۳۶۰۰۷۳
۵۳ نظر
۵۰۰۵
۵۳ نظر
۵۰۰۵
پ

واکنش ها به تیتر توهین آمیز «یالثارات»

توهین نشریه یالثارات به شرکت کنندگان در جشن سینمایی حافظ واکنشهای متعددی را در پی داشت. این نشریه با انتقاد تند از نوع پوشش بازیگران حاضر در این مراسم از الفاظ رکیک برای آنها و همسرانشان استفاده کرده است.

پایگاه خبری انتخاب: توهین نشریه یالثارات به شرکت کنندگان در جشن سینمایی حافظ واکنشهای متعددی را در پی داشت. این نشریه با انتقاد تند از نوع پوشش بازیگران حاضر در این مراسم از الفاظ رکیک برای آنها و همسرانشان استفاده کرده است.
هفته نامه یالثارات با منتشر کردن خبری که در آن هنرمندان در جشن حافظ شرکت کرده بودند واکنش تندی نشان داد و با انتشار این خبر از منبعی منتسب به امام صادق به توهین کردن هنرمندان و دیگر مردان پرداخته است.

پیش تر از این هفته نامه یالثارات به شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان رئیس جمهور نیز توهین و امتیازش لغو شده بود.

پایگاه خبری انصارحزب الله در مطلبی با عنوان « همه سرمایه های یک جشن» نوشته است: جشن سالیانه یکی از نشریات به اصطلاح سینمایی برگزار شد و باز هم همان قصه های پوسیده و کهنه تکرار شد! باز هم فرش مثلا قرمز و رژه مدهای عقب افتاده و لباس های یاجوج و ماجوجی ، باز هم تجمع گروهی به اصطلاح هنرپیشه و فیلمساز ورشکسته ، بازهم گنجاندن نیش و کنایه های خاله زنکی لابلای حرف های شصت من یه غاز و حرکات دن کیشوت وار و بعد هم به به و چه چه زدن های پاچه خوارانه که بابا استاد! چه گفتی!! حقشان را کف دستشان گذاشتی!!!، بازهم جوایز فرمایشی و شوخی های لوس و آبکی و نچسب ، بازهم سر و وضع های آنچنانی و حرکات قبح شکنانه ، بازهم اشک و آه برای سینمای طاغوت و عوامل آن که حیف ! انقلاب شد و نگذاشتند آن نوابغ روزگار هنرشان را به منصه ظهور برسانند!!!

این پایگاه خبری این نشریه در ادامه آورده است: اما در میان همه این برو و بیا و خرج و هزینه هنگفت و اسپانسر و سر و صدا و حضور گروهی از عوامل پرمدعای این سینما و دسته ای «از دماغ فیل افتادگان» این جماعت و کلی حرف و نقل و سخنرانی و جایزه و …، یک وب سایت وابسته به دولت تنها نکته ای که برایش قابل ذکر بود و تیتری که توانسته بود برای این مراسم انتخاب کند ، نام برده شدن از سه مرده وابسته به طاغوت در جشن یاد شده بود! یک شاعر درباری ( که ۱۶ سال پیش مرده بود) و دو هنرپیشه مبتذل فیلمفارسی!!

یعنی این به اصطلاح سینما با همه ادعاهای «شاخ غول شکن»! و من آنم که …!! و خیل جوایز و به اصطلاح مفاخر و مقام سفارت فرهنگی !!! و…، هنوز گیر رقاصی است که ۴۰ -۵۰ سال قبل با نمایش فیزیکی و حرکات ناموزون و صحنه های غیر اخلاقی و … خود را نشان می داد؟! اگر واقعا این به اصطلاح سینما نتوانسته از آن ابتذال ۴۰ سال پیش فیلمفارسی جلوتر برود و افتخارش را مظاهر آن دانسته و امروزش را تداوم آن ابتذال می داند، بهتر نیست کرکره اش را پایین بکشد و خیال همه را راحت کند؟!!!

این نشربه در سایت آنلاین خود آورده است:اما بامزه تر از تیتر آن وب سایت دولتی ، اظهار فضل! یکی از به اصطلاح فیلمسازان این سینما (که با بودجه های کلان بیت المال سریال های آنچنانی هم برای تلویزیون ساخته و می سازد ) بود که به خاطر ذکر نام آن رقاص طاغوتی در مراسم از رئیس جشن تشکر کرد!!!

در انتها این نشریه اورده: حتما پس از مراسم، این جماعت خود بزرگ بین و از خود متشکر! کلی شیشه نوشابه برای خود باز کرده که بابا دم ما گرم که چه کردیم!! با وجود همه بگیر و ببندها و اختناق موجود !!! و علیرغم موضع گیری فضای فرهنگی کشور علیه ولنگاری فرهنگی، زدیم توی خال و از ولنگارترین عناصر تاریخ ضد فرهنگ این مملکت تقدیر کردیم!!!!

بدین ترتیب این نشریه توهین بی سابقه ای را به شرکت کنندگان در جشن کرده است. توهین تندو بی‌سابقه هفته نامه «یالثارات» به هنرمندان؛ هنرمندانی که در جشن حافظ حضور یافته بودند، هنرمندانی که تعداد بسیاری از آنها حق بسیاری به گردن فرهنگ این سرزمین دارند، توهینی که این‌بار تنها متوجه خود هنرمندان نیست بلکه اطرافیان، به ویژه خانواده این قشر را نیز نشانه گرفته است.

متأسفانه مدتی است استفاده از واژه‌های نامتعارف توهین‌آمیز باب شده و بسیاری از اشخاص و رسانه‌ها از این کلمات استفاده یا شاید سوءاستفاده می‌کنند و به خود این اجازه را می‌دهند که به راحتی به اقشار فرهنگی و هنری حمله رسانه‌ای کنند. در پی این اتفاق با تعدادی از سینماگران گفت و گو کردیم و از آنها پرسیدیم چه تصمیمی در مواجهه با این افترا اتخاذ خواهند کرد. همه آنها تصمیم‌گیری نهایی‌شان را به تصمیم جمعی منوط دانستند؛ چراکه معتقدند به تنهایی نمی‌توان در مقابل این رفتارهای ناپسند ایستاد و این مقابله نیاز به یک خرد و تصمیم جمعی دارد.

علی معلم، مسئول برگزاری جشن حافظ در گفتگو با ایران گفت: آیا می‌شود در روزنامه فحش هم نوشت؟ می‌شود عکس آدم ها را چاپ کرد و به راحتی به آن توهین کرد؟ به نظر من این اتفاق یک برخورد فرهنگی نیست، بلکه بیشتر سیاسی است و برنامه‌ریزی‌هایی که شاید برای انتخابات دارد انجام می‌شود. در هر صورت این موضوع به من برنمی‌گردد و یک موضوع عمومی است و توهین به خانواده‌ها و جامعه صورت گرفته است. کسانی که مدعی رعایت قانون هستند باید با چنین پدیده‌هایی برخورد کنند.

وزارت ارشاد باید با این موضوعات برخورد جدی کند. منِ تنها نباید به اینگونه مسائل واکنش نشان دهم بلکه جامعه هنری، خانه سینما و سازمان سینمایی باید واکنش نشان دهند. معاون مطبوعاتی و هیأت نظارت بر روزنامه‌ها و رسانه‌ها که قوانین مشخصی دارند باید بر اساس این قوانین با این موضوع برخورد کنند و ما نیازمند یک واکنش عمومی هستیم. تلقی عمومی از این پیشامد این است که مدعی‌العمومی وجود دارد و هیچ فرد و سازمانی حق چنین کنش‌هایی را ندارد و در واقع اکنون موضوع اعاده حیثیت است و خواست ما برخورد جدی با اینگونه رفتارهاست.

یک منبع آگاه درخانه سینما به «ایران آنلاین» گفت: خانه سینما امروز درباره عکس و مطالب توهین آمیز نشریه یالثارات جلسه ای برگزار و بیانیه ای صادر می کند. یک منبع آگاه در وزارت ارشاد نیز به ایران اطلاع داد: بهترین واکنش در مقابل مطلب توهین آمیز نشریه «یالثارات» که ما حتی نمی‌توانیم واژه اش را بر زبان آوریم سکوت است و مطمئنا از طریق هیات نظارت بر مطبوعات این موضوع پیگیری خواهد شد.

این‌گونه توهین‌ها و تندروی‌ها اولین بار نیست که نسبت به هنرمندان رخ می‌دهد اما امیدواریم با پیگیری سازمان‌های مربوطه و مقامات مسئول دیگر شاهد کاربرد چنین الفاظ و رفتارهایی نباشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کار به یا لثارات ندارم ولی پوشش بعضیا واقعا زننده بود اصلا در شأن یه کشور اسلامی نبود ما ایرانیا از کشورایه اروپایی بیشتر رو مد مانور میدیم متاسفم

    • خلیلی

      آقای علی معلم شما چطور رئیس فرهنگستان زیان فارسی شدی?میشه بگی!

      پاسخ ها

      • behzad

        میشه شما بگی چطور علی معلم رو با محمد علی معلم دامغانی قاطی کردی.در ضمن ایشون ریاست فرهنگستان هنر رو دارن نه زبان فارسی

      • بهار

        زیان نه زبان

    • بدون نام

      درست گفته

    • ی ن

      چون هنرمندان به عنوان یکی از الگوهای بسیار موثر در باب های دین و فرهنگ و مسائل اجتماعی محسوب می. شوند لذا هنجار شکنی و عدم رعایت شئونات به وسیله آنها می تواند باعث الگوبرداری غلط جامعه و هدایت جوانان و نوجوانان به سمت ولنگاری و فرهنگ های منحط غرب و اروپا گردد لذا تذکر یا لثارات را به حق و یک تکلیف شرعی می دانم

      پاسخ ها

      • بهار

        تذکر یا توهین

    • غفاری

      احسنت "یالثارات" حرف دل ما رو زدی!! کو گوش شنوا! ما طرفدارتیم! همه مون! فقط خاموشیم! تا موقعش۰۰۰

      پاسخ ها

      • بهار

        شما اگه راست میگید کاره خودتونو درست انجام بدید واسه دیگران نسخه نپیچید

    • بدون نام

      یا لثارات دوست داریم۰۰۰

      پاسخ ها

      • بهار

        حتما توهینا و فحشایی که ازش یاد گرفتی دوست داری

    • بدون نام

      چطور این مثلا هنرمندان روشون میشه از خودشون دفاع کنن؟!!! باید آب شن برن توی زمین با اینهمه .......

    • عباس

      یالثارات دقیقا به حق حرف زده واین به اصطلاح هنرمندان هستند که باید درمقابل ملت شهیدداده پاسخگو باشند که چرا بادریافت بودجه بیت المال وشهره شدن در کشوراسلامی رفتارشان دقیقا مقابل فرهنگ اسلامیست وبه دل وخواسته شبکه های خارجی ودشمن رفتارمیکنند...!!

      پاسخ ها

      • بهار

        اولا هزینش از جیب خود اقایه معلمه دوما نگران نباش اگه هم قرار باشه یه روز جواب میدن

    • علی

      خب اگه اینطوره راست گفته.

      پاسخ ها

      • بهار

        شما که نمیدونید چطوره چرا نظر میدید

    • بدون نام

      یه مشت آدمای تندرو و..... این مجله رو که فقط خودشون مطالعه میکنند....چطوراین اجازه رو بخودشون میدن که به ایرانیان توهین کنند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

    • بدون نام

      روزنامه ای که در ان بهجای الفاظ فرهنگی کلمات 18+ به کار برده میشود قابلیت بحث ندارد که
      این یک جور تخلیه روانی هست که با پول بیت المال و با کلمات نا مناسب انجام میدهند
      حال یک روز به لباس یک روز به سیاست یک روز هم به اقتصاد

    • سید محمد

      به نظر من که مطمئن هستم نشر نمی دیدن روزنامه یالثارات خوب اصطلاحی به کار برده .... واقعا ... اصطلاح درستی بود

      پاسخ ها

      • بهار

        شما که هیچی نمیدونی دهنتو باز نکن

      • بهار

        حتی روتون نمیشه بگید اونوقت میگید اصطلاح خوبی بوده

      • بدون نام

        دیدی که نشر داد. همه ی تحلیل هاتون اینجوریه. و حدسی

    • بدون نام

      من نمیدونم این روزنامه ......... معلومه کمبود محبوبیت داره واز محبوبیت بازیگران خشمگین شده .

      پاسخ ها

      • احمد

        اينها احتياجي به محبوبيت ندارند وفقط حرف حق را زده اند

      • سید محمد

        اگه روزنامه هایی اینچنینی هم نبود که دیگه شهوت و لا ابلی گری علنی می شد

      • شهرام

        شاید این تصاویر روی شهوت شما تاثیر میزاره وگرنه مردم عادی و نرمال با این چیزها شهوانی نمیشن.پس مشکل چیز دیگه و جای دیگست.از قدیم گفتن گربه دستش به گوشت نمی.... .اصلا تا حالا چند نفر از مردم اسم این مثلا روزنامه رو شنیدن چه برسه بخان بخونن؟

      • بهار

        اقا شهرام لااااااااااااااایک تا بی نهایت

    • راه راست

      با سلام من نمیدانم این توهینها تا کی ادامه دارد متاسفم . ما شیعه ایم بایستی الگو باشیم نماد مسلمان واقعی با توهین کردن و کوچک کردن دیگران راه به جایی نمیرود امید وارم خدا همه ما رو به راه راست هدایت کنه

      پاسخ ها

      • بهار

        واقعا هم با منتق جلو نمیریم فقططط با توهین والفاظ زشت

      • بهار

        ببخشید منطق

    • بدون نام

      کاری به لثارات و تندروی هاش ندارم. خیلی جاها اشتباه رفتار می کنه. اما واقعا این جشن معنش چی بود؟ خوب یعنی چی تو این جشن از فروزان که مستهجن ترین فیلم های زمان طاغوت رو بازی می کرده اسم برده شده و بهش افتخار هم کردن. اگر در جمهوری اسلامی قراره فروزان با فلان خانم بازیگر ، هردو اسمشون به عنوان هنرمند برده بشه، واقعا خانومای بازیگر ما باید اعاده حیثیت کنند. اگرچه شاید اینطور هم نباشه، کما اینکه در حال حاضر هم خیلی ها ... رو هنرمند می دونن، اونم از نوع بین المللی، تازه از برخورد و دوستی باهاش هم افتخار می کنن. و اگر یا لثارات یا هر روزنامه و نشریه و سایت دیگه ای در موردش بنویسه روسپی بین المللی، عجیب ساحت هنر خدشه دار میشه. در عجبم از این جماعت هنرمند که هرچی ... تر باشن، براشون بیشتر ارزشه

    • ی ن

      اکثر کسانی که هنرمندان غیر ارزشی را تایید می کنند از قماش خودشان هستند و الا ... در هرصورت در نظام انقلاب اسلامی که با خون شهدا و تحمل اسرا و زجر ایثارگران در انقلاب و دفاع مقدس حاصل شده باید از اینگونه مراسم جلوگیری کند و اصلاح روش نماید و ما تکلیف به تذکر داریم مثل یا لثارات

    • آقایی

      ........ این هنرمندان کنم با این تفکراتشون
      اگه اینا که روزی یه نفرشون به شبکه‌هایی نظیر جِم تی وی نمي پیوستند
      حالا اومدن ادعاشونم میشه که روشنفکرم هستن
      ......

    • فرهاداحمدیان

      خوب یالثارات راست میگه دیگه .بقول شهیدمطهری اگربرهنگی نشانه تمدن بالاست پس حیوانات خیلی ازمامتمدن ترند.بازیگران آنچنان قیافه لخت وزننده ای دارن که فقط می تونم بگم بسیارمتاسفم

    • بدون نام

      نظر آقای فرهاد احمدیان خاک پاتیم عالی بود !!!!

      پاسخ ها

      • بهار

        ما خاکه پاش نیستیم مارو قاطی نکن

    • بدون نام

      چهار تا حدیث موثق و معتبر آورده. چه توهینی کرده؟
      واقعا در دوره آخرالزمانیم.........

    • بدون نام

      خب راست میگه. بی غیرتی تا کجا؟ دست زنهاشون رو گرفتن با چه افتخاری نمایششون میدن. ترویج بدحجابی و بی غیرتی

    • بدون نام

      از کی تا حالا چاپ چند تا حدیث شده توهین؟ کاملا درست گفته چرا به .............برخورده؟

    • حیران

      هر کسی که قلم بدست میگیره با فرهنگ نیست این روزا مد شده برای این که جدی گرفته بشن فحاشی کنن به نظر بعضی ها مهم نام هست حالا چه فرقی می کنه که از نوع بدش باشه باید مطرح شد مهم فقط همینه

    • مریم

      از لحاظ ادعاهای پوچ و هزینه های بیجا که بد هم نگفته . چرا تحمل انتقادو نظر منفی رو ندارن کسایی که حامی بیان آزادن

      پاسخ ها

      • بهار

        ازادی بیان یافحش ناموسی و توهین

    • بدون نام

      والله از نظر من غیر از یکی دو مورد در لباسهاشون حدود شرعی برای زن مسلمان کاملا رعایت شده بود رنگ و لعابش متفاوت بود که اون هم سلیقه ای هستش فکر کنم منظور نشریه گونی بوده باید گونی بپوشن!!!! واقعا قراره حلقه تا کجا تنگ بشه بیشتر به نظر میاد نویسنده طاقت دیدن جلوه و شکوه و زیبایی رو ندارن

    • شهروند ایرانی

      روزنامه بینواامربه معروف ونهی از منکر کردهخداپدرشوبیامرزه، همین هنرمندان الگوی جوانان هستند، اگه کسی حق گفت باید ساکت بشه؟!

      پاسخ ها

      • بهار

        توهین و فحش از نظرشما حرف حقه

    • بدون نام

      يعني شوهر بايد به زنش بگه چه لباسي بپوشه؟ اگر نگه بي غيرت هست؟!

    • بدون نام

      بریم آزادی

    • شناس

      بی حجاب،بی عفت نیست
      تذکر اگر محترمانه باشه،قلب آدم بهترقبولش میکنه
      صبوری هم لازمه
      هرچی میگی،بدترش میکنن،درست
      امانبایدرفتاری زشت تر از رفتار اونها داشت
      الآن اونها طلبکارهم شدند
      یعنی 2هیچ به نفع اونها
      مومن باید باهوش باشه
      جواب بی دینی رو با بی دینی نده

    • شهروند ایرانی

      این روزنلمه مدافع شرف وغیرت مردم ایران بوده وعده ای شاید ناخواسته والبته بعضی هم به عمد بدترین تعابیر راازمقاله این روزنامه باشرف کرده اندواقعا کسانی روکه خودشون روبه خواب دن نمیشه بیدار کزدآیا کسی مانتوهای بی دکمه روی لباسهای جذب وشلوارهای پاره پوره حتی روی ران پا وگیسوهای رهادربادوصورتهای ماسکه نقاشی شده رو نمی بینه، این همه هیاهوفقط برای حرف حقیه که یکشیرپاک خورده گفته همه خودمونوبه خواب زدیم میگیم هیس !!!

    • دلسوخته

      از لباس که بگذریم انقدر آرایش دارن من خیلی هاشو نشناختم البته پارسال امسال هنوز ندیدم اگ خانم بهار جبهه نگیره

    • اسدی

      گناه آشکار را باید آشکارا باهاش برخورد کرد.بدحجابی خیلی رایج شده و هنرمندان کشورمون هم خیلی بدحجاب شدن و در شان یک کشور اسلامی نیست.باید رسوا بشن و آبروشون ریخته بشه تا خودشون از رو برن
      البته توهین هم خوب نیست
      یادمون باشه از حربه های شیطان زیبا و بدون اشکال نشون دادن گناهه

    • مهدی

      دیگه نظر نمیدم برا سایتتون بای تا یاد نگیرید تو فضای اذاد هم ممیزی کا کنید

    • sama

      دم یالثارات گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج