۳۵۹۰۰۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دام دو شیاد برای متقاضیان خرید خودرو

«سود کم» و «تحویل سریع خودرو» وعده‌هایی بود که گردانندگان یک شرکت لیزینگ خودرو به مشتریان‌شان می‌دادند. آنها با این وعده توانستند صدها نفر را به دام بیندازند و دست به کلاهبرداری میلیاردی بزنند.

رکنا: «سود کم» و «تحویل سریع خودرو» وعده‌هایی بود که گردانندگان یک شرکت لیزینگ خودرو به مشتریان‌شان می‌دادند. آنها با این وعده توانستند صدها نفر را به دام بیندازند و دست به کلاهبرداری میلیاردی بزنند.

اولین شاکی این شرکت جوانی بود که چند روز قبل به دادسرای ناحیه۲ سعادت‌آباد رفت. او برای خرید خودروی پژو پرشیا ۱۵میلیون تومان به‌حساب این شرکت واریز کرده بود اما بعد از چند‌ماه رفت‌وآمد وقتی به نتیجه‌ای نرسید تصمیم گرفت از مدیران آنجا شکایت کند. او به بازپرس پرونده گفت: آگهی تبلیغاتی این شرکت را در یکی از روزنامه‌ها دیدم. این شرکت سود کمتری نسبت به سایر شرکت‌های لیزینگ دریافت می‌کرد و از طرفی اعلام کرده بود خودرو را هم سریع تحویل می‌دهد.

از سویی برای ضامن هم سختگیری چندانی نداشت. به همین دلیل من هم ۱۵میلیون تومان به‌حساب مدیران شرکت که زن و مردی جوان بودند واریز کردم و منتظر تماس آنها شدم. این شرکت ۲سال سابقه داشت و در این مدت همه مشتریان از آن راضی بودند. با خودم فکر کردم که به‌زودی صاحب خودرو می‌شوم و مشکلاتم برطرف می‌شود.

اما وقتی برای تحویل خودرو به دفتر شرکت رفتم مدام به من وعده و وعید می‌دادند و می‌گفتند که کارخانه خودروی آماده ندارد. من هم مدتی صبر کردم ولی وقتی به نتیجه‌ای نرسیدم تصمیم گرفتم از خرید خودرو انصراف بدهم. مدیر شرکت هم به من یک چک ۴ماهه داد و مبلغی از پولم را هم کم کرد. این شاکی ادامه داد: چند روز قبل وقتی برای پیگیری به دفتر شرکت رفته بودم متوجه شدم بجز من حدود ۱۰نفر دیگر هم چنین شرایطی دارند. آن زمان بود که تصمیم گرفتیم از شرکت شکایت کنیم.

اظهارات این مرد شروع پرونده‌ای پیچیده بود. چرا که خیلی زود تعداد شاکیان از ۲۰۰نفر گذشت. ماه‌ها تبلیغات این شرکت باعث شده بود افراد زیادی به دام آن بیفتند. بیشتر مالباختگان افرادی بودند که توان خرید نقدی خودرو را نداشتند و امیدوار بودند با کمک این شرکت لیزینگ صاحب خودرو شوند اما هیچ کدام از آنها از نقشه‌ای که زن و مرد جوان برای آنها کشیده بودند اطلاع نداشتند.

در چنین شرایطی حکم جلب ۲متهم اصلی صادر شد.

با اینکه متهمان گریخته بودند و هیچ‌کس از آنها اطلاعی نداشت اما مأموران پلیس با بررسی منابع اطلاعاتی خود توانستند آنها را دستگیر کنند. دستگیری متهمان در حالی است که با برملا شدن کلاهبرداری‌های این شرکت هر روز بر تعداد شاکیان افزوده می‌شود. از سویی شواهد به‌دست آمده حاکی از آن است که متهمان از طعمه های‌شان که شمار آنها دست‌کم به ۲۰۰نفر می‌رسید، بین ۴تا ۶۰میلیون تومان ودیعه برای فروش اقساطی خودرو دریافت کرده‌اند.براساس این گزارش، هم‌اکنون متهمان در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج