاح قانون کارهایی انجام شود تا مردم نیز از عنوان متخلف از قانون بیرون بیایند.

جنتی همچنین درباره ارتباط موزه هنرهای معاصر و نمایش آثار این موزه در کشورهای دیگر گفت: ما به دنبال راهی بودیم که موزه از درآمدهای خود استفاده کند؛ یک زمانی این بحث مطرح شد که موزه از یک راه قانونی به بنیاد رودکی که یک نهاد عمومی و غیردولتی است ملحق شود اما دیدیم که سوءتفاهم پیش می‌آید و عده‌ای فکر می‌کنند ما می‌خواهیم موزه را به بنیاد رودکی واگذار کنیم. در حال حاضر به دنبال این هستیم که با یک راه قانونی درآمدهای موزه را به خودش برگردانیم.

وی همچنین اظهار کرد: مقامات فرهنگی و هنری کشورهای آلمان و ایتالیا خیلی اصرار داشتند که حتماً آثار هنری ایران با رعایت اصول بیمه‌ای در این کشورها به نمایش گذاشته شود. ما از این حرکت حمایت می‌کنیم.

وزیر ارشاد درباره سرانه پایین مطالعه در ایران نیز گفت: آمار در این زمینه، شناور است اما وضعیت ما مطلوب نیست. با وجود کارهایی که در نهاد کتابخانه‌های عمومی در زمینه برگزاری جلسات و نشست‌ها برای معرفی کتاب‌ها و آثار خوب تألیفی انجام شده و سایر نهادها هم در این زمینه فعالیت کرده‌اند اما مطالعه هنوز به صورت ملکه در ذهن افراد جای نگرفته است. باید کاری کنیم که افراد به صورت طبیعی به سمت کتاب بروند.

او افزود: در حال حاضر می‌بینیم که هرکس با تبلت و تلفن همراهش دائماً در حال خواندن چیزی است و ممکن است با همین روش کتاب‌هایی هم خوانده شود اما این جای آثار مکتوب را نمی‌گیرد. ناشران در این سال‌ها سعی کرده‌اند کتاب‌ها را به‌گونه‌ای همراه با مخاطب ارائه کنند. باید این فرهنگ را تقویت کنیم. البته صدا و سیما هم خیلی می‌تواند در این زمینه نقش داشته باشد.

وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش، در برابر پرسشی که بر اساس آن، به عقیده سؤال‌کننده، در محتوای برخی تئاترها بی‌اخلاقی‌هایی وجود دارد، گفت: ممکن است برخی از تئاترها این حالت را داشته باشند. البته نمایش‌نامه‌ها به تأیید و تصویب ارشاد می‌رسد اما متأسفانه گاهی در عمل تخلف می‌شود و ما می‌بینیم که هنگام نمایش برخی دیالوگ‌ها تغییر می‌کنند. هر شب تعداد زیادی تئاتر اجرا می‌شود و نظارت بر آن‌ها کار مشکلی است، با این حال در نظارتی که داشته‌ایم و گاه با تذکر خود تماشاگرها اشکالاتی به محتوای تئاترها وارد بوده و ما مجبور بودیم که آن‌ها را اصلاح کنیم و اگر اصلاح نشده متوقف کرده‌ایم.

جنتی در ادامه درباره روند افشای فیش‌های حقوقی اظهار کرد: گمان نمی‌کنم سازمان سینمایی فیش کسی را منتشر کرده باشد. آقای ایوبی به خاطر اینکه این اتهام به او وارد شده بود که حقوق کلانی می‌گیرد، از خودش دفاع کرد و در مطالبی برخی حرف‌ها زده شد که در گذشته رقم‌هایی بالا از دست ما خارج شده و حیف و میل‌هایی انجام شده است.

او افزود: متأسفانه افشای فیش‌های حقوقی در حال حاضر به عنوان یک ابزار سیاسی برای برخورد با رقبا به کار برده می‌شود. یک وقتی و یک جایی مطرح شد که افرادی حقوق بالا می‌گیرند و باعث شد دولت تصمیمات جدی در این زمینه بگیرد مثل اینکه لایحه‌ای به مجلس بدهد و قانون استخدام کشوری اصلاح شود و سقفی برای بالاترین حقوقی که یک نفر می‌تواند در کشور داشته باشد تعیین شود. دولت متوجه این وضعیت شده است و مقابله می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه در حال دور زدن همن
      دنیا انسان هارو . انسانها همدیگرو
      کشور ها پیشرفته همدیگرو
      دولت ایران تحریم هارو .زنجانی دولت و دنیارو

      و... دایره وار ادامه داره

    • نجیم سهرابی

      به نظر من اگر مجلس و دولت بام اندیشی برنامه جامعی در قالب قانون با نظر کارشناسی ونظر مقام معظم رهبری و علما و مراجع عظام تقلید انجام پذیرد بسیار عالی است

    • بدون نام

      ایشون عجیب انسان شریفی است محدودیت نتیجه عکس داره محدودیت آگاهی نمیده حتی بعضی ها رو به لج میندازه

    • بدون نام

      درود به وزیر لایق

    • محسن

      سلام ..جتاب جنتی خودت رو خسته نکن .... انتظاری بیش از این نیست که حالا حالا ها ماهواره ازاد نشه .....قشنگی کار هم اینه که ما دم از فرهنگ و پیشرفت و علم هم میزنیم .........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج