۳۵۸۹۸۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

حرکت فراكسيون اميد آهسته و پيوسته

محمد عليجانی در روزنامه آرمان نوشت: جريانات فعال سياسي در كشور را بايد به دو جناح اصلاح‌طلبان و اصولگرايان تقسيم كرد، جرياناتي كه در مديريت سياسي كشور تاثيرگذارند و با وجود افت و خيزهاي فراوان كماكان در حاكميت حضور دارند.

محمد عليجانی در روزنامه آرمان نوشت: جريانات فعال سياسي در كشور را بايد به دو جناح اصلاح‌طلبان و اصولگرايان تقسيم كرد، جرياناتي كه در مديريت سياسي كشور تاثيرگذارند و با وجود افت و خيزهاي فراوان كماكان در حاكميت حضور دارند.

اين رويه در مجلس دهم نيز صادق است و شاكله كلي مجلس را اين دو جريان تشكيل می‌دهند اگرچه در مقاطع و زمان‌هايي مانند انتخابات مجلس دهم، جريانات ائتلافي نيز با محوريت اصلاح‌طلبي و اصولگرايي شكل گرفته است، همچون ليست اميد كه متشكل از اصلاح‌طلبان، بخشي از اصولگريان و حاميان دولت يازدهم بود و برآيند آن تشكيل فراكسيون اميد در مجلس شد.

با استناد به طول عمر مجلس دهم و تجربياتي كه در اين چند ماه حاصل شده است، به نظر می‌رسد دو طيف اصلاح‌طلبان و اصولگرايان هدف شان تعامل با يكديگر در جهت تحقق مسئوليت خطير نمايندگي ملت باشد. اما در اين ميان پيدايش فراكسيوني جديد به نام فراكسيون مستقلان اگرچه مغايرتي با كارويژه و ذات قوه قانونگذاري ندارد اما با نگاه به نام برخي از اعضاي آنكه جزو طيف اصولگرايان يا اصلاح‌طلبان هستند، اينچنين به نظر می‌رسد كه آينده و افق اين فراكسيون چندان روشن نيست.

اينكه نام آقاي كاظم جلالي كه يك فرد اصولگرا است و از طرف ديگر جز موتلفين ليست اميد در انتخابات مجلس دهم بود، به عنوان رئيس اين فراكسيون شنيده می‌شود، بر ابهامات موجود درباره دلايل و ماهيت تشكيل اين فراكسيون می‌افزايد و ايشان نمي‌تواند نمايندگي يا نماد فراكسيون مستقلان مجلس باشد. تاكيد می‌كنم كه از منظر فردي و جناحي و همچنين بر اساس اصول جناحي و فراكسيوني هيچ مانعي در برابر شكل‌گيري يا فعاليت فراكسيون‌هاي متعدد و متنوع در مجلس وجود ندارد.

حتي بايد گفت كه از اين تكثر و تنوع در مجلس دهم استقبال هم می‌شود اما آنچه ضروري است، مشخص شدن گرايشات اعضاي اين فراكسيون است. بر اين اساس تنها كساني مستقل هستند و پذيرفته‌اند كه خارج از اين دو جناح غالب در كشور فعاليت كنند، بايد عضو اين فراكسيون شوند. علاوه بر اين، اگر افرادي گرايشات جناحي هم داشته باشند اما با توجه به اينكه مستقل وارد مجلس شده‌اند اين حق را دارند كه فراكسيون مستقلان را شكل دهند.

با اينهمه آنچه روشن است، اين نكته است كه آرايش سياسي مجلس دهم بايد در مسير تقويت و ارتقای وظايف نمايندگان خانه ملت باشد و در اين راستا فراكسيون اميد فارغ از مسائل مطروحه درباره فراكسيون، در فضايي تعاملي و مدبرانه به دنبال تحقق اهداف خود با استناد به اسناد بالادستي و سياست‌هاي كلان نظام است و در اين مسير آهسته و پيوسته گام برمي‌دارد و همه اعضا سعي دارند تا اين روند منسجم و تعاملي در مطلوب‌ترين شكل تداوم يابد كه اين مهم نيازمند عزم و اراده فراكسيون اميدي‌ها است و اين روحيه در تك‌تك آنها به غايت مشاهده می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج