۳۵۹۶۴۰
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

پیشنهاد نبش قبر عباس کیارستمی!

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: در پرونده پزشکی کیارستمی من سوال مطرح کردم که چه کسی جواز دفن برای ایشان صادر کرده است؟ وقتی شک و ابهام وجود دارد باید کالبد شکافی صورت می گرفت.

خبرگزاری ایلنا نوشت: بهمن کیارستمی به سخنان علی نوبخت (رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس) درباره نبش قبر عباس کیارستمی واکنش نشان داد.

متن یادداشت بهمن کیارستمی خطاب به علی نوبخت (رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی) که به شرح زیر است:

من هرچقدر سعی می‌کنم حقوقی و قانونی و مجلسی و منطقی جواب این حضرات رو بدم نمیشه و هردم از این باغ بری میرسه. این دکتر علی نوبخت رو کجای دلمون بذاریم آخه؟ ایشون قبلا فرموده بودن "چه کسی به کیارستمی اجازه پرواز داد" و حالا هم فرمودن: "چه کسی اجازه دفن داد" و میل دارند که نبش قبر بشه.

البته به دلیل مکاشفات تازه‌ای که در پرونده به دست اومده به این نتیجه رسیدن: "نکته‌ای که اخیرا متوجه شدم، یکی از اطبایی که متخصص خون است عنوان کرد که یکی از دوستان مرحوم کیارستمی که متخصص بیهوشی بوده است و ایشان مرحوم را به بیمارستان جم بردند؛ به من زنگ زدند و گفتند ایشان را ببینم. دیدم که گویا از بیماری ماه‌هاست رنج می‌برد و خون بدن ایشان دفع شده بود و ضعف و بی‌حالی مفرط برایشان مستولی شده و حاکی از این بود که زخم خونریزی‌دهنده بود و بیماری قلبی هم داشتند و قرص پلاویکس استفاده می‌کردند این‌ها همه عوارض عمل را زیاد می‌کند."

برادر من لازم نبود این دکتر در گوش اون دکتر و اون دکتر در گوش شما اینها رو بگه تا از این راز مطلع بشین. اینها در اولین صفحه پرونده پزشکی موجوده و اگر پیش از اظهارنظر، ده دقیقه وقت گذاشته بودین و پرونده رو یک ورقی زده بودین، الان از این کشفیاتتون هیجان‌زده نمی‌شدین. بعله کم‌خونی و بی‌حالی داشت و اگر نداشت دلیلی برای مراجعه به بیمارستان و انجام کولونسکپی نبود. پلاویکس و وارفارین هم که این روزها نقل و نباته و خیلی‌ها ازجمله کسانی که به دلیل گرفتگی عروق، ستنت دارن این قرص‌ها رو مصرف می‌کنن.

به هر حال وقتی که همه پرونده رو خوندین بیاین درباره نبش قبر با هم صحبت کنیم، اما برادرانه عرض می‌کنم بعد از این لازم نیست هر چیزی رو که به سمع‌تون رسید هیجان‌زده اعلام کنین. مسئولین روابط عمومی و مشاوران رسانه‌ای کارشون همینه که اطلاعات شما رو پالایش کنن و بهتون بگن کی و کجا حرف بزنید و چی رو بگین و چی رو نگین. ا

ین مشکل تنها شما هم نیست، از صحبت‌های رییس بیمارستان جم درباره پول بیمارستان تا عکس معروف اورتوپد همون بیمارستان، از بیانیه نظام‌پزشکی در دفاع از پزشکان تا اظهارات رییس دانشگاه علوم پزشکی درباره تکرر حکم ماموریت فقط به حاشیه‌ها دامن زده و کار رو خراب‌تر کرده. یا یک مشاور رسانه‌ای استخدام کنین یا دندون روی جیگر بذارین تا نظام‌پزشکی نتیجه رو اعلام کنه.


چه کسی جواز دفن کیارستمی را صادر کرد؟

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: در پرونده پزشکی کیارستمی من سوال مطرح کردم که چه کسی جواز دفن برای ایشان صادر کرده است؟ وقتی شک و ابهام وجود دارد باید کالبد شکافی صورت می گرفت.

دکتر علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ما درباره پرونده «عباس کیارستمی» و عدم ناظر بر پرونده های پزشکی گفت: بنا به ضروت در پزشکی که منافع عموم دیده شده اگر قرار است اشکالی هم بروز کند باید در جمعی که آشنای به مسایل باشند حک و اصلاح شود و اظهار نظر شود که اگر کار درست پیش نرود دودش به چشم بیماران خواهد رفت.

وی ادامه داد: ما نمی گوییم اشکالات پزشکان بررسی نشود باید با شداد و غلاظ هم مورد توجه قرار گیرد، علت این که در نظام پزشکی اشکالات رسیدگی می شود زیرا این نظام دسترسی به خبرگان و کارشناسان دارد. اهمیت یک قضاوت به این است که کار به درستی کارشناسی و کالبدشکافی شود و کارشناسان در آن نظر بدهند. کارشناسان پزشکی به یک شکلی جزء نظام پزشکی هستند و رئیس کل نظام پزشکی و معاونت قضایی دسترسی به این افراد دارند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم گفت: قانونگذار گفته به دلیل اشرافی که سازمان نظام پزشکی به کمک کارشناسان به پیچیدگی و فنی بودن آن مسئله دارد پس محاکم در این سازمان (نظام پزشکی) تشکیل شود اما به این صورت که نماینده دادستان یا نماینده رئیس قوه قضائیه و پزشکی قانونی در آن شوراها حضور دارند. یک پرونده در قوه قضائیه اگر بخواهد مسایل مربوط به آن روشن شود یک قاضی یا بعضاً دو تا سه نفر به آن رسیدگی می کنند اما در محاکم انتظامی نظام پزشکی حداقل 7 یا 9 تا 15 نفر حضور دارند که تعدادی از قوه قضایی در این جلسه حاضرند. نکته قابل اهمیت این است که گردانندگی دادگاه پزشکی برعهده قاضی است . درباره پرونده مرحوم کیارستمی از قوه قضاییه، پزشکی قانونی ، تعزیرات پزشکی حضور دارند و با این ترکیب به واقعیت و عدالت بیشتر نزدیک می شویم ترکیب اعضایی که محاکم انتظامی نظام پزشکی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف اضافی موقوف.
      آقا بهمن،غلط کرده کسی بخواد نبش قبر کن
      ه.

    • بدون نام

      اسم نبش قبرمیگیرند پرونده مختومه بشه وازشکایت صرف نظرشه

    • بدون نام

      دقت كرديدي اخيرا هر آدم معروفي كه ميميره يكي از نزديكاش به پديده منزجر كننده برادر پاشايي برا مطرح كردن خودش گرفتار ميشه اون يكي پسر كيميايي خيلي محترم هست اين از اولشم بيانينه ميداد خوشتيپ بياييد مراسم و... يكي نيست بهش بگه كسي كه اقعا محبوبيت داره بين مردم نيازي نيست برا زنده نگهداشتن يادش و مطرح كردن خودت هر روز يه حرفي بزني

    • جعفر نبیلی

      بس کنید این شامورطی بازیارو برید به کارتون برسید بیکارهای مفسد

    • بدون نام

      پسر اون اقا مثل اینکه توهم زده اقای نوبخت گفته اگر مرگ اون اقا مشکوک بوده کی اجازه دفن داده باید کالبد شکافی میشده

    • بدون نام

      کاش در مورد همه بیماران همچین پیگیری میشد نه فقط افراد سرشناس و دارای تریبون
      بیمارانی و سرپرستانی که در بیمارستانها به خاطر نداشتن پول جانشان را از دست میدهند و خانواده ای را هم به دنبال خود به فنا می برند
      حالا ایشان هم هزینه درمان داشتند و توانتند به بیمارستانهای خصوصی و خارج از کشور سفر کنند
      ولی کسانی که ندارند و در فقر خود جان از دست میدهند را چه کسی پیگیری میکند؟
      چه کسی مشکلات این افراد را نبش قبر میکند تا برای حل معضل انها فکری کنند؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      آقایان به این نتیجه رسیدند که برای توقف رسیدگی پرونده کیارستمی کاری باید بکنند که یکجا صدای همه قطع شود و آن کار مطرح کردن نبش قبر است.

    • ناشناس

      قرص ضد انعقاد خيلي خطرناك بيشتر مرگ ها منشعش استفاده ازقرص ضد انعقاد كه باعث خونريزي داخلي و مرگ مي شود

    • احمد قراخانی

      جوانان رشیدی از دست دادیم تا این آقا بیاد بره رو بالا خانم نامهرمی رو بوس کنه و قضیه قصور پزشکی پیش بیاد و پول بگیرن و ... که چه ؟آقا سرطان داشته مرده تمام !!

    • بدون نام

      از پدری به اون محترمی این چنین تربیت فرزندی بعیده ،روح مرحوم رو توی؛قبرنلرزونید ،،،اقا بهمن تحصیلاتتون چیه!مثل بی سوادهای طلبکار صحبت میکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج